Gå til innhold

Treg overføringshastighet i Msn Messenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg skal prøve å overføre ei større fil til noen på Msn, kommer denne meldinga opp:

"If you are experiencing a slow transfer rate...." osv... Dermed tar det litt tid, så får jeg beskjed om at overføringen feilet. Dette skjer begge veier, både når jeg skal prøve å ta imot ei fil, og når jeg skal sende ei.

Jeg pleier å slå av ZoneAlarm, så det er ikke brannmuren som stopper opp overføringen. Det er heller ikke brannmuren som følger med ServicePack2, for den er ikke aktivert.

Hva kan det være? Er veldig takknemlig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men håper du får svar, for det samme skjer her.

Skrevet

Aner ikke, men håper du får svar, for det samme skjer her.

Irriterende, ikke sant?

Skrevet

Irriterende, ikke sant?

Ja, har aldri fått overført noe som helst på msn. Og min data-mann synes ikke problemet er så stort at han gidder å gjøre noe med det...!

Skrevet

Ja, har aldri fått overført noe som helst på msn. Og min data-mann synes ikke problemet er så stort at han gidder å gjøre noe med det...!

Jeg får overført filer som er mindre enn 1MB, men det tar lang tid...

Håper noen aner hva som kan være årsaken! Har noen musikkfiler jeg skulle overført til en kompis, men vi har omtrent gitt opp å få det til. (Han har bare hotmail, så filene er for store til at han kan ta imot dem der.)

Skrevet

Jeg får overført filer som er mindre enn 1MB, men det tar lang tid...

Håper noen aner hva som kan være årsaken! Har noen musikkfiler jeg skulle overført til en kompis, men vi har omtrent gitt opp å få det til. (Han har bare hotmail, så filene er for store til at han kan ta imot dem der.)

Kanskje det har en sammenheng at Hotmail ikke tar så store vedlegg/filer? Det er jo Microsoft som står bak både Hotmail og MSN...

Er det snakk om bildefiler, så er det en smal sak å redusere filstørrelsen på disse i et enkelt bildebehandlingsprogram. Si ifra om du/dere vil ha tips om dette.

Ellers går det jo alltids an å opprette en annen mailkonto. www.organizer.net er fx et ok sted (så sant du ikke bruker Opera, de støtter dessverre ikke den browseren, så akkurat til organizer-mail må jeg opp med IE på min pc...)

Skrevet

Kanskje det har en sammenheng at Hotmail ikke tar så store vedlegg/filer? Det er jo Microsoft som står bak både Hotmail og MSN...

Er det snakk om bildefiler, så er det en smal sak å redusere filstørrelsen på disse i et enkelt bildebehandlingsprogram. Si ifra om du/dere vil ha tips om dette.

Ellers går det jo alltids an å opprette en annen mailkonto. www.organizer.net er fx et ok sted (så sant du ikke bruker Opera, de støtter dessverre ikke den browseren, så akkurat til organizer-mail må jeg opp med IE på min pc...)

Hvorfor ikke likegodt sende vedlegget i en epost?

Skrevet

Hvorfor ikke likegodt sende vedlegget i en epost?

Det var da fælt da... Les det jeg svarer på (Lines innlegg rett over mitt), så ser du at vedkommende hun skal sende til ikke har annet enn Hotmail, som ikke aksepterer vedlegg større enn 1 MB. Derfor anbefalte jeg å opprette en annen e-mailkonto, f.eks. hos Organizer. Var det ellers noe mer?

Skrevet

Det var da fælt da... Les det jeg svarer på (Lines innlegg rett over mitt), så ser du at vedkommende hun skal sende til ikke har annet enn Hotmail, som ikke aksepterer vedlegg større enn 1 MB. Derfor anbefalte jeg å opprette en annen e-mailkonto, f.eks. hos Organizer. Var det ellers noe mer?

Det var da svært. Jeg forsøker bare å hinte om at Msn Mess ikke er det beste til å overføre store filer med. Hvorfor gå over bekken etter vann liksom, det finnes fremdeles noe som heter epost... Ellers finnes det andre utmerkede måter å over filer så store som 1GB men du får bare fortsett med trege Msn Mess du hvis du på død og liv ønsker det...

Skrevet

Det var da svært. Jeg forsøker bare å hinte om at Msn Mess ikke er det beste til å overføre store filer med. Hvorfor gå over bekken etter vann liksom, det finnes fremdeles noe som heter epost... Ellers finnes det andre utmerkede måter å over filer så store som 1GB men du får bare fortsett med trege Msn Mess du hvis du på død og liv ønsker det...

Tror du trenger å lese igjennom denne tråden EN gang til... Det er ikke meg som har problemer med å overføre store filer, men Line. Jeg svarte ut fra hva hun skrev:

"Håper noen aner hva som kan være årsaken! Har noen musikkfiler jeg skulle overført til en kompis, men vi har omtrent gitt opp å få det til. (Han har bare hotmail, så filene er for store til at han kan ta imot dem der.)"

og mitt svar var da at man blant annet kan opprette en annen mailkonto, når Hotmail ikke kan ta imot så store filer, og da nevnte jeg organizer.net som en mulig plass å opprette en slik webmail.

Skjønner derfor ikke helt hva du blander deg inn for, som sagt så har jeg ikke problemer med å overføre filer av noen som helst størrelse.

