Gå til innhold

forts,bestilling via internet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her igår ang å kjøpe produkter (mitt tilfelle solbriller) over internet og om man må betale moms. Det regner jeg med at jeg må men når det gjelder tollavgifter er jeg fortsatt usikker. På www.toll.no står det at jeg kan fortolle varer mellom 200 og 1000kr. Hva med de varene som koster noe mer enn 1000kr? Jeg finner ikke noe sted der det står om hva slags tollutgifter jeg må isåfall betale? Noen som kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest javeldå
Skrevet

Dette fant jeg da jeg leste litt på www.toll.no:

"For å få en indikasjon på hvor mye toll og avgifter som må betales kan du fylle inn opplysningen vedrørende fortollingen i skjema på skjermbilde for fortolling. Systemet vil regne ut eventuelle toll- og avgifter som vises i neste skjermbildet. ..."

Skrevet

Dette fant jeg da jeg leste litt på www.toll.no:

"For å få en indikasjon på hvor mye toll og avgifter som må betales kan du fylle inn opplysningen vedrørende fortollingen i skjema på skjermbilde for fortolling. Systemet vil regne ut eventuelle toll- og avgifter som vises i neste skjermbildet. ..."

det fant jeg også, men hvor er det skjema på skjermbildet hen? er jeg blind?

Gjest javeldå
Skrevet

det fant jeg også, men hvor er det skjema på skjermbildet hen? er jeg blind?

Jeg trodde du ville finne det hvis du registrerte deg med id og passord. Har du prøvd det ?

Skrevet

Jeg trodde du ville finne det hvis du registrerte deg med id og passord. Har du prøvd det ?

ja jeg registrerte meg, men passordet får jeg i posten om noen dager, jeg vil jo gjerne ha svar nå. Litt teit at man skal måtte registrere seg og vente på passord i posten bare for å få vite om jeg må betale tollavgifter på et par solbriller som jeg kjøper over internet liksom..

Gjest Smuglern
Skrevet

er det laget i EU så kan du bestille varene og få det sendt til f eks postkontoret i Strømstad merket Poste Restante og ditt navn.

Bør jo være verdt mye før tollen kommer opp i det beløp som dette koster.

Skrevet

er det laget i EU så kan du bestille varene og få det sendt til f eks postkontoret i Strømstad merket Poste Restante og ditt navn.

Bør jo være verdt mye før tollen kommer opp i det beløp som dette koster.

ja, det så jeg på tv i dag. Men hvordan gjør man det?

Skrevet

Hvis det koster over 1000 kan du ikke fortolle det selv, det kan du ved 200-1000.

Du må la de åpne pakken din og la de fortolle det for deg, ganske enkelt.

Skrevet

Hvis det koster over 1000 kan du ikke fortolle det selv, det kan du ved 200-1000.

Du må la de åpne pakken din og la de fortolle det for deg, ganske enkelt.

Å ja ok, takk! sånn cirka hva må jeg betale i fortollingsavgifter for et par solbriller? Har du no peiling på det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Å ja ok, takk! sånn cirka hva må jeg betale i fortollingsavgifter for et par solbriller? Har du no peiling på det?

Solbriller pris 1000 kroner: 1000 * 1,24 (mva) + ca. 100 i fortollingsgebyrer.

Altså 1324 kroner + frakt.

Skrevet

Solbriller pris 1000 kroner: 1000 * 1,24 (mva) + ca. 100 i fortollingsgebyrer.

Altså 1324 kroner + frakt.

å ja det var ikke så ille. Solbrillene koster 1300kr, momsen blir da 313kr. Jeg kan kanskje regne med 200kr i fortolling, og frakten er inkl i prisen, da blir slutt pris:

1300+312+200= 1812kr

I stedenfor 2500kr som jeg ville måtte betalt i optikerbutikker i Norge:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

å ja det var ikke så ille. Solbrillene koster 1300kr, momsen blir da 313kr. Jeg kan kanskje regne med 200kr i fortolling, og frakten er inkl i prisen, da blir slutt pris:

1300+312+200= 1812kr

I stedenfor 2500kr som jeg ville måtte betalt i optikerbutikker i Norge:)

Jeg tror den summen stemmer sånn nogenlunde, men jeg er ikke 100 % sikker på avgiftene. Tror dog de er rundt 100 kroner.

Husk på at du prøver brillene i Norge før du bestiller. :)

Skrevet

Jeg tror den summen stemmer sånn nogenlunde, men jeg er ikke 100 % sikker på avgiftene. Tror dog de er rundt 100 kroner.

Husk på at du prøver brillene i Norge før du bestiller. :)

hehe var i butikken på mandag og prøvde dem, såå fine 8)

ShitDiddelyDo
Skrevet

hehe var i butikken på mandag og prøvde dem, såå fine 8)

Da er det bare å bestille.

Selv har nettopp bestilt meg en Ipod! :)

For øvrig ser jeg at du ikke følger mine eminente døgnrytmeråd. :)

Gjest javeldå
Skrevet

ja jeg registrerte meg, men passordet får jeg i posten om noen dager, jeg vil jo gjerne ha svar nå. Litt teit at man skal måtte registrere seg og vente på passord i posten bare for å få vite om jeg må betale tollavgifter på et par solbriller som jeg kjøper over internet liksom..

Jeg har ikke selv passord, så jeg vet ikke helt hvordan det funker. Men jeg kan tenke meg at systemet kanskje kan misbrukes hvis det ikke er passord. At "kjeltringer" kan gå inn å fortolle varene sine i ditt navn. Kanskje... vet ikke.

Skrevet

Jeg kjøpte noen som kostet ca 700 kr og måtte betale 381 kr i tull. (toll)

Skrevet

Jeg kjøpte noen som kostet ca 700 kr og måtte betale 381 kr i tull. (toll)

Jøss det var mye, jeg sendte mail til tollvesenet idag og fikk som svar at jeg ikke måtte betale toll på solbriller, bare moms på 24% (med det visste jeg).

Skrevet

Da er det bare å bestille.

Selv har nettopp bestilt meg en Ipod! :)

For øvrig ser jeg at du ikke følger mine eminente døgnrytmeråd. :)

jo da, har fulgt dem til en viss grad, istedenfor å stå opp elleve idag stod jeg opp HALV elleve!! må jo tross alt ikke overdrive;) I tillegg prøvde jeg å legge meg tre isteden for fem inatt, men jeg ble jo liggende å se på tv fra sengen til fem da, så det hjalp ikke særlig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...