Gå til innhold

Hva bruker dere penger på?

Anbefalte innlegg

Gjest Leionhjarte
Skrevet

Vi tjener ganske bra, men jeg skjønner ikke hvor alle pengene blir av? Vi har knapt råd til noenting. Hva unner dere dere av goder og hvor ofte?

- F.eks hvor ofte spiser dere ute?

- Drar dere ofte på Kino eller andre ting?

- Hvor ofte kjøper dere klær (kjøper dere dyre klær)

- Har dere barn og hvor mye går til dem i løpet av en uke eller mnd?

- Har dere mye dere betaler ned på i måneden? (vanlige regninger som hus, bil, strøm osv. Er det andre ting enn dette?)

- Hvor mye bruker dere på mat og husholdningsting?

- Hvor mye bruker dere på bensin?

- Kjøper dere blader, aviser eller andre ting?

Hvor mye tjener dere til sammen i måneden?

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Sett opp ett budsjett, det har vi gjort. Klarer ikke å spare så mye mer for det, men vi fant ut hvor pengene ble av ;-)

Skrevet

1-2 ganger i året (jeg har sosial angst og hater restauranter)

Kino.. fra 1-3 ganger i året. Men jeg drar oftere på konserter (6-7 ganger i året), ut på byn (2-5 ganger mnd'en).

4-6 ganger i året. H&M (dvs ikke dyrt)

nope

- Har dere mye dere betaler ned på i måneden? (vanlige regninger som hus, bil, strøm osv. Er det andre ting enn dette?)

husleie (telefon- og vaskeriutgifter kommer også på denne regningen), mobil, linser... blir vel 4200-4500 avhenger av hvor mye jeg har ringt/vasket.

Når man trekker de faste utgiftene fra mine inntekter (studielån) så sitter jeg igjen med under 2000... Heldigvis har jeg ennå ikke brukt opp alt jeg tjente på sommerjobb, så har skikkelig skjemmet meg selv bort når det gjelder mat i høst. I fjor var det verre. to uker med penger, to uker uten. Men akkurat hvor mye jeg bruker vet jeg ikke. Typen er jo hos meg til stadighet, så jeg bruker litt penger på mat til ham også.

nada

abonnerer på et blad, koster litt over 400 kr i året (og betaler alt på en gang, så resten av året har jeg ingen utgifter på det) Aviser leses på internett.

Studielån ca 6100 i mnd'en, ca 16 000 i august og januar. ingenting i juni og juli, men da har jeg som regel sommerjobb, og inntekter som varierer.

Skrevet

Kanskje en gang i måneden.

Nei, kinobesøk blir det lite av. Kanskje 4-5 ganger i året. Men vi går svært mye på kafé, flere ganger i uka.

Kjøper ikke så mye klær, ikke dyre heller. Handler stort sett i kjedebutikker som Voice of Europe, Vero Moda, Lindex..

Har en på snart 5 mnd. Har hatt en del utgifter til stæsj og utstyr, ca 18.000. (Vogn, stellebord, badekar, seng, bilstol, klær....) Ellers er det utgifter til bleier.

Er ikke sikker på hvor mye utgiftene du nevner er i måneden, men en del tusen blir det. Har en del i huslån og dessuten studielån (ca 22000 hver i året)

- Hvor mye bruker dere på mat og husholdningsting? Blir vel 1000 kr i uka, sånn ca. Noen uker mer, noen uker mindre.

- Hvor mye bruker dere på bensin? Ikke avsindig mye siden vi begge kjører mye buss. Men det går jo litt penger til det også, kanskje i underkant av 1000 i måneden for oss begge?

Abonnerer på avis og noen 3-4 blader.

Mellom 8-900.000.

De virkelig store pengeslukene her i gården er oppussing og reiser. Vi har vært på 1-2 store ferier i året de siste 7 årene, og pusset opp svært mye i leiligheten. Men vi har på ingen måte noe å klage over.

Skrevet

vi spiser ute så å si hver dag ( dårlig og dyr uvane )

vi går ut et par ganger i mnd. Sjelden på kino.

Kjøper i snitt ca. 1 plagg i uken. Ikke dyre klær.

har ikke barn.

ca. 10-11 tusen i regninger i mnd.

