Gjest hva gjør jeg nå da? Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg er en mann på 40 år som har slitt med tensjonshodepine (utredet på Volvat i 2001). Jeg sliter fremdeles med dette. I tilleg plages jeg av kjevespenninger. Jeg vil tro problemene er kroniske da plagene er tilstede 20-25 dager/mnd. Jeg har forsøkt alle type behandlinger som finnes... bla psykomotorisk fysioterapi, bittskinne, terapi, aromaterapi +++ Jeg kan mye om underliggende årsaker og forsøker hele tiden å "rydde opp" i eget liv, men det er ikke alltid lett... Jeg går p.t. på skole og sliter veldig da jeg i tillegg til pensum (som er tøft nok) skal ha disse plagene som gjør at undervisningssituasjonen hvor jeg etter beste evne forsøker å være konsentrert, og hjemmearbeid blir vanskelig å få til. Spørsmål som jeg har begynt å tenke på om dagen(går ikke og er redd) Kan disse plagene etter alle disse årene og på sikt på noen måte være "farlige"? Nevrologen på Volvat sa da jeg var der, at det er ikke er bra å ha så mye vondt i hodet. Jeg tenker på hvordan hjernen blir "belastet"? Kan det være en medfaktor til hjerneblødning, utvikling av MS,hjertekarsykdommer, eller annet? Jeg føler at situasjonen er uholdbar, men kvier meg for å sykemelde meg... ER vel en litt "eager to please" person... Jeg har en liste over "forhold" jeg nok burde har ryddet opp i før jeg begynte på skolen, men samtidig etter å ha kommet inn tenkte jeg at jeg får prøve... Akkurat nå føler jeg at det aller beste ville vært å unngått en del gjøremål som undervisning, lekser og i tillegg jobb da plagene i tillegg går utover kone og barn i form av sinne og frutrasjon... Oppsummert: 1. Er plagene farlige? 2. Burde jeg fått "ryddet opp i livet mitt" og faktisk ikke være redd for "hva andre vil si" ved å være sykemeldt en tid? Evt. kutte skolen og utsette den til nytt semester? 3. Forslag til behandling evt.medisiner? Dette ble vel mye, men på forhånd tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162958-kan-det-v%C3%A6re-farlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hva med å prøve akupunktur eller fotsoneterapi? Det har hjulpet for flere jeg kjenner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162958-kan-det-v%C3%A6re-farlig/#findComment-1055041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Dersom det faktisk er en tensjonshodepine du har, så er dette ikke farlig i den forstand at det har sammenheng med kreft, hjerneblødning eller annen hjerneskade. Regner med at du har tatt bilder av hodet? Vanlig fysioterapi som tar sikte på trening av nakkemuskler, samt læring av nakkeøvelser som motvirker spenninger er viktig. Spør evt. om en fysioterapeut som behersker "Mc-Kenzie-øvelser". Siden plagene dine har vært såpass langvarige, kan det hende at det hadde vært lurt med en noe mer intensiv terapi. Kanskje kan hel eller deltids sykmelding være et alternativ, men da må du og legen din forsikre dere om at "behandlings-opplegget" er klart, slik at du ikke blir gående uten at noe skjer. Kanskje bør du og partneren bør gå i samlivsterapi, så dere får bedre toleranse for hverandres plager. Noen i din situasjon har nytte av en periode å prøve medisiner mot depresjon/angst, da dette kan være underliggende årsak. Prøv å snakk åpent med fastlegen din. Rene smertestillende preparater og vanedannende medisiner bør du absolutt ikke prøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162958-kan-det-v%C3%A6re-farlig/#findComment-1059543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.