Gå til innhold

Lov som sier at det ikke er lov til å slå barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er jo hva en definerer som vold. Er en dask på hånda vold? Vil det å dra av ungen buksa med andre til stede skade hans psyke? Ikke godt å si.

Men fornuften tilsier jo at man ikke bør utsette barn og fysisk eller psykisk avstraffelse.

Ikke bare sunn fornuft. Se linkene som Malun la ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen er 15 år.....ja, sikkert.....

Ja gutten er 15 år nå, han får ikke straff nå, da det ikke trengs, (farens ord.)

Datra ble ikke slått, pga hun var "lydig" og "snill"

Jeg skrev i mitt 1 inlegg at dette skjedde mens de var små/mindre.

15 åringen var med i slutten av diskusjonen, selv om han ikke hadde noe der og gjøre, han var nå der.

Han selv mente at han fortjente det. Stakkars gutt..

Jeg venter bare et svar fra typen til min mor på de linkene jeg har sendt ham og utskriftene jeg sendte min mor...

Et spørsmål.. hvorfor tror du ikke på det jeg skriver?

Måten jeg skriver på, eller tror du ikke at en voksen mann gjør slike ting?

Ja ja...

Skrevet

Det er stor sannsynlighet for at denne faren har opplevd dette i sin barndom, han tror kanskje det skal være slik. Tror det er mer konstruktivt å ikke drite han ut foran venner eller slekt.

Ja han måtte i skogen og hente riset/kvister selv.

Og ja, faren hans brukte dette på han ..

Min mor fikk også ris.

Det var vanlig på den tiden, desverre.

Skrevet

hehe - nei jeg bare HÅPER at du ljuger - om gutten er 15 år attpåtil og blir dratt ned buksa på - - - ja, da er det i alle fall ljug. :)

(håper jeg)

Kosær'æfælt nå

Har du i det hele tatt fått med deg hovedinnlegget?

jeg skrev ikke at han var 15 år da faren dro ned buksa på han.

Dette skjedde mens han var liten/mindre.

Han er 15 år idag, og husker tilbake hvordan det var, og mener at faren var i sin fulle rett, han sier selv at han var en "bråkemaker som fortjente det"

Han sa han ble så flau da faren dro ned buksen på han at han gjorde ikke det han gjorde om igjen, i frykt for at det skulle skje igjen.

desverre kommer denne gutten til å gjøre det samme med sine barn når de gjør noe galt..

Skrevet

Tror likevel ikke på denne historien :)

Jeg tror på den, jeg.

Når man vet litt om hva som foregår i noen familier, er det dessverre ikke en særlig usannsynlig historie.

Og da kan det jo strengt tatt være det samme om akkurat denne historien er sann eller ikke - poenget er at sånt faktisk skjer.

Skrevet

Har du i det hele tatt fått med deg hovedinnlegget?

jeg skrev ikke at han var 15 år da faren dro ned buksa på han.

Dette skjedde mens han var liten/mindre.

Han er 15 år idag, og husker tilbake hvordan det var, og mener at faren var i sin fulle rett, han sier selv at han var en "bråkemaker som fortjente det"

Han sa han ble så flau da faren dro ned buksen på han at han gjorde ikke det han gjorde om igjen, i frykt for at det skulle skje igjen.

desverre kommer denne gutten til å gjøre det samme med sine barn når de gjør noe galt..

er det viktig for deg at jeg tror på deg da?

Skrevet

Jeg tror på den, jeg.

Når man vet litt om hva som foregår i noen familier, er det dessverre ikke en særlig usannsynlig historie.

Og da kan det jo strengt tatt være det samme om akkurat denne historien er sann eller ikke - poenget er at sånt faktisk skjer.

ja det vet jeg også - men det var skrevet så søkt - jeg ville tro et innlegget skulle vært skrevet med mer harme....for å si det sånn :)

Skrevet

ja det vet jeg også - men det var skrevet så søkt - jeg ville tro et innlegget skulle vært skrevet med mer harme....for å si det sånn :)

Vel, jeg var forbannet der og da når vi diskuterte, og han fikk høre det så det holder, men jeg har da selvberherskelse og er voksen nok til å ta det rolig selv om jeg er sint.

Ser ingen grunn til å hisse meg opp når jeg skal skrive et innlegg.

Ville ha hjelp til å sette han på "plass" som ved å få linker, etc..

Og det er gjort...jeg er ikke ferdig å diskutere med denne mannen.

Skrevet

Vel, jeg var forbannet der og da når vi diskuterte, og han fikk høre det så det holder, men jeg har da selvberherskelse og er voksen nok til å ta det rolig selv om jeg er sint.

Ser ingen grunn til å hisse meg opp når jeg skal skrive et innlegg.

Ville ha hjelp til å sette han på "plass" som ved å få linker, etc..

Og det er gjort...jeg er ikke ferdig å diskutere med denne mannen.

det er bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...