Regner med ca. 3500 i mnd.( røyk er inkludert her, begge røyker)

ca. 1500 i mnd

Aviser leses på nettet, ca. 100 på blader.

ca. 20000 ( begge studerer med deltidsjobb på siden )

Gjest Uglemor
Skrevet

Kanskje en gang i måneden.

Nei, kinobesøk blir det lite av. Kanskje 4-5 ganger i året. Men vi går svært mye på kafé, flere ganger i uka.

Kjøper ikke så mye klær, ikke dyre heller. Handler stort sett i kjedebutikker som Voice of Europe, Vero Moda, Lindex..

Har en på snart 5 mnd. Har hatt en del utgifter til stæsj og utstyr, ca 18.000. (Vogn, stellebord, badekar, seng, bilstol, klær....) Ellers er det utgifter til bleier.

Er ikke sikker på hvor mye utgiftene du nevner er i måneden, men en del tusen blir det. Har en del i huslån og dessuten studielån (ca 22000 hver i året)

- Hvor mye bruker dere på mat og husholdningsting? Blir vel 1000 kr i uka, sånn ca. Noen uker mer, noen uker mindre.

- Hvor mye bruker dere på bensin? Ikke avsindig mye siden vi begge kjører mye buss. Men det går jo litt penger til det også, kanskje i underkant av 1000 i måneden for oss begge?

Abonnerer på avis og noen 3-4 blader.

Mellom 8-900.000.

De virkelig store pengeslukene her i gården er oppussing og reiser. Vi har vært på 1-2 store ferier i året de siste 7 årene, og pusset opp svært mye i leiligheten. Men vi har på ingen måte noe å klage over.

Mellom 8 - 900 000 i månedslønn var neimen ikke verst!

Skrevet

Mellom 8 - 900 000 i månedslønn var neimen ikke verst!

Nei, her bader vi i kronadas ;-)

Med en slik månedslønn hadde jeg definitivt ikke sittet her nå!

Skrevet

Synes det er rart hvis dere er to sammen som tjener ganske bra og har knapt nok råd til noenting. Jeg tjener nokså bra, skilt og pusser opp en leilighet. Har to døtre på 16 og 21 som får/trenger mye penger. Jeg kunne tenkt meg å gå oftere ut og spise, i hvert fall på ordentlig restauranter, gå oftere i teater, ut på byen og kjøpe mer klær til meg selv. Jeg drar på ferie en til to ganger i året, og da unner jeg meg noe av dette. Jobber og studerer såpass mye at det blir lite fritid.

Jeg vet at grunnen til at jeg har lite til privat forbruk er kjøp av leilighet og oppussing + annen etablering etter skilsmisse, i tillegg til å ha barn som studerer og trenger mye penger til det.

Derfor ville jeg råde dere til å sette opp budsjett og/eller oppsøke en rådgiver som kan hjelpe med det.

Gjest Pengene flyr!
Skrevet

I lån til hus og bil har vi vel drøye 10000 pr måned. I tillegg til dette kommer alle faste utgifter,som de fleste andre har, husker ikke hvor mye.

Vi bruker veldig mye på dagligvarer. Handler uøkonomisk tror jeg.

Kjøper VG hver dag. Og tre-fire ukeblader.

Kafe tre ganger i uka. Restaurant ute eller ta med hjem-mat et par ganger i måneden.

Klær bruker vi lite på. Oppussing også. Under middels begge deler.

Reising derimot drar 50000 pr år i snitt.

Så bruker vi mye på alternativ behandling pga sykdom. Dette drar MYE, men gjør hverdagen bedre.

Vi har vel en 30000 netto pr måned, sånn ca.

Skrevet

Vet ikke, vet ikke, vet ikke.

Jotakk, her skal det også lages budsjett :)

Skrevet

F.eks hvor ofte spiser dere ute?

2-3 ganger i uka, betaler fra 30-80 kr men da er det både til meg og minstemann.

Aldri

Når jeg finner noe jeg liker på tilbud.

Jeg handlet alt vintertøyet til minstemann nå og det kom på 1000 kr, det var med vinterstøvler også så nå blir det ikke mer på han før sommeren. Men jeg betaler skolepenger 850 kr pr mnd

ca 8000 kr

ca 2000 kr

1200 kr

Har avisen på døra

Gjest Pengene flyr her også
Skrevet

I lån til hus og bil har vi vel drøye 10000 pr måned. I tillegg til dette kommer alle faste utgifter,som de fleste andre har, husker ikke hvor mye.

