Gå til innhold

Gretten når noen nevner jul i oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir rett og slett skuffa og gretten når jeg ser julepynt i butikkene i oktober, eller at noen gnåler om at det er snart jul.

Jeg har alltid elsket denne høytiden, men nå skal det liksom være jul hele året rundt.

Greit når barna skriver ønskelister fordi mor sier at de lekene kan de ønske seg til jul osv.

Andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker IKKE at det har kommet adventskalendere og julepuynt i butikkene. MEN jeg liker å snakke om jul, tenke på jul og planlegge :-) Handle inn (annet enn gaver) er jo alt for tidlig..

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

ja, enig!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Blir dårlig av det. De kunne ventet til rundt 1. søn i advent

Skrevet

Nei, jeg liker at jeg kan begynne å tenke på jul allerede.

Har vært i stedets julebutikk med alskens julestæsj, og det var _deilig_, ble helt glad av det. :)

Og bare for å erte deg litt, så er jeg nesten ferdig med julegavene, og julekalenderpakkene har ligget klare i en kurv noen uker. he he

Jeg tenker mye på jul og forberedelser, men det er bare kos og hygge. Stresser ikke i det hele tatt, og jeg gjør bare det jeg har lyst til å gjøre.

Helt ok for meg at det er juletanker i oktober!

fei1365380229
Skrevet

Grunnen til at jeg kanskje ikke stresser så mye med julen er kanskje at jeg ikke gidder å bytte til julegardiner, knapt nok gidder å gjøre reint, slenger på en juleduk hvis jeg gidder. Er også bedt bort på julaften. Prøver å kjøpe gavene før 1.desember ellers blir det så kø.

Jeg lager julekalender, julepynt, julekort, julekaker (brownies, kokosboller, seigmenn, pepperkaker, kromkaker ++++) men det er jo lystbetont.

Vi er mye bedt bort og holder bare et juleselskap hjemme hos oss. Syns det er kjempedeilig å slippe all matlagingen i julen jeg :).

Men jeg går forbi julemarsipan og stæsj i butikken nå i oktober altså.

Skrevet

Ja, altfor tidlig spør du meg. Holder på med litt vasking rundt omkring i huset, men det er fordi det er greit med slikt husarbeid nå om høsten.

Er jeg i et kjøpesenter og kommer over noen julegaver passer jeg jo på, men selve juleforberedelser ellers og pynting er altfor tidlig.

Jeg henger da med i desember med baking etc., men når selve julen kommer så er jeg aldri kjempeglad lengre.

Her er alltid en savnet for meg, mitt førstefødte barn som døde 3 år gammel. Det er i julen og andre høytider man merker dette mest. Må jo allikevel gjøre det beste ut av julen, har fått 3 barn etter jeg mistet den første.

Holder altså lenge for meg at juleforberedelsene starter i desember.

Skrevet

Nei, jeg liker at jeg kan begynne å tenke på jul allerede.

Har vært i stedets julebutikk med alskens julestæsj, og det var _deilig_, ble helt glad av det. :)

Og bare for å erte deg litt, så er jeg nesten ferdig med julegavene, og julekalenderpakkene har ligget klare i en kurv noen uker. he he

Jeg tenker mye på jul og forberedelser, men det er bare kos og hygge. Stresser ikke i det hele tatt, og jeg gjør bare det jeg har lyst til å gjøre.

Helt ok for meg at det er juletanker i oktober!

Samme her! Og jeg har tjuvstartet litt med juleverksted allerede...

;o)

Skrevet

Men allikevel tar du opp temaet om jul nå i oktober sjøl? *ler og ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...