Gå til innhold

Ang bud på leilighet!

Anbefalte innlegg

Gjest Huskjøper??

Har vært på visning nå i kveld på en leilighet som jeg kunne tenke meg. Har bestemt meg for ca. hvilken pris jeg kan bli med opp til. Men hva er nå lurest;

1) vente til noen andre byr, også by over...

2) By litt under takst og se om noen andre blir med på budrunden, men kanskje risikere at eier ikke vil godta budet hvis ingen andre byr innen fristen (men da kan jeg vel bare by litt mere etterhvert da...)

3) By takst også se hva som skjer...

Tror det kan være ei populær leilighet som kan selges til over takst. Det var endel folk på visning også...

Noen med gode råd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163041-ang-bud-p%C3%A5-leilighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vel valgt 1 eller 2. Hvis du skulle legge inn ett bud som selger ikke vil godta, og det ikke kommer andre bud, kan du komme i "forhandlingsposisjon". Meglerne er ofte interessert i å få til en pris som selger kan godta, for å slippe en ny visningsrunde.

Gjest nettopp kjøpt selv

Jeg ville valgt 1 eller 2. Et godt tips når det gjelder å gi et bud, er å gi relativt kort tidsfrist - kanskje bare 2-3 timer. Dermed setter du selgeren i en litt presset situasjon, fordi han må ta rask stilling til ditt bud. Men husk at når budrunden først er i gang, kan det gå veldig raskt mellom hvert bud uansett, så du bør være veldig tilgjengelig på telefonen.

Hvis boligen er i et område der du forventer at det er mange om beinet så ville jeg ha venta til et eller to bud var kommet inn, og deretter smelt til med et bud som lå godt over de andre.

Det er mye psykologi i budgiving, og ved å gå inn med et bud som ligger godt over de andre rister du av deg de som lett lar seg rive med hvis budøkningen er lav.

Jeg ville valgt 1 eller 2. Et godt tips når det gjelder å gi et bud, er å gi relativt kort tidsfrist - kanskje bare 2-3 timer. Dermed setter du selgeren i en litt presset situasjon, fordi han må ta rask stilling til ditt bud. Men husk at når budrunden først er i gang, kan det gå veldig raskt mellom hvert bud uansett, så du bør være veldig tilgjengelig på telefonen.

Første bud må vel stå over natten? I alle fall hos den megleren jeg brukte da jeg kjøpte leilighet.

Etter det er det fritt frem - mitt siste bud sto i 20 min! :o) Og ja, jeg fikk leiligheten!

Første bud må vel stå over natten? I alle fall hos den megleren jeg brukte da jeg kjøpte leilighet.

Etter det er det fritt frem - mitt siste bud sto i 20 min! :o) Og ja, jeg fikk leiligheten!

Hvordan går det med mandlene, eller mangel på sådan ;-) ???

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...