Gå til innhold

Lage kort med 5-og 2,5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ivrig på det å lage kort til ulike anledninger, og nå viser det seg at det har smittet over på de to eldste ungene (5 og 2,5 år). Det er flott! - men jeg skulle gjerne hatt ideer til kort de kunne lage, som er litt mer overkommmelig for deres aldersgruppe... (tenker da på den eldste sin alder, ho andre er mest ivrig på å klippe i papir...)

Er også interessert i om det finnes nettsteder som selger utstyr til denne typen hobby? (Har Panduro-og SGS-katalogen hjemme)

Alt om denne typen hobby er av interresse, altså!;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest kinamamsen
Skrevet

Du kan se på disse sidene om du finner tips: www.godeminner.no og www.minnehjornet.no.

Jeg og mine jenter på 5 og 8 lager også kort. Jeg og den eldste datteren har gått kurs og fått mange gode tips der. Vi bruker mye disse til å stikke ut i papir - punch outs. Vi klipper til passende kortstørrelser og limer på morsomme figurer; fisker, sol, katter, stjerner, blomster o.s.v. For å få litt ekstra effekt limer vi det noen ganger på små limputer for da ser det litt flottere ut. Vi pynter også med glitterpenner og glitterglue. Vi har også kjøpt oss noen stempler og div. fargede stempelputer. De stempler motiver og fargelegger inni.

Jeg har kjøpt et par bøker i bokhandelen om å lage kort og der har vi også fått mange tips. Datteren min har forresten laget fine bursdagskort med å klippe ut ballonger i papp i forskjellige farger og laget snorer av pakketråd og så limt alt sammen på et kort (ble dette forståelig ???)

Det er en kjempekoselig hobby. Vi har snart tenkt å starte med den store produksjonen av årets julekort.

Skrevet

Jeg fikk nettopp to søte kort fra noen småtroll. De hadde laget rosa hånd- og fotavtrykk som dekorasjon :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...