Gå til innhold

normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lure på om det er noen som kan svare meg på dette:

er gravid i16uke og har hatt blødninger frem og tilbake fra uke5-12 nå er det jo lenge siden jeg hadde noen blødninger og da lurer jeg på om det er noen som vet om det da er mindre kjangs for spontanabort nå??? legen svarer meg ikke og er litt bekymmret. håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært på UL og alt sto bra til? Dersom du har sett et bankende hjerte, er faren for SA statistisk sett svært liten.

Har selv hatt blødninger i dette svangerskapet fra uke 3 til og med uke 16, inklusive en diger styrtblødning og sykehusinnleggelse. Legen sa da til meg at blødninger kunne komme av svært mange faktorer, men at så lenge fosteret hadde en normal utvikling, var det ingen grunn til at jeg skulle miste, heldigvis.

Nå er jeg i uke 28, og alt er vel. Har ikke blødd siden uke 16, heldigvis.

Dersom du er bekymret, ta kontakt med jordmor og be om å få høre hjertelyden!

Skrevet

Har du vært på UL og alt sto bra til? Dersom du har sett et bankende hjerte, er faren for SA statistisk sett svært liten.

Har selv hatt blødninger i dette svangerskapet fra uke 3 til og med uke 16, inklusive en diger styrtblødning og sykehusinnleggelse. Legen sa da til meg at blødninger kunne komme av svært mange faktorer, men at så lenge fosteret hadde en normal utvikling, var det ingen grunn til at jeg skulle miste, heldigvis.

jeg har vert på ultralyd og de sa at alt er normalt og at blødningene kom fra et annet sted;hva det betyr vet jeg ikke. har litt små vondt i magen noen ganger er dette normalt? takk for svaret hilsen emk22

Skrevet

hei er det noen som vet om man får vite hva slags kjønn det blir på ultralyd? noen sier man får det og andre sier nei hva skal jeg høre på?

hilsen nyskjerrig

Skrevet

hei er det noen som vet om man får vite hva slags kjønn det blir på ultralyd? noen sier man får det og andre sier nei hva skal jeg høre på?

hilsen nyskjerrig

Tror det kommer veldig an på vedkommende som utfører UL. Men de KAN se det hvis det er en gutt, feks, men det er jo igjen litt vanskelig hvis ungen ligger slik i magen at kjønnsorganene ikke er synlige

Skrevet

hilsen nyskjerrig

Legen / sykepleieren som utfører ultralyden (screening i ca uke 18), skal ikke spesielt se etter kjønn, men kun sjekke størrelse, mengde fostervann, antall fostere, leie, morkakeplassering og slike ting.

Hvis hun ser det tydelig, og du har bedt om å få vite det, vil de fleste si hva de ser.

Men de færreste vil bruke mye ekstra tid på dette, og ser de det ikke tydelig, sier de heller nei enn å tippe.

Noen sier av prinsipp nei, fordi det er så lett å se / si feil.

Ta det som det kommer!

Gjest ultrasound
Skrevet

hilsen nyskjerrig

Det kommer helt an på legen/jordmoren. Noen har som prinsipp at de ikke vi si det, og da sier de at de ikke kan se det. Mulig at det i noen tilfeller ikke går an å se det, men oftest gjør det det.

Skrevet

jeg har vert på ultralyd og de sa at alt er normalt og at blødningene kom fra et annet sted;hva det betyr vet jeg ikke. har litt små vondt i magen noen ganger er dette normalt? takk for svaret hilsen emk22

Tror du skal slappe av da :-)

Småvondter rundt omkring i mageregionen er HELT normalt i svangerskapet.

mvh

Skrevet

hilsen nyskjerrig

I utgangspunktet ser de ikke etter kjønn på den vanlige ULen i uke 18. I brevet vi fikk i forbindelse med UL i uke 18, sto det helt klart at de ikke kom til å se etter kjønn. MEN jeg vet likevel at mange har spurt om de kunne sjekke - og at de dermed sjekket, likevel.

Så dersom du vil vite kjønnet, skader det ikke å spørre i alle fall :-)

Skrevet

I utgangspunktet ser de ikke etter kjønn på den vanlige ULen i uke 18. I brevet vi fikk i forbindelse med UL i uke 18, sto det helt klart at de ikke kom til å se etter kjønn. MEN jeg vet likevel at mange har spurt om de kunne sjekke - og at de dermed sjekket, likevel.

Så dersom du vil vite kjønnet, skader det ikke å spørre i alle fall :-)

takk for svaret men er det ikke en slags hjertelydmåte man kan se det på? var hos legen om tirsdag og fikk vite at lyden var 145i min... har hørt om denne metoden... har en gutt på 5fra før og ønsker meg veldig ei jente. men bare den er frisk spiller det egentlig ingen rolle

Skrevet

takk for svaret men er det ikke en slags hjertelydmåte man kan se det på? var hos legen om tirsdag og fikk vite at lyden var 145i min... har hørt om denne metoden... har en gutt på 5fra før og ønsker meg veldig ei jente. men bare den er frisk spiller det egentlig ingen rolle

Det er nok gammel overtro, det.

Teorien er at hjertelyd på under 140 slag i minuttet tyder på gutt, mens hjertelyd mellom 140 og 160 slag i minuttet tyder på jente.

men i mitt tilfelle stemte ikke teorien med utfallet noen av gangene (har to gutter som begge "burde" vært jenter :-)

Skrevet

Det er nok gammel overtro, det.

Teorien er at hjertelyd på under 140 slag i minuttet tyder på gutt, mens hjertelyd mellom 140 og 160 slag i minuttet tyder på jente.

men i mitt tilfelle stemte ikke teorien med utfallet noen av gangene (har to gutter som begge "burde" vært jenter :-)

Mitt barn skiftet tydeligvis kjønn flere ganger i løpet av svangerskapet hvis dette med hjerterytmen var sant! ;-)

"Feil" mage hadde jeg også! :-)) *ja ja....*

Skrevet

Mitt barn skiftet tydeligvis kjønn flere ganger i løpet av svangerskapet hvis dette med hjerterytmen var sant! ;-)

"Feil" mage hadde jeg også! :-)) *ja ja....*

..Og mine to svangerskap var veldig forskjellige - mageform, apetitt - alt sammen. Og jeg skulle derfor I ALLE FALL få ei jente i andre svangerskap, siden første var en gutt :-) Neida - har to flotte gutter, jeg. Så i dette svangerskapet leter jeg ikke engang etter "tegn". Jeg tror og håper det blir en baby, jeg - så er jeg fornøyd :-)

Skrevet

..Og mine to svangerskap var veldig forskjellige - mageform, apetitt - alt sammen. Og jeg skulle derfor I ALLE FALL få ei jente i andre svangerskap, siden første var en gutt :-) Neida - har to flotte gutter, jeg. Så i dette svangerskapet leter jeg ikke engang etter "tegn". Jeg tror og håper det blir en baby, jeg - så er jeg fornøyd :-)

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...