Gå til innhold

EU-motstandere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere være bekjent av at dere har noen sterke meningfrender:

linker:

http://www.vigrid.net/

http://www.norskkultur.net/

Er dere klar over at dere oppnår en kanskje utilsiktet virkning pga den argumentasjonen dere fører?

Nei-holdningene, og argumentasjonen, i den norske EU-debatten, er nå i ferd med utvikle seg i en ekkel nasjonalistisk retning.

Et paradoks, er jo også at dere nå mer og mer framstår som de mest konservative kreftene i Norge? Inklusive en bråte SV'ere, hvem kunne trodd det?

Høyre f eks, er vel idag det mest progressive og endringsvillige partiet i Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er eu-motstander, og kommer nok til å forbli det. Men ikke av samme grunn som Vigrid. Tar sterk avstand fra det de står for.

Jeg deler langt ifra ditt syn på Høyre og SV. :o)

Skrevet

Jeg er eu-motstander, og kommer nok til å forbli det. Men ikke av samme grunn som Vigrid. Tar sterk avstand fra det de står for.

Jeg deler langt ifra ditt syn på Høyre og SV. :o)

Du deler ikke mitt syn? Til tross for at det er et faktum at SV mer og mer framstår som et parti som et lite framtidsrettet og endringsvillig parti, og Høyre hele tiden presser på for endringer i takt med at verden endrer seg?

Har du virkelig unngått å legge merke til dette?

Skrevet

Du deler ikke mitt syn? Til tross for at det er et faktum at SV mer og mer framstår som et parti som et lite framtidsrettet og endringsvillig parti, og Høyre hele tiden presser på for endringer i takt med at verden endrer seg?

Har du virkelig unngått å legge merke til dette?

Jeg tror jeg heller velge å syns synd på deg framfor å bli sint. Jeg trudde ikke det var mulig å ha så sterke skylapper at man bare ser negativt hos de man er uenige med.

Jeg syns SV er meget framtidsretta, mye mer enn Høyre. Årsaken til at jeg er i mot EU er innholdet i Romatraktaten og innholdet i den foreslåtte grunnloven. Jeg velger å sette meg inn i fakta- ikke bare kaste fram teser og påstander.

Skrevet

Jeg tror jeg heller velge å syns synd på deg framfor å bli sint. Jeg trudde ikke det var mulig å ha så sterke skylapper at man bare ser negativt hos de man er uenige med.

Jeg syns SV er meget framtidsretta, mye mer enn Høyre. Årsaken til at jeg er i mot EU er innholdet i Romatraktaten og innholdet i den foreslåtte grunnloven. Jeg velger å sette meg inn i fakta- ikke bare kaste fram teser og påstander.

Tydelig at du rett og slett mangler en del kunnskap, eller at du mangler evne til å SE, observere, og trekke konklusjoner.

Debatten om hvorvidt SV i dag framstår som et konservativt parti, har mye sammenheng med hva man definerer som konservativt. Jeg vil påstå at konservatisme, er å kjempe mot nødvendige endringer som kreves for å tilpasse seg en verden i stadig raskere endring. Høyre hadde den rollen, og de holdningene helt opp til 80-årene.

SV har overtatt den rollen og de holdningene i dag. Fenomenet har jo også vakt oppsikt hos nøytrale forskere av norsk politikk, slike som bl a Frank Aarebrot.

Men Høyre hadde jo god oppslutning også på den tiden det var et konservativt parti, så det er ingen grunn til å tro at SV heller taper velgere på å være det. Men interessant å registrere er det.

Skrevet

....og dette gamle oppgulpet av vrangforstilliger gjør at en SV'er trives sammen med nei-sidens nynazister, rasister, lavpannede FrP'ere, og bygdetullinger som ikke har vært utenfor kommunen sin?

Skrevet

Tydelig at du rett og slett mangler en del kunnskap, eller at du mangler evne til å SE, observere, og trekke konklusjoner.

Debatten om hvorvidt SV i dag framstår som et konservativt parti, har mye sammenheng med hva man definerer som konservativt. Jeg vil påstå at konservatisme, er å kjempe mot nødvendige endringer som kreves for å tilpasse seg en verden i stadig raskere endring. Høyre hadde den rollen, og de holdningene helt opp til 80-årene.

SV har overtatt den rollen og de holdningene i dag. Fenomenet har jo også vakt oppsikt hos nøytrale forskere av norsk politikk, slike som bl a Frank Aarebrot.

Men Høyre hadde jo god oppslutning også på den tiden det var et konservativt parti, så det er ingen grunn til å tro at SV heller taper velgere på å være det. Men interessant å registrere er det.

Jeg tror ikke jeg mangler verken kunnskap eller evne til å se. Men vi ser nok verden gjennom forskjellige øyne.

Forøvrig, Frank Årebrot er ikke en nøytral forsker, han er medlem av et stort norsk politisk parti. :o)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg mangler verken kunnskap eller evne til å se. Men vi ser nok verden gjennom forskjellige øyne.

Forøvrig, Frank Årebrot er ikke en nøytral forsker, han er medlem av et stort norsk politisk parti. :o)

Ser verden gjennom forskjellige øyne...

OK, det kanskje vi gjør, men hvilke partier som opptrer konservativt overfor endringer, og hvilke som ikke gjør det, kan bedømmes objektivt, uavhengig av emosjonelle øyne som ser. Der dreier det seg bare om å se fakta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...