jaddah Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei, vet dette ikke er et sf-forum, men håper de av dere som vet noe kan svare meg likevel.. Jeg har bulimi, har tidligere vært innlagt for anorexi. Nå er jeg normalvektig og vel så det. Jeg er drittlei av å være spiseforstyrret, og spisingen er kommet mer ut av kontroll i det siste. Alt går dårlig, studiene, treningen, det sosiale...har gode dager der humøret er bra, men nå føler jeg de dagene blir færre og færre. Har vært til x antall psykologer, og det hjelper ikke. Det jeg lurer på er hva som må til for å bli innlagt for bulimi? Alt jeg ønsker er å bli frisk, men klarer det ikke selv...føler jeg må ha skikkelig hjelp nå, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør...please svar meg noen, hvis dere vet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinna Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har du vært i kontakt med IKS (Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser)? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta kontakt! www.iks.no De arrangerer en rekke kurs, selvhjelpsgrupper osv,- som ikke er en erstatning for profesjonell hjelp, - men en hjelp til selvhjelp. Ellers har mange nytte av psykomotorisk fysioterapi. Denne formen for fysioterapi ser på sammenheng mellom kropp/kroppens signaler og følelser. Ved å bli kjent med kroppens "språk", kan en lettere få fatt i hva som får en til å (mis)bruke mat/ikke mat. Dette blir ofte mer direkte enn "vanlig" psykoterapi, og mange synes det er godt! En er ofte "flink" til å unngå problemene når en "bare" snakker... Og til slutt - det er mulig å bli frisk! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.