Gå til innhold

Damen slapp å flytte på gamlehjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gerd(60) som skulle flyttes på gamlehjem fordi bydelen ikke hadde penger nok til assistent vant kampen. I dag fikk jeg denne mailen:

Etter 318 dager er min kamp vunnet. Dette viser at det nytter. Men det har

vært hardt og vanskelig. Takk for din støtte! Min sak og min kamp er et

eksempel på at mennesker som lever med behov for praktisk assistanse i

hverdagen er rettsløse i Norge. Min kamp er vunnet i min bydel. Men hvem

blir den neste i en annen bydel eller i en annen kommune?

Nå gjenstår det bare formaliteter: å få nye vedtak fra

bydelsadministrasjonen i Grorud om at jeg får nødvendig assistanse i eget

hjem.

MAN HAR RETT TIL Å BO I HJEMMET SITT !

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Hadde egentlig ikke så mye tro på at det skulle gå bra.

Så deilig at det finnes fnugg av rettferdighet! :-)

Skrevet

Hadde egentlig ikke så mye tro på at det skulle gå bra.

Så deilig at det finnes fnugg av rettferdighet! :-)

Det hjelper å stå på - hvis man orker...

Det var i hvert fall flott at hun vant.

Skrevet

Fint å høre at hun fikk bo hjemme. Bare så synd noen må krangle og kjempe seg til det.

Skrevet

Fint å høre at hun fikk bo hjemme. Bare så synd noen må krangle og kjempe seg til det.

Ja, og tenk på hvor mange krefter denne damen har måtte bruke på denne saken.

Skrevet

Ja, og tenk på hvor mange krefter denne damen har måtte bruke på denne saken.

Ja, det er det som er så trist, og det skulle være helt unødvendig at slikt skjer.

Gjest tidligere hjemmehjelp
Skrevet

må bare presisere at det aldri var snakk om en permanent flytting til eldrehjem men en uke i måneden. forstår at det det er vondt for henne men jeg kan skjønne bydelen også som sliter seg fullstendig ut og får stadige sykemeldinger. Jeg og mange fikk så store belastningsproblemer av å jobbe hos henne at vi ikke kunne være der lenger og måtte sykemeldes. Dette har vært et omfattende problem over lengre tid. Dette er noe som har stått i avisen og ikke bare mine personlige erfaringer. Jeg tror at med bedre hjelpemidler og bedre kursing i diverse løfteteknikker så kunne problemet vært betydelig mindre. uannsett så er jeg glad for hennes del at hun vant saken.

Skrevet

må bare presisere at det aldri var snakk om en permanent flytting til eldrehjem men en uke i måneden. forstår at det det er vondt for henne men jeg kan skjønne bydelen også som sliter seg fullstendig ut og får stadige sykemeldinger. Jeg og mange fikk så store belastningsproblemer av å jobbe hos henne at vi ikke kunne være der lenger og måtte sykemeldes. Dette har vært et omfattende problem over lengre tid. Dette er noe som har stått i avisen og ikke bare mine personlige erfaringer. Jeg tror at med bedre hjelpemidler og bedre kursing i diverse løfteteknikker så kunne problemet vært betydelig mindre. uannsett så er jeg glad for hennes del at hun vant saken.

Du er klar over at det er et brudd på taushetsplikten at du skriver her om denne saken, i og med at du har jobbet med denne brukeren?

>:-|

mil1365380270
Skrevet

Skjønner de som blir utslitt av å jobbe, men jeg har null forståelse for bydelen!

Jeg betaler skatt! Når noen blir syke skal de skattepengene brukes på syke! Man skal f.eks. ikke havne på hjem 1 uke i måneden p.g.a. pengemangel! Og akkurat det tror jeg de fleste andre skattebetalerne i dette landet er enige i.

mil1365380270
Skrevet

Du er klar over at det er et brudd på taushetsplikten at du skriver her om denne saken, i og med at du har jobbet med denne brukeren?

Hun har da ikke utlevert denne damen mer enn hun allerede har gjort selv?!

fei1365380229
Skrevet

Da må jo bydelen sette på flere hjemmehjelpere - så enkelt er det!

Skrevet

Hun har da ikke utlevert denne damen mer enn hun allerede har gjort selv?!

Det er kanskje så.

Men lovverket rundt taushetsplikt gir ikke mye rom for skjønn.

Skrevet

jeg refererer bare til det som er skrevet i avisene om saken og sier meg enig i det. Jeg har ikke skrevet noe om hennes tilstand eller om grunnen til at vi er utslitte. Flere som synes at dette er et brudd på taushetsplikten?

Skrevet

Da må jo bydelen sette på flere hjemmehjelpere - så enkelt er det!

Den bydelen den bydelen..

kan jo si at denne dama er svært uheldig som bor i en sånn fattig bydel. bor selv i samme bydel og har fått merke bydelens manglende ressurser. vurderer å skifte folkeregistrert adresse snart for å slippe å være avhengig av en bydel med så få ressurser

Skrevet

Jeg er klar over det men jeg må bare si at jeg er ikke parat til å flytte på gamlehjem en uke i mnd når jeg er 60 år.

At hjelpemiddelsentralen er trege og vanskelige er jeg også klar over.

Og at de som er i hjemmetjeneste sliter ræva av seg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...