Gå til innhold

Til alle med kjempelangt, farget hår eller kunnskap om emnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

En pussig intro synes du kanskje. Ja. Men altså:

En gang hadde jeg veldig langt hår. Det nådde til midt på ryggen, men ble aldri lenger. Da var det ikke farget, så jeg har ikke erfaring med det jeg lurer på:

Slipper man ettervekst når man har hår med maksimumslengde? Sånn at det bare er å farge det og ferdig med det? Slutter det rett og slett å vokse, eller flises det opp og brekker i tuppene og fortsetter å vokse innenfra?

Jeg håper jeg får svar før jeg køyer. På forhånd takk. Useriøse svar er også velkommen, og du kan svare selvom du er skallet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg farget mitt og jeg skal love at jeg fikk ettervekst selv om håret aldri ble lenger pga slitasje.

Skrevet

Jeg farget mitt og jeg skal love at jeg fikk ettervekst selv om håret aldri ble lenger pga slitasje.

OK, takk. Da vet jeg det. Det brekker sannsynligvis i tuppene.

Jeg husker jeg håpet å kunne sitte på det, men så langt ble det aldri. Nå er det for sent. Med årene kler man kortere hår.

Skrevet

Jeg husker jeg håpet å kunne sitte på det, men så langt ble det aldri. Nå er det for sent. Med årene kler man kortere hår.

Mitt ble aldri lenger enn nesten ned til livet. Jeg synes Reidun i farmen har slikt hår som jeg ønsket meg den gangen. Sånn Synnøve Solbakken hår. Men det rekker ikke lenger enn til livet det heller :o)

Skrevet

Har hår ned til hoftene, og har farget det i mange år. Etterveksten synes godt etter to uker, ja.

Skrevet

Veksten skjer fra rota, og hva som skjer med det håret som allerede har vokst ut (klipp/ ikke-klipp/farging etc) har ingen betydning for hvor mye/lite håret vokser.

Men det kan som du var inne på ha betydning for om håret fliser seg opp slik at det ikke _ser_ ut som om det vokser.... ;-)

(Håper at du tilgir meg selv om jeg ikke har kjempelangt hår! *S*)

Gjest salamanderen
Skrevet

Datteren min sitter på håret på skolen, det er visst stas:) Hun er 8 år.Det er ikke like stas for mammaen som må vaske, gre og holde håret knutefritt:((

Skrevet

Til orientering: Det er ikkje noko godt å sette seg på håret sitt... Det luggar!

Så du har ikkje eigentleg gått glipp av noko stor oppleving. ;-)

Skrevet

Håper ikke dette er en problemstilling etter fylte 40 år. Langt, langt farget hår på de over 40 ser intet mindre enn tragisk ut!!

MEN, Håret slutter ikke å vokse ;-)

Skrevet

Håper ikke dette er en problemstilling etter fylte 40 år. Langt, langt farget hår på de over 40 ser intet mindre enn tragisk ut!!

MEN, Håret slutter ikke å vokse ;-)

Jeg synes langt, grått hår ser enda verre ut enn langt, farget på såkalte modne kvinner. Men langt hår blir ofte for hardt mot ansiktet uansett, når man begynner å dra på årene. De fleste kler kortere hår etter hvert.

Jeg gjør et unntak for Vibeke løkkeberg. Synes hun er fin med hulderfakset sitt fortsatt. Men kan du skjønne at det går an å komme gjennom det håret med kam?

Gjest Afrostil
Skrevet

Jeg synes langt, grått hår ser enda verre ut enn langt, farget på såkalte modne kvinner. Men langt hår blir ofte for hardt mot ansiktet uansett, når man begynner å dra på årene. De fleste kler kortere hår etter hvert.

Jeg gjør et unntak for Vibeke løkkeberg. Synes hun er fin med hulderfakset sitt fortsatt. Men kan du skjønne at det går an å komme gjennom det håret med kam?

