Gå til innhold

Til alle med kjempelangt, farget hår eller kunnskap om emnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret har en viss voksetid. På hodehåret er det ganske mange måneder, mens øyevippene bare lever i 6 uker tror jeg. Så håret vokser altså i en viss tid, så hviler det en stund, og så faller det av, og det kommer nytt hår. Noen har kortere syklus enn andre, de klarer aldri å få hår ned til livet. Andre har lenger syklus enn de fleste, de kan få hår som går ned til gulvet :-) Men hvorvidt man farger håret eller ikke har ikke noe å si. Men det er lurt å holde lengden litt kortere enn makslengden, for ellers ser det gjerne rimelig tyngt og stusselig ut i tuppene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får vel se noen klipp i Dagsrevyen håper jeg ..

Ja, det vil jeg tro. Hold lommetørklet klart! Håper de viser utdrag av sønnens tale.

Han sa mye flott og tankevekkende, bl.a. satte han ord på hvordan det har vært å dele faren med "hele Norge", men at dette endret seg en del da sykdommen satte en stopper for hans opptreden i rampelyset: "Det siste trekvart året var han bare vår.."

Skrevet

Håret har en viss voksetid. På hodehåret er det ganske mange måneder, mens øyevippene bare lever i 6 uker tror jeg. Så håret vokser altså i en viss tid, så hviler det en stund, og så faller det av, og det kommer nytt hår. Noen har kortere syklus enn andre, de klarer aldri å få hår ned til livet. Andre har lenger syklus enn de fleste, de kan få hår som går ned til gulvet :-) Men hvorvidt man farger håret eller ikke har ikke noe å si. Men det er lurt å holde lengden litt kortere enn makslengden, for ellers ser det gjerne rimelig tyngt og stusselig ut i tuppene.

Jeg mente ikke at farging har noe å si for hårveksten. Det jeg lurte på var : Når håret har nådd sin maksimale lengde, slutter det da å vokse, slik at man slipper å farge ettervekst?

Men jeg har forstått at slik er det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...