Gå til innhold

Arb.ledig og sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg..

Jeg ble arbeidsledig 1.9.04, og har gått på dagpenger i nesten 2 mnd nå. (Før det jobbet jeg fullt) Nå er jeg sykemeldt pga blødninger i svangerskapet (termin i februar). Hvordan regnes sykepengene ut? Får jeg det samme som jeg fikk i arb.ledighetstrygd? Eller regner de et gjennomsnitt av flere mnd?

Og hvordan regnes fødselspengene ut? (Har hørt at det er et gjennomsnitt av de 6 beste av 10 siste mnd. før fødsel..?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan bare svare på det siste spørsmålet. Dersom man er arbeidsledig ved fødsel, regnes ganske riktig de seks beste av di ti siste månedene før fødselsmåneden.

mvh

fei1365380229
Skrevet

Jeg ble sykmeldt mens jeg gikk arbeidsledig. Får det samme som jeg fikk i arbeidsledighetstrygd. Men det er en litt annen utregning så man får ikke akkurat det samme hver mnd., men "lønna" er den samme totalt sett :)

Skrevet

Ok! Så det hadde egentlig lønnt seg å fått sykemelding med en gang da jeg ble arb.ledig da?

Det er jo kjipt, er ikke mange kr man får i dagpenger...

Håpet det var et gjennomsnitt av de siste 6 mnd eller noe sånt jeg...

fei1365380229
Skrevet

Ok! Så det hadde egentlig lønnt seg å fått sykemelding med en gang da jeg ble arb.ledig da?

Det er jo kjipt, er ikke mange kr man får i dagpenger...

Håpet det var et gjennomsnitt av de siste 6 mnd eller noe sånt jeg...

Jeg ble syk 3 dager etter at jeg ble arbeidsledig. Uflaks!, kaller man vel sånt :)

Skrevet

Jeg ble syk 3 dager etter at jeg ble arbeidsledig. Uflaks!, kaller man vel sånt :)

Huff da!! Kjipt asså! Har egentlig ikke råd til å være sykemeldt jeg da :-( Kanskje jeg må friskmelde meg, prøve å skaffe meg jobb, å så få sykemleding igjen!! Men da må jeg vel ha jobbet i 2 uker(?) før jeg får sykepenger?

fei1365380229
Skrevet

Huff da!! Kjipt asså! Har egentlig ikke råd til å være sykemeldt jeg da :-( Kanskje jeg må friskmelde meg, prøve å skaffe meg jobb, å så få sykemleding igjen!! Men da må jeg vel ha jobbet i 2 uker(?) før jeg får sykepenger?

Vet ikke hvordan reglene er, men trodde du måtte ha jobbet over 2 uker.

Jeg skulle gjerne gjort det samme, men er dessverre for syk til å kunne tenke på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...