Gå til innhold

Bulimi og treningsverk?


Gjest vibekee

Anbefalte innlegg

Gjest vibekee

Eg lure på kva som er den beste måten å unngå å bli svimmel på når eg trener aerobic, når eg har bulimi? Eg et alltid litt før eg trener, men uansett så blir eg alltid svimmel i slutten av treningsøkta, når tempoet går ned og ein skal strekka ut. Har personar med bulimi lett å få blodtrykksfall når dei trener og skal bøye seg ned og opp for å strekke ut, for det er då det er verst og eg blir mest svimmel, det svartner. Eg drikk vann under treningsøkta (1-2timar), hadde det våre betre med trenigsdrikk? Eg har bmi på 17,2 så eg er ikkje noko underærnært(har heller aldri hatt det store vektapet før eg fekk bulimi hadde eg bmi på 18.5), men kan ferritin på 8 ha noko å si?. Og til slutt eg går til fysioterapi pga at eg har veldig stiv og øm nakke og skuldre. Og leste ein plass at personer med spiseforstyrelser ofte for stive, ømme ledd. Stemmer dette? For eg merker skjølv at meir og meir muskler i kroppen verker når eg trener, og at eg blir lettare sliten, begynner kanskje å bli overtrent. Men til slutt eg bruker smertestillande når eg trener for å unngå smerter i nakke og skuldre, kor skadelig vil det være i lengden?

Viss nokon har nokon gode råd så er eg takknemlig for dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære vibekee. Spiseforstyrrelser vil oftest gi mangel på viktige næringsstoffer som karbohydrater,mineraler,jern og vitaminer.Du har ferritin på 8 som er meget lavt,og dette indikerer at du i hvertfall er underernært på jern.Du kan også ha væskemangel,noe som vil kunne gi svimmelhet,og særlig under siste delen av treningen,når du har svettet ut mer væske.Mangel på nevnte stoffer fører til at kroppen ikke har anledning til å bygge seg skikkelig opp etter treningen,og dette vil kunne være en årsak til verken din. Jeg synes det er helt galt å bruke smertestillende under trening,og vil på det sterkeste anbefale at du søker hjelp for spiseforstyrrelsene dine,slik at man søker å ta problemet ved rota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...