Gå til innhold

Lov som sier at det ikke er lov til å slå barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en heftig diskusjon i natt med min mors kjæreste.

Hna mener at det ikke finnes en lov som sier at man ikke kan slå barnet sitt, hvis det har vært ulydig.

Han brukte ris på baken og handflaten på baken etc når hans barn var små, de er nå ungdommer...

Han presiserte at man IKKE måtte være sint når man skulle straffe barnet, men være rolig og kald og forklare hvorfor.

SÅ barnet skulle skjønne hvorfor det ble straffet og at barnet da ikke skulle gjøre det det blir straffet for igjen...for da vanker det ris igjen...

Han var og tilhenger at man skal nedverdige barnet med å, han tok et eksempel med sin sønn.

Han hadde gjort noe som han skulle straffes for, de var på besøk..

Han tok guttungen over fanget og dro ned buksa..

Han trengte ikke å slå for følelsen av nedverdigelsse med å bli dratt ned buksa på i andres nærvær var staff nok..

JEG mener dette ikke er lov, og jeg mener at man ikke har lov til å legge hånd på barn UANSETT.

Men jeg trenger bevis, svart på hvitt at det finnes en slik lov, for det gjør vel det??

Grunnen til diskusjonen var at vi har problmerer med vår eldste sønn og han mente at eneste løsningen var å gi ham på baken så han skulle oppføre seg og ikke være slem med andre barn og være lydig...

Jeg mener at det ikke er riktig..

Noen som kan hjelpe meg med linker etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den loven kom for ca 15 år siden. Før det var det lov.

Skrevet

han mente at det å gi barn ris med ris fra skogen eller handa ikke var vold mot barnet..

eller et klaps på kinnet...

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg har ikke paragrafen, men det er ulovlig. Dessuten er det psykologisk svært uklokt.

Skrevet

Jeg tror ikke noe på deg, denne mannen du snakker om hadde jeg meldt for overgrep - man drar ikke av en unge bukse i selskap....

Skrevet

Jeg tror ikke noe på deg, denne mannen du snakker om hadde jeg meldt for overgrep - man drar ikke av en unge bukse i selskap....

om du tror på det eller ikke er ikke mitt problem.

Sønnen på 15 var med på diskusjonen, og han mente at det faren gjorde mot ham var det rette.

Selv om sønnen mener dette, betyr ikke det at det han gjorde mot ham var rett.

Sønnen sier og at den dagen han for barn, kommer han til å gjøre det på samme måte..

Jeg selv ble slått som straff som barn, derfor er jeg veldig imot dette, og på meg hadde det en negativ innvirkning, noe jeg fortalte...

Nå har jeg uansett fått det jeg har bedt om, nemlig svart på hvitt hvor det står at dette ikke er lov.

Og jeg sendte utskrift av dette med min mor idag så hun kangi det til ham.

Om du tror eller ikke tror på det jeg sier er ikke mitt problem..

Skrevet
Skrevet

Spørsmålet er jo hva en definerer som vold. Er en dask på hånda vold? Vil det å dra av ungen buksa med andre til stede skade hans psyke? Ikke godt å si.

Men fornuften tilsier jo at man ikke bør utsette barn og fysisk eller psykisk avstraffelse.

Skrevet

om du tror på det eller ikke er ikke mitt problem.

Sønnen på 15 var med på diskusjonen, og han mente at det faren gjorde mot ham var det rette.

Selv om sønnen mener dette, betyr ikke det at det han gjorde mot ham var rett.

Sønnen sier og at den dagen han for barn, kommer han til å gjøre det på samme måte..

Jeg selv ble slått som straff som barn, derfor er jeg veldig imot dette, og på meg hadde det en negativ innvirkning, noe jeg fortalte...

Nå har jeg uansett fått det jeg har bedt om, nemlig svart på hvitt hvor det står at dette ikke er lov.

Og jeg sendte utskrift av dette med min mor idag så hun kangi det til ham.