At jeg velger å bruke MSN messenger/plus til å chatte med noen av mine venner er en helt annen sak. Jeg selv har et antall ulike mailkonti, både pop3-mail og webmail med kapasitet til å ta imot store vedlegg om det skulle være behov for dette. OK?

Skrevet

Tror du trenger å lese igjennom denne tråden EN gang til... Det er ikke meg som har problemer med å overføre store filer, men Line. Jeg svarte ut fra hva hun skrev:

"Håper noen aner hva som kan være årsaken! Har noen musikkfiler jeg skulle overført til en kompis, men vi har omtrent gitt opp å få det til. (Han har bare hotmail, så filene er for store til at han kan ta imot dem der.)"

og mitt svar var da at man blant annet kan opprette en annen mailkonto, når Hotmail ikke kan ta imot så store filer, og da nevnte jeg organizer.net som en mulig plass å opprette en slik webmail.

Skjønner derfor ikke helt hva du blander deg inn for, som sagt så har jeg ikke problemer med å overføre filer av noen som helst størrelse.

At jeg velger å bruke MSN messenger/plus til å chatte med noen av mine venner er en helt annen sak. Jeg selv har et antall ulike mailkonti, både pop3-mail og webmail med kapasitet til å ta imot store vedlegg om det skulle være behov for dette. OK?

Hvorfor tror du at jeg skriver til deg? Det er til Line jeg skriver! Så vennligst ikke bland deg inn!

Skrevet

Hvorfor tror du at jeg skriver til deg? Det er til Line jeg skriver! Så vennligst ikke bland deg inn!

Hvorfor jeg tror du skriver til meg? Fordi du skriver ditt (dine) svar under MITT innlegg, og ikke under noen av Lines. Derfor.

Så om du klarer å plassere svarene dine der du skal, så går alt så meget bedre... ;-)

Skrevet

Hvorfor jeg tror du skriver til meg? Fordi du skriver ditt (dine) svar under MITT innlegg, og ikke under noen av Lines. Derfor.

Så om du klarer å plassere svarene dine der du skal, så går alt så meget bedre... ;-)

liten vits å legge inn innlegg innimellom trådene. Da blir det bare rot, og det blir ikke noe bedre når det så kommer enda flere "kokker" inn her og poster innlegg i hytt og pine. Nei følg heller tråden du.... så skal du se at du også ser at det er en "rød tråd" her :P

Skrevet

liten vits å legge inn innlegg innimellom trådene. Da blir det bare rot, og det blir ikke noe bedre når det så kommer enda flere "kokker" inn her og poster innlegg i hytt og pine. Nei følg heller tråden du.... så skal du se at du også ser at det er en "rød tråd" her :P

Hehe - tror nok du må lære deg hvordan det funker her...

Man legger sitt svar under den man svarer, helt vanlig at det blir flere "under-tråder" i en tråd. Men hvis det er veldig vanskelig for deg å gjennomføre, så kan du jo alternativt skrive navnet til den du vil svare sist i overskriften, slik jeg har gjort nå.

Gjest sludder og pølsesladder
Skrevet

Du må legge innlegget ditt under innlegget du svarer på, ellers vil det neppe bli lest av rette vedkommende. Sånn er det bare.

Skrevet

Neida, det har gått veldig fint tidligere, og jeg har brukt hotmail hele tida. Det var i grunn etter sommeren at det slo seg vrangt, tidligere har jeg ført over filer på opp til 20Mb uten problemer. Så lenge overføringshastigheten er bra, så skal det gå så det suser, det...

:o)

Blir ikke helt klok på dette, jeg. Kanskje det finnes et sted på nettet å spørre "fagfolk"? Foreløpig har jeg bare funnet "frequently asked questions".

Skrevet

Hehe - tror nok du må lære deg hvordan det funker her...

Man legger sitt svar under den man svarer, helt vanlig at det blir flere "under-tråder" i en tråd. Men hvis det er veldig vanskelig for deg å gjennomføre, så kan du jo alternativt skrive navnet til den du vil svare sist i overskriften, slik jeg har gjort nå.

Åååååå så flink du er som får dette til. Ja jeg har visst mye å lære. Vil du være læreren min? Det ser ut til at du mestrer alt. Makan....

Skrevet

Åååååå så flink du er som får dette til. Ja jeg har visst mye å lære. Vil du være læreren min? Det ser ut til at du mestrer alt. Makan....

Hehe... morsom lesning ;)

Det tok sin tid før jeg også skjønte opplegget der, poenget er bare at om jeg skal få opp svaret til de som skriver til meg i "svar til meg", så må det svares direkte under et innlegg som er postet av den personen du vil sende svar til.

Men altså, ingen fare for min del. Jeg leser hele tråden likevel :)

Joda, det går an å opprette en annen mailkonto, men hele poenget var at det har jo fungert å sende via Msn tidligere, ingen av mine venner har problem med overføringer heller, så jeg skjønner ikke helt hva jeg har gjort for noe galt. Eller ikke gjort, for den saks skyld... Kunne tenkt meg å få fikset på dette, slik at det fungerer igjen.

Skrevet

Hvilket modem har du?

Jeg har adsl gjennom Bluecom (forøvrig et drittselskap som ikke har orden på noe som helst... har aldri hatt problem med overføring tidligere, selv om jeg har hatt samme modem, hastighet og selskap hele veien).

Zyxel Prestige 600 Series, står det på modemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...