Vi bruker veldig mye på dagligvarer. Handler uøkonomisk tror jeg.

Kjøper VG hver dag. Og tre-fire ukeblader.

Kafe tre ganger i uka. Restaurant ute eller ta med hjem-mat et par ganger i måneden.

Klær bruker vi lite på. Oppussing også. Under middels begge deler.

Reising derimot drar 50000 pr år i snitt.

Så bruker vi mye på alternativ behandling pga sykdom. Dette drar MYE, men gjør hverdagen bedre.

Vi har vel en 30000 netto pr måned, sånn ca.

Pengene flyr, det er sikkert og visst.!

Vi bruker ca. 6000,- for å bo: husleie og lån.

ca. 5000,- i mat, inkl. toalettartikler.

Abonnerer på Aftenposten og en lokalavis, kjøper VG nesten hver dag. Abonnerer på et ukeblad og kjøper Se og Hør innimellom.

Klær handles mye på tilbud, 1000-2000 i snitt pr. mnd. 2 v + 1 "barn" på 15 år.

Har campingvogn, fast plass, 8000 kr. pr. år. i leie.

Vil gjerne på vinter og påskeferie til fjells, blir noen tusen.

Noen småturer ellers og ei uke ihvertfall et annet sted enn på campingen.

Kino: nesten aldri.

Ut og spise, ca. 1 g. pr. mnd. men gjerne en liten kaffestund + noe å bite i på lørdager i et kj.senter.

Litt helsekost.

Noen hockeykamper pr. mnd.

Pengene flyr..............!

Skrevet

*Ikke ofte ute å spiser, ( 1 gg/mnd kanskje), vi er glad i å hente oss litt kinamat.2 gg/mnd kanskje

- Drar dere ofte på Kino

eller andre ting?

* Veldig skjelden på kino, er litt oftere på konserter 2 - 4 i året.

* Vi kjøper ikke så ofte klær, tar et rufs, når noe nytt behøves + et plagg i ny og ne. Og veldig skjelden de dyreste plaggene, men vi kjøper ting vi liker, uavhengig av hva butikken heter.

* Ei datter på 15, og hvor mye hun får i mnd vet jeg faktisk ikke. Hun får penger når hun trenger, og vi kjøper jo klær, så det blir i hverfall minimum en 1000 lapp i mnd.

* 7500/mnd i hus - og billån. + ca 10000: strøm/telefon/kommunale avgifter/forsikringer/avisabb/3 x medlemsskap i håndballklubben vår/Turer hit og dit etc.

*Aner ikke! 2500 - 3000 kanskje, noen ganger mer når skap skal fylles.

*Tja, jeg fyller for ca 400 1 gang i mnd på min bil. På "familiebilen" vet jeg ikke..

*VG så og si daglig + Se & Hør x 2/uka

* Ca 40.000 ++ avhengig av hvor ofte mannen tar på seg ekstrajobb.

Skrevet

*Ikke ofte ute å spiser, ( 1 gg/mnd kanskje), vi er glad i å hente oss litt kinamat.2 gg/mnd kanskje

- Drar dere ofte på Kino

eller andre ting?

* Veldig skjelden på kino, er litt oftere på konserter 2 - 4 i året.

* Vi kjøper ikke så ofte klær, tar et rufs, når noe nytt behøves + et plagg i ny og ne. Og veldig skjelden de dyreste plaggene, men vi kjøper ting vi liker, uavhengig av hva butikken heter.

* Ei datter på 15, og hvor mye hun får i mnd vet jeg faktisk ikke. Hun får penger når hun trenger, og vi kjøper jo klær, så det blir i hverfall minimum en 1000 lapp i mnd.

* 7500/mnd i hus - og billån. + ca 10000: strøm/telefon/kommunale avgifter/forsikringer/avisabb/3 x medlemsskap i håndballklubben vår/Turer hit og dit etc.

*Aner ikke! 2500 - 3000 kanskje, noen ganger mer når skap skal fylles.

*Tja, jeg fyller for ca 400 1 gang i mnd på min bil. På "familiebilen" vet jeg ikke..

