Gå til innhold

Inntekt - Er dette bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middels. du tjener greit til å være dame, han lite til å være mann.

300.000,- for 50% er IKKE middels. Det er godt over middels.

".........................."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett under 600 000 for HALV stilling tyder da på noe mye bedre enn en oppvaskjobb?

Nå har du vel blingsa litt? Det var rett under 300 000 for halv stilling da.

Som jeg sier, står hun i oppvasken er det bra. Men er hun toppleder er det virkelig ikke overvettes mye i våre dager.

Gjest det var jaggu litt mindre ja
Skrevet

Ja det vil jeg si er bra.

Min it-utdannede tjener 220 000 i året for full stilling.

Selv tjener jeg 95 000 for halv(brukerstøtte/support).

Skrevet

Nå har du vel blingsa litt? Det var rett under 300 000 for halv stilling da.

Som jeg sier, står hun i oppvasken er det bra. Men er hun toppleder er det virkelig ikke overvettes mye i våre dager.

Jeg rota da jeg svarte deg - rett under 300 000 for halv stilling, altså rett under 600 000 for hel.

Jeg mener fremdeles at det er god lønn.

Gjest IT-prosjektleder
Skrevet

Vi jobber begge i IT-bransjen.

Jeg har en en slags sjefstilling i min bedrift. Jeg er ansvarlig for en bestemt nisje. Har jobbet med dette i 8 år. Tidligere hadde jeg full stilling og tjente det dobbelte, men bedriften gikk dårlig så da ble det bare halv stillig på meg.

Min mann har halv stilling i et firma og har sin egen bedrift på siden, hvor inntjeningen går veldig opp og ned... Tidligere da markedet var bra, kunne han tjene opptil 600.000 - 700.000 i året. Det var tider det.

Nå ligger vi nokså jevnt på det jeg har nevnt i et tidligere innlegg.

Jeg har jobbet som IT prosjektleder i ett stort IT firma, og for 2 år siden tjente jeg 385.000,- i 100% stilling. Jeg er utdannet sivilingeniør og hadde da 9 års arbeidserfaring. Siden den gang har IT-lønningene mange steder gått ned.

Så med andre ord, jeg synes dette er ganske bra. IT-lønningene var en stund kunstig høye, nå er de kraftig presset nedover.

En familieinntekt på nesten 650.000,- er nok også ganske bra, en del over middels, og på 1 1/2 stillingsynes jeg det er veldig bra.

Gjest penger penger
Skrevet

Hvordan kan du mene at flest menn tjener bedre enn det? I hvilke jobber da? Jeg tror ikke en mann som jobber som snekker, i industri, rørlegger etc tjener noe bedre enn det. Har det ikke nettopp vært fremsatt påstander om at kvinner tar igjen menn.

Jeg tjener 300 000 i en mellomlederstilling i det offentlige(mange tjener mer enn meg med så mye ansvar), min man tjener 440000 innenfor IT-bransjen.

Vi kunne sikkert tjent mye mer, men jeg er egentlig svært fornøyd med lønna. Litt mindre fornøyd med gjelda forresten.... :)

Hvordan jeg kan mene det? Hvordan kan du mene det motsatte?

Bare ser av de mannfolka rundt meg. Min far tjener mellom 350000 og 400000 som snekker. 7 års- grunnskole sånn som det var fra gammelt.

Min samboer tjener 370000 i en jobb som ikke krever NOE utdannelse, han har bare allmennfag. De som har utdannelse burde jo da tjene mer.

Jeg tjener 360000 og har høy utdannelse, menn i mitt yrke tjener godt over 400000. Så menn tjener mer enn kvinner i samme yrker til og med.

Gjest penger penger
Skrevet

300.000,- for 50% er IKKE middels. Det er godt over middels.

".........................."

så ikke at det sto hlav jeg, da er det jo bra, men mannen tjener middels, og samlet inntekt er jo fremdeles middels da.

Om hun tjener 300000 på 50% skjønner jeg ikke hvorfor hun spør...

Skrevet

så ikke at det sto hlav jeg, da er det jo bra, men mannen tjener middels, og samlet inntekt er jo fremdeles middels da.

Om hun tjener 300000 på 50% skjønner jeg ikke hvorfor hun spør...

Nei, ikke sant? Hvordan går det an å ikke vite at det er langt over middels?

"..........................."

Skrevet

Sammenliknet med "min verden" synes jeg du har en veldig bra inntekt, mens mannen din har en ok inntekt, kanskje bittelitt under middels.

Men om en inntekt oppfattes som bra eller dårlig kommer veldig an på hvor man bor, siden bolig vanligvis er den største utgiftsposten. Og selvsagt hva slags livsstil man har lagt seg til.

Gjest krummelure
Skrevet

Faktisk så synes jeg det er merkelig at jeg ikke ser noe til alle disse pengene, når vi tjener såå mye. Vi har knapt råd til noenting. Hva unner dere dere av goder og hvor ofte?

- F.eks hvor ofte spiser dere ute?

- Drar dere ofte på Kino eller andre ting?

- Hvor ofte kjøper dere klær (kjøper dere dyre klær)

- Har dere barn og hvor mye går til dem i løpet av en uke eller mnd?

- Har dere mye dere betaler ned på i måneden? (vanlige regninger som hus, bil, strøm osv. Er det andre ting enn dette?)

- Hvor mye bruker dere på mat og husholdningsting?

- Hvor mye bruker dere på bensin?

- Kjøper dere blader, aviser eller andre ting?

Skrevet

Faktisk så synes jeg det er merkelig at jeg ikke ser noe til alle disse pengene, når vi tjener såå mye. Vi har knapt råd til noenting. Hva unner dere dere av goder og hvor ofte?

- F.eks hvor ofte spiser dere ute?

- Drar dere ofte på Kino eller andre ting?

- Hvor ofte kjøper dere klær (kjøper dere dyre klær)

- Har dere barn og hvor mye går til dem i løpet av en uke eller mnd?

- Har dere mye dere betaler ned på i måneden? (vanlige regninger som hus, bil, strøm osv. Er det andre ting enn dette?)

- Hvor mye bruker dere på mat og husholdningsting?

- Hvor mye bruker dere på bensin?

- Kjøper dere blader, aviser eller andre ting?

Forbruket har en tendens til å øke i takt med inntektene.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det interessante med spørsmålet ditt er hvordan du kan unngå å vite slikt..? Common sense som de ville sagt på engelsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...