Gå til innhold

21 års fengsel, når permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange år må man sitte fengslet hvis man er dømt til 21 år?

Og når kan man få sin første permisjon?

Jeg spør fordi jeg leser at Per Orderud har kjøpt kårboligen, og lurer på når han egentlig får sin første helg i frihet til å gå rundt i huset i fred og sørge over foreldrene sine.

Jeg kjenner dem ikke, har aldri snakket med dem, og kjenner heller ingen som kjenner dem. Men jeg er allikevel helt sikker på at han ikke visste noe om drapet.

Kona hans er jeg kanskje litt mer tvilende til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Et fengselsår er vel 9 mnd., er det ikke? D.v.s at full soningstid er ca. 16 år. Og med god oppførsel...mellom 9 og 12 år, kanskje?

"..........................."

Skrevet

Jeg blir ganske sjuk over at han har kjøpt kårboligen. Er den vasket ned nå da? Tenk å bo der han ev kona har myrdet søstra og foreldrene.

Skrevet

Man sitter i praksis i 14-15 år. Den første permisjonen kan man få etter 4 år.

Skrevet

Hvorfor tviler du på at han har medvirket til drapet han er dømt for? Jeg har ingen mening om det, og ingen mening heller om at han har kjøpt kårboligen. Synes bare at det er interessant å høre hva som utgjør din sympati for han hvis du ikke kjenner dem fra før vel å merke.

Skrevet

Hvorfor tviler du på at han har medvirket til drapet han er dømt for? Jeg har ingen mening om det, og ingen mening heller om at han har kjøpt kårboligen. Synes bare at det er interessant å høre hva som utgjør din sympati for han hvis du ikke kjenner dem fra før vel å merke.

Nei, sånn er det vel her i livet. Man har sympatier for noen og antipatier for andre.

Og disse følelsene kan man ha uavhengig av om man kjenner vedkommende i virkeligheten.

Jeg er sikker på at du har meninger om kjente mennesker du aldri har møtt?

Skrevet

Nei, sånn er det vel her i livet. Man har sympatier for noen og antipatier for andre.

Og disse følelsene kan man ha uavhengig av om man kjenner vedkommende i virkeligheten.

Jeg er sikker på at du har meninger om kjente mennesker du aldri har møtt?

Ja for all del, jeg har mye meninger om kjente personer jeg aldri har møtt. Jeg er bare nysgjerrig på hva du synes er sympatisk ift. Per Orderud, jeg kan forøvrig godt forstå dit synspunkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...