puttelull Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg er ivrig på det å lage kort til ulike anledninger, og nå viser det seg at det har smittet over på de to eldste ungene (5 og 2,5 år). Det er flott! - men jeg skulle gjerne hatt ideer til kort de kunne lage, som er litt mer overkommmelig for deres aldersgruppe... (tenker da på den eldste sin alder, ho andre er mest ivrig på å klippe i papir...) Er også interessert i om det finnes nettsteder som selger utstyr til denne typen hobby? (Har Panduro-og SGS-katalogen hjemme) Alt om denne typen hobby er av interresse, altså!;-) 0 Siter
Gjest kinamamsen Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Du kan se på disse sidene om du finner tips: www.godeminner.no og www.minnehjornet.no. Jeg og mine jenter på 5 og 8 lager også kort. Jeg og den eldste datteren har gått kurs og fått mange gode tips der. Vi bruker mye disse til å stikke ut i papir - punch outs. Vi klipper til passende kortstørrelser og limer på morsomme figurer; fisker, sol, katter, stjerner, blomster o.s.v. For å få litt ekstra effekt limer vi det noen ganger på små limputer for da ser det litt flottere ut. Vi pynter også med glitterpenner og glitterglue. Vi har også kjøpt oss noen stempler og div. fargede stempelputer. De stempler motiver og fargelegger inni. Jeg har kjøpt et par bøker i bokhandelen om å lage kort og der har vi også fått mange tips. Datteren min har forresten laget fine bursdagskort med å klippe ut ballonger i papp i forskjellige farger og laget snorer av pakketråd og så limt alt sammen på et kort (ble dette forståelig ???) Det er en kjempekoselig hobby. Vi har snart tenkt å starte med den store produksjonen av årets julekort. 0 Siter
stromme Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Vet du hva? Her er et forum som helt sikkert passer godt for deg ;o)) Linker til maaaaanage nettbutikker finner du inne på forumet. http://scrapping.no/phpBB2/index.php 0 Siter
kyrillo Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg fikk nettopp to søte kort fra noen småtroll. De hadde laget rosa hånd- og fotavtrykk som dekorasjon :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.