Om du tror eller ikke tror på det jeg sier er ikke mitt problem..

hehe - nei jeg bare HÅPER at du ljuger - om gutten er 15 år attpåtil og blir dratt ned buksa på - - - ja, da er det i alle fall ljug. :)

(håper jeg)

Kosær'æfælt nå

Skrevet

Spørsmålet er jo hva en definerer som vold. Er en dask på hånda vold? Vil det å dra av ungen buksa med andre til stede skade hans psyke? Ikke godt å si.

Men fornuften tilsier jo at man ikke bør utsette barn og fysisk eller psykisk avstraffelse.

Gutten er 15 år og enig...............?

skorpionfisken
Skrevet

Ser du har fått linker i fleng.

Men jeg er litt nyskjerrig på det selskapet hvor han dro ned buksa på sønnen for å slå?

Hvem i guds navn er til stede i ett slik selskap uten å reagere?

Jeg hadde skjelt ham ut etter noter, i alles påsyn, og så trampet ut av hele selskapet med beskjed om at han ikke måtte vise seg i mitt nærvær igjen, for da ville jeg skjelle ham ut igjen, uansett hvor jeg var da.....

Jeg gjorde det en gang, men da var det heldigvis ikke en mann som ble ydmyket, bare en stakkars hund som ble plaget.

Skrevet

Gutten er 15 år og enig...............?

Gutten vet vel ikke bedre. Det er kun dette han har opplevd og han vil ikke si mot sin far.

Mange kvinner som blir mishandlet mener jo også at de fortjener det. Så psykisk knekte er de.

Skrevet

Men jeg er litt nyskjerrig på det selskapet hvor han dro ned buksa på sønnen for å slå?

Jeg hadde skjelt ham ut etter noter, i alles påsyn, og så trampet ut av hele selskapet med beskjed om at han ikke måtte vise seg i mitt nærvær igjen, for da ville jeg skjelle ham ut igjen, uansett hvor jeg var da.....

Jeg gjorde det en gang, men da var det heldigvis ikke en mann som ble ydmyket, bare en stakkars hund som ble plaget.

Så din reaksjon på en mann som ydmyker sin sønn er å ydmyke faren? Hvorfor er det greit at du gjør det, men ikke han?

skorpionfisken
Skrevet

Så din reaksjon på en mann som ydmyker sin sønn er å ydmyke faren? Hvorfor er det greit at du gjør det, men ikke han?

Faren er tøff nok til å tåle ydmyking. Dessuten vil han ha godt av å oppleve hvor ille det er å bli ydmyket, og sønnen vil ha godt av litt støtte fra de voksne som er vitner til mishandlingen.

Jeg ville ikke ydmyke en mann uten videre, men om han ydmyker andre så får han høre det fra meg. Det samme ville jeg gjort om det var en kvinne som mishandlet noen.

Og, ja. Jeg mener det er mishandling å bli ydmyket foran andre som er voksne eller større enn deg, når du er liten og hjelpeløs...

Skrevet

Faren er tøff nok til å tåle ydmyking. Dessuten vil han ha godt av å oppleve hvor ille det er å bli ydmyket, og sønnen vil ha godt av litt støtte fra de voksne som er vitner til mishandlingen.

Jeg ville ikke ydmyke en mann uten videre, men om han ydmyker andre så får han høre det fra meg. Det samme ville jeg gjort om det var en kvinne som mishandlet noen.

Og, ja. Jeg mener det er mishandling å bli ydmyket foran andre som er voksne eller større enn deg, når du er liten og hjelpeløs...

Det er stor sannsynlighet for at denne faren har opplevd dette i sin barndom, han tror kanskje det skal være slik. Tror det er mer konstruktivt å ikke drite han ut foran venner eller slekt.

Skrevet

Gutten vet vel ikke bedre. Det er kun dette han har opplevd og han vil ikke si mot sin far.

Mange kvinner som blir mishandlet mener jo også at de fortjener det. Så psykisk knekte er de.

Tror likevel ikke på denne historien :)

Skrevet

Sønnen er 15 år.....ja, sikkert.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...