Gjest Nettside-tips? Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg er opptatt av sminke og moter - men har aldri helt skjønt hvilke farger jeg kler. Tror jeg er kald - for noen har sagt jeg er vinter eller sommer... Men jeg lurer på - hvordan finne ut nøyaktig hva slags farge.-type jeg er? Finnes det gode nett-sider? (har ikke råd til å gå på et kurs om dette) 0 Siter
Spirello Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hva er vitsen? "Hvilken farge er jeg?" Kan du ikke bruke de fargene du liker og de du synes er fine på deg da? Gå på kurs for å finne hvilken farge man er??? Herreggud, trodde ikke det var så lett å lure folk.. Jeg er ingen farge og ingen årstid. jeg kler meg i det jeg synes er kult, og de fargene jeg liker... Og farger etter hvordan både formen min er og hvilken årstid det er.. 0 Siter
Gjest Nettside-tips? Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hva er vitsen? "Hvilken farge er jeg?" Kan du ikke bruke de fargene du liker og de du synes er fine på deg da? Gå på kurs for å finne hvilken farge man er??? Herreggud, trodde ikke det var så lett å lure folk.. Jeg er ingen farge og ingen årstid. jeg kler meg i det jeg synes er kult, og de fargene jeg liker... Og farger etter hvordan både formen min er og hvilken årstid det er.. Du har tydligvis ikke skjønt greia her, nei... Det at du kler deg i de fargene du syns er kule og tøffe, joda, det er vel og bra, men har du tenkt på at det ikke er sikkert de fremhever det beste i deg - men kanskje heller får hudfargen til å se grå ut? Kanskje dine blå øyne ikke lenger ser særlig blå ut, men kjedelige og fargeløse? Og sminke? Har du tenkt på at en som kler "kalde" farger f.eks overhode IKKE kler de varme fargene? Er du f.eks lys blond med lys hud, da ser du helt dust ut med oransje leppestift f-eks.. Nok en gang - hadde du VIRKELIG brydd deg om hvordan du så ut og vært opptatt av å trives og fremheve dine beste sider, ja, da hadde du skjønt hva jeg mente... Har du f-eks lagt merke til at enkelte mennesker kan få enda grønnere øyne dersom de bruker en spesiell farge på genseren o.l? Vel, lettlurt er jeg ikke. Bare spesielt interessert i hva man kler og hva man ikke kler...Men der mangler du visst en hel del fortsatt... Lykke til. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Du har tydligvis ikke skjønt greia her, nei... Det at du kler deg i de fargene du syns er kule og tøffe, joda, det er vel og bra, men har du tenkt på at det ikke er sikkert de fremhever det beste i deg - men kanskje heller får hudfargen til å se grå ut? Kanskje dine blå øyne ikke lenger ser særlig blå ut, men kjedelige og fargeløse? Og sminke? Har du tenkt på at en som kler "kalde" farger f.eks overhode IKKE kler de varme fargene? Er du f.eks lys blond med lys hud, da ser du helt dust ut med oransje leppestift f-eks.. Nok en gang - hadde du VIRKELIG brydd deg om hvordan du så ut og vært opptatt av å trives og fremheve dine beste sider, ja, da hadde du skjønt hva jeg mente... Har du f-eks lagt merke til at enkelte mennesker kan få enda grønnere øyne dersom de bruker en spesiell farge på genseren o.l? Vel, lettlurt er jeg ikke. Bare spesielt interessert i hva man kler og hva man ikke kler...Men der mangler du visst en hel del fortsatt... Lykke til. Hadde du ikke svart spirello så dustete, skulle jeg giddet å skrive ned noe om temaet som kunne hjulpet deg. Forresten - hva er nicket ditt egentlig? 0 Siter
Gjest Nettside-tips? Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hadde du ikke svart spirello så dustete, skulle jeg giddet å skrive ned noe om temaet som kunne hjulpet deg. Forresten - hva er nicket ditt egentlig? Du vet du hva? Det er helt i orden at du ikke svarer meg! Har nettopp funnet ut av det hele. Og mitt svar var ikke dustete sammenlignet med Spirello sitt. Det var jo mildt sagt surt... 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Du vet du hva? Det er helt i orden at du ikke svarer meg! Har nettopp funnet ut av det hele. Og mitt svar var ikke dustete sammenlignet med Spirello sitt. Det var jo mildt sagt surt... ok 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Du vet du hva? Det er helt i orden at du ikke svarer meg! Har nettopp funnet ut av det hele. Og mitt svar var ikke dustete sammenlignet med Spirello sitt. Det var jo mildt sagt surt... Kan jeg få adressen til den siden? 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hva er vitsen? "Hvilken farge er jeg?" Kan du ikke bruke de fargene du liker og de du synes er fine på deg da? Gå på kurs for å finne hvilken farge man er??? Herreggud, trodde ikke det var så lett å lure folk.. Jeg er ingen farge og ingen årstid. jeg kler meg i det jeg synes er kult, og de fargene jeg liker... Og farger etter hvordan både formen min er og hvilken årstid det er.. Jeg er nok enda verre enn deg, Spirello,- jeg tar noe vilkårlig av det som ligger i bunken med rent tøy. Pleien foran speilet begrenser seg til å børste håret. Det pleier å gå helt fint,- det er ingen som klager ;-) 0 Siter
cathlin Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hvis du er kald er du enten sommer eller vinter. "Sommer: Kjølige og svake pasteller (kalde farger) Vinter: Rene og klare farger med blåtoner (kalde farger).." Var alt jeg fant. Men de har bøker om fargeanalyse på bibliotek eller bokhandel. Jeg syns farger kan gjøre mye og det er gøy å finne ut hva man kler. En stiltest: http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_and_radio/what_not_to_wear/index.shtml mvh 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hvis du er kald er du enten sommer eller vinter. "Sommer: Kjølige og svake pasteller (kalde farger) Vinter: Rene og klare farger med blåtoner (kalde farger).." Var alt jeg fant. Men de har bøker om fargeanalyse på bibliotek eller bokhandel. Jeg syns farger kan gjøre mye og det er gøy å finne ut hva man kler. En stiltest: http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_and_radio/what_not_to_wear/index.shtml mvh det er hvis du selv har VARME farger, at du skal bruke kjølige farger som sommer/vinter. vanligst i norge er de som har kald undertone i huden, de skal bruke det motsatte: klær/sminke med varm tone, som vår/høst. Typisk for den nordiske med kald undertone i huden (ansiktet), er at du blir rød/blå i huden når det er kaldt ute. Er du mer oliven (kan godt være blek, spiller ingen rolle) er du varm, som skal ha kjølige farger. Er du mørk, blir dette vinter. er du lys, blir det sommer. vår-sommer-høst-vinter skulle stått i anførsestegn, for det er jo en kode egentlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.