*VG så og si daglig + Se & Hør x 2/uka

* Ca 40.000 ++ avhengig av hvor ofte mannen tar på seg ekstrajobb.

Tror nok dere bruker mer enn 2500-3000kr i mnd på mat og husholdning, hvertfall hvis du kjøper inn mat for deg, mannen din og datteren. Jeg som student bruker rundt 2500kr i mnd på slik.

Skrevet

Svært sjelden. Kan bli en kafètur på lørdager innnimellom og en sjelden McDonaldstur.

Svært sjelden. Aldri kino.

Svært sjelden og aldri dyre. Blir en liten innhandling til barna sommer og vinter og et plagg i ny og ne.

To barn. Ukelønn tilsammen pr.mnd 680.- Noe annet i ny og ne.

Har huslån på ca 3600.- pr.mnd. Ellers vanlige regninger.

Spiser middag hver dag og handler nesten hver dag så der går det litt.

Akkurat nå svært lite.

Har et abb. på avis nå, tror det kostet vel 400.- ut året. Sjelden blader oa.

Ikke overflod :)

Skrevet

-- max 1 gang i mnd, men kjøper gjerne med noe mat hjem.

-- Nei, men gjerne konserter, 4-5 ganger pr år

-- Ca 1000-2000 kr pr mnd per pers

-- Ingen barn

--Huslån på 4000 kr, billån på 4000 kr, samt andre utgifter på ca 5000 kr

-- Ca 4-5000 kr pr mnd (vi lager mye mat fra bunnen av)

-- Ca 300 kr uka

--Abonnerer på ca 7 blader til sammen. Leser aviser på nettet

-- Han: 35000, jeg: 15000 (student)

Skrevet

F.eks hvor ofte spiser dere ute? 1-2 ganger pr mnd.

- Drar dere ofte på Kino eller andre ting? ca 1 gang pr mnd,svømmehall 1 gang pr uke.

- Hvor ofte kjøper dere klær (kjøper dere dyre klær)annenhver mnd noen dyre andre billige.

- Har dere barn og hvor mye går til dem i løpet av en uke eller mnd? ett barn og det går med ca 700 pr mnd

- Har dere mye dere betaler ned på i måneden? (vanlige regninger som hus, bil, strøm osv. Er det andre ting enn dette?)6000 på regninger.

- Hvor mye bruker dere på mat og husholdningsting? 5000 pr mnd

- Hvor mye bruker dere på bensin? 500 pr mnd

- Kjøper dere blader, aviser eller andre ting? 1 avis pr dag,1 avis hver tredje dag +seoghør 2 dg i uka,vg søndager.

Hvor mye tjener dere til sammen i måneden?ca 35000

Skrevet

Tror nok dere bruker mer enn 2500-3000kr i mnd på mat og husholdning, hvertfall hvis du kjøper inn mat for deg, mannen din og datteren. Jeg som student bruker rundt 2500kr i mnd på slik.

Du har nok muligens rett i det :-)

Handler en gang i uka for en 800 - 1000, og nesten daglig litt utenom..så litt mer blir det vel ja.

Søren og, hvorfor minnet du meg på å tenke litt bedre etter da? :-)

Skrevet

Du har nok muligens rett i det :-)

Handler en gang i uka for en 800 - 1000, og nesten daglig litt utenom..så litt mer blir det vel ja.

Søren og, hvorfor minnet du meg på å tenke litt bedre etter da? :-)

beklager;)

Skrevet

F.eks hvor ofte spiser dere ute? - ca. 1-2 ganger i mnd

- Drar dere ofte på Kino eller andre ting? - Kino svært sjelden dessverre...

- Hvor ofte kjøper dere klær (kjøper dere dyre klær) - Varierer veldig, men noe nytt hver mnd. enten til meg selv, mann eller barn..

- Vi har tre barn på "halvtid" (skilt) - regner med vi bruker ca. 1000 kr. i mnd på hver

Månedlige utgifter, med lån, SFO, strøm, bil osv. er ca. 25.000 kr

ca 5-6000 kr. i mnd

0 kr. - har firmabil

JA - får to aviser levert hver dag, - + kjøper 2-3 blader i uken

ca. 50.000 kr utbetalt tilsammen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...