Det går nok med afrokam! En slik med tykke, lange tenner med godt mellomrom. Var det eneste jeg kunne bruke da jeg hadde langt hår med krøll.

Skrevet

Det går nok med afrokam! En slik med tykke, lange tenner med godt mellomrom. Var det eneste jeg kunne bruke da jeg hadde langt hår med krøll.

Ja, det er tenkelig.

Verst er det vel når man skal gre det ut etter vask.Da kan afrokam være god å ha for noen hver.

Jeg husker ei jeg kjente for mange år siden som hadde hår a la Vibeke Løkkeberg. Hun ble liggende syk et par uker, og var så syk at hun ikke var ute av senga. Med feber og dertil hørende svetting.

Først da hun ble noe bedre, kunne hun begynne å tenke på håret. Og hun brukte en hel flaske balsam da hun endelig kom seg i dusjen! Alternativet var snauklipp.

Skrevet

*Grøss* Jeg syntes hun ser aldeles grusom ut på håret.

Skrevet

*Grøss* Jeg syntes hun ser aldeles grusom ut på håret.

Nå høres du ut som moren min, hehe. Jeg synes det passer til hennes type.

Og framfor alt til gubben. Han ser ut som en huleboer.

Nå skal jeg se på bisettelsen til Erik Bye.

Skrevet

He he.. Joda, mannen sin står hun til (uten at det er et stort kompliment fra min side).

Erik Bye var en flott person :-)

Skrevet

He he.. Joda, mannen sin står hun til (uten at det er et stort kompliment fra min side).

Erik Bye var en flott person :-)

Ja, og sønnen holdt en fantastisk minnetale.

Jeg kjente tårene allerede i starten, da organisten innledet med å spille alle de kjære sangene.

Men det skal nok mere til enn en begravelse for å få Hans Fredrik Jacobsen til å stille med skjorte og slips. T-skjorte og dressjakke hadde han. Jaja. En flink musiker likevel.

Jeg gikk på do under Valgerds tale.

Skrevet

Ja, og sønnen holdt en fantastisk minnetale.

Jeg kjente tårene allerede i starten, da organisten innledet med å spille alle de kjære sangene.

Men det skal nok mere til enn en begravelse for å få Hans Fredrik Jacobsen til å stille med skjorte og slips. T-skjorte og dressjakke hadde han. Jaja. En flink musiker likevel.

Jeg gikk på do under Valgerds tale.

Leser litt om den på VG nå, og får tårer i øynene bare av det, av Wenche sine uttalelser.

Skrevet

Synes også hun kler det.

Skrevet

Leser litt om den på VG nå, og får tårer i øynene bare av det, av Wenche sine uttalelser.

Til utgang spilte organisten en sakral versjon av den med "skipsklokkas klang". Utrolig sterkt.

En nydelig og verdig seremomi, men jeg synes Monica Kristensen (Redningsselskapet) var tam og uengasjert. De skulle heller ha stilt med en veteran med et mer personlig forhold til det som Redningsselskapet står for, og som Erik Bye står for. Det er ikke alltid det fungerer med å bruke øverste leder.

Men sønnen var altså uforglemmelig. Hensynsfullt og fint var det også at kameraene lot famlien være i fred.

Skrevet

Til utgang spilte organisten en sakral versjon av den med "skipsklokkas klang". Utrolig sterkt.

En nydelig og verdig seremomi, men jeg synes Monica Kristensen (Redningsselskapet) var tam og uengasjert. De skulle heller ha stilt med en veteran med et mer personlig forhold til det som Redningsselskapet står for, og som Erik Bye står for. Det er ikke alltid det fungerer med å bruke øverste leder.

Men sønnen var altså uforglemmelig. Hensynsfullt og fint var det også at kameraene lot famlien være i fred.

Vi får vel se noen klipp i Dagsrevyen håper jeg ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...