Gå til innhold

Inntekt - Er dette bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Gjest krummelure
Skrevet

Jeg tjener 294.600 på halv stilling.

Min mann tjener 345.300 på full stilling.

Er vi ganske middels kanskje, eller er dette bra eller dårlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest penger penger
Skrevet

Middels. du tjener greit til å være dame, han lite til å være mann.

Skrevet

Bra i forhold til hva da?

Tjener mye mindre enn deg og har full jobb, jeg.

*sur*

Skrevet

Kommer jo helt an på hva man jobber med.

345 000 er vel godt betalt dersom man jobber på MacDonalds for eksempel, men særdeles dårlig betalt hvis man er adm dir i Hydro! ;-)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Kommer jo an på hvem du sammenligner med det! Hvor lang utdannelse en har og slikt..

Jeg vil mene at du tjener bedre enn gjennomsnittet og mann din ganske gjennomsnittlig.

Gjest anonym her nå
Skrevet

Middels. du tjener greit til å være dame, han lite til å være mann.

Hvordan kan du mene at flest menn tjener bedre enn det? I hvilke jobber da? Jeg tror ikke en mann som jobber som snekker, i industri, rørlegger etc tjener noe bedre enn det. Har det ikke nettopp vært fremsatt påstander om at kvinner tar igjen menn.

Jeg tjener 300 000 i en mellomlederstilling i det offentlige(mange tjener mer enn meg med så mye ansvar), min man tjener 440000 innenfor IT-bransjen.

Vi kunne sikkert tjent mye mer, men jeg er egentlig svært fornøyd med lønna. Litt mindre fornøyd med gjelda forresten.... :)

Gjest anonym her nå
Skrevet

Hvis du tjener det på halv stilling er det jo kjempebra. Hvilken gren jobber du med?

Gjest krummelure
Skrevet

Hvis du tjener det på halv stilling er det jo kjempebra. Hvilken gren jobber du med?

Vi jobber begge i IT-bransjen.

Jeg har en en slags sjefstilling i min bedrift. Jeg er ansvarlig for en bestemt nisje. Har jobbet med dette i 8 år. Tidligere hadde jeg full stilling og tjente det dobbelte, men bedriften gikk dårlig så da ble det bare halv stillig på meg.

Min mann har halv stilling i et firma og har sin egen bedrift på siden, hvor inntjeningen går veldig opp og ned... Tidligere da markedet var bra, kunne han tjene opptil 600.000 - 700.000 i året. Det var tider det.

Nå ligger vi nokså jevnt på det jeg har nevnt i et tidligere innlegg.

Skrevet

Om det er bra eller dårlig kommer jo an på hvilke jobber dere har da.

Er dere toppledere er det dårlig, står dere i oppvasken er det bra.

Her kan dere sjekke om dere ligger ok an i forhold til andre med samme/tilsvarende yrke:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100371

Gjest bra for halv stilling
Skrevet

Jeg synes din lønning på halv stilling er utrolig bra! Hva jobber du som når du kan få så godt betalt for halv stilling?

Gjest krummelure
Skrevet

Jeg synes din lønning på halv stilling er utrolig bra! Hva jobber du som når du kan få så godt betalt for halv stilling?

Se lenger nede på siden. Jeg har skrevet litt om hva jeg jobber som og div. andre ting...

Skrevet

Hvordan kan du mene at flest menn tjener bedre enn det? I hvilke jobber da? Jeg tror ikke en mann som jobber som snekker, i industri, rørlegger etc tjener noe bedre enn det. Har det ikke nettopp vært fremsatt påstander om at kvinner tar igjen menn.

Jeg tjener 300 000 i en mellomlederstilling i det offentlige(mange tjener mer enn meg med så mye ansvar), min man tjener 440000 innenfor IT-bransjen.

Vi kunne sikkert tjent mye mer, men jeg er egentlig svært fornøyd med lønna. Litt mindre fornøyd med gjelda forresten.... :)

Tuller du?

Håndverkere som snekkere, rørlegger osv. tjener svært godt, spesielt i forhold til hvor lite utdannelse de har. Ofte tjener de mer enn akademikere.

Skrevet

Jeg tjener det samme som deg på HEL stilling....HULK! - Du ødela dagen min nå...

Skrevet

Noe så virkelighetsfjernt har jeg ikke sett på år og dag.

Eller er det tastefeil - skal være 194.600 i halv stilling? Det vil i så fall like full være _god_ halvstillingslønn.

Mannen din tjener forresten godt, han også.

Skrevet

For et spørsmål !?!?!Du skjønner vel at du ikke må ha andres uttalelse for å si at med nesten 300.000 i halv stilling tjener du godt!!! ?!?!?!

Mannen din sin inntekt er vel "god nok"..? Ikke BRA!, men ok bra?!?

Skrevet

Tuller du?

Håndverkere som snekkere, rørlegger osv. tjener svært godt, spesielt i forhold til hvor lite utdannelse de har. Ofte tjener de mer enn akademikere.

Det kommer an på hva slags avtaler de har. Og så er det en "møkkajobb" på vinterstid. Ikke så mye utdannelse, men lærlingetid på lav lønn (men selvfølgelig bedre enn ingen inntekt under utdannelsen)

Skrevet

Om det er bra eller dårlig kommer jo an på hvilke jobber dere har da.

Er dere toppledere er det dårlig, står dere i oppvasken er det bra.

Her kan dere sjekke om dere ligger ok an i forhold til andre med samme/tilsvarende yrke:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100371

Rett under 600 000 for HALV stilling tyder da på noe mye bedre enn en oppvaskjobb?

Gjest prompen
Skrevet

Når du presenterer slike dumme spørsmål, så kan jeg fortelle at min skattbare inntekt i 2003 var 609.700.

Skrevet

Tuller du?

De tjener stort sett mye i tider som dette, hvor det er mye arbeid for håndtverkere. De store summene kommer hovedsaklig av at de jobber mye, da de stort sett har timebetalt. Men det er ikke lenge siden tarifflønnen for en elektriker (el.montør) lå på 120,- pr. time, noe som ikke er spesiellt mye. Og den gang var elektrikere de håndverkerne som tjente best, bortsett fra heismontørene.

Har man en håndverkerutdannelse har man som oftest mindre studielån enn en akademiker, men skal man snakke om lønn så kan man egentlig ikke ta gjeld med i betraktningen. Det er tross alt ikke ALLE akademikere som har studiegjeld heller.

"......................."

Skrevet

Hva tror du selv? Egentlig kan jeg ikke fatte at det går an å stille spørsmålstegn ved hvorvidt en lønn på 600.000,- er bra. Det forutsetter selfølgelig at du ikke jobber som topp-direktør i hydro e.l.

"..........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...