Gå til innhold

Fyllesyk. Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdaljenta
Skrevet

I går drakk jeg alt for mye sprit. Jeg blacka ut, kasta opp, husker ikke noe og alt det der.

Sluttet å drikke i 2230 tiden, og kastet opp alt jeg hadde i magen rundt 23.

Hvordan kan jeg få bort kvalmen nå? Vil det hjelpe å spise? prøvde å drikke litt vann i 9 tiden i dag, men kastet det opp like etterpå. Sove kan jeg ikke for når jeg har igjen øynene snurrer hele verden rundt. Hvordan får jeg bort kvalmen og hvor lenge er det til jeg blir bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje spise noe salt? Pommes frites er jo greit...

Ellers bør du drikke mye. Gjerne vann, men også brus, hvis du klarer det.

Lykke til! ;=)

mil1365380270
Skrevet

Oj, du må jo ha blitt rimelig forgiftet om det snurrer rundt enda?! B- og C-vitaminer skal visst hjelpe, for det mangler kroppen din nå.

Gjest imsdaljenta
Skrevet

Oj, du må jo ha blitt rimelig forgiftet om det snurrer rundt enda?! B- og C-vitaminer skal visst hjelpe, for det mangler kroppen din nå.

Det snurrer veldig rundt ennå. Prøvde å drikke litt vann igjen nå, men kommer opp etter 2 minutt.. Jeg skal ALDRI aldri aldri drikke sprit igjen *snufs*

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det snurrer veldig rundt ennå. Prøvde å drikke litt vann igjen nå, men kommer opp etter 2 minutt.. Jeg skal ALDRI aldri aldri drikke sprit igjen *snufs*

Jeg har slutta x anntal ganger siden 1972!

Skrevet

Aldri drikke mer??...hehehehe....den har jeg hørt før og den har jeg sagt mange ganger selv. Men jeg sa faktisk det til meg selv for ca. 16 år siden og har holdt det siden. Eller det jeg sa var at jeg aldri skal drikke meg full mer og det har jeg faktisk holdt. Jeg kan drikke det meste, men i svært begrenset mengde.

Hvis du spyr opp igjen vann så er det ingen vits i å tenke på mat en gang. Det beste du kan gjøre er å legge deg på sofaen og ta det med ro, slappe av og la kroppen gjøre resten av arbeidet. Du kan forsøke å drikke cola, det hjelper mot kvalme.

Tenk om vi hadde våknet i en slik forfatning en morgen vi ikke hadde drukket. Da er jeg sikker på at vi hadde ringt nødtelefonen med en gang og vært helt sikre på at vi kom til å dø i løpet av dagen.

God bedring:-))

Gjest Uglemor
Skrevet

Du må bare ta tida til hjelp. Det er ingen vits i å spise noe mat enda når du er så kvalm. Prøv å få i deg litt eplejuice eller vann om du orker. Og så er det bare å ligge under dyna og vente på at dagen skal gå. Du har det mye bedre sånn ca. kl 22.00 i kveld, bare vent..

Skrevet

Hehe... Sånn blir jeg nesten hevr gang jeg er skikkelig ¨på fylla... Du kan prøve å drikke vann med nycomed. Du har for mye syre i magen antagelig.. HVis du skal drikke vann så ta bittesmå slurker av gangen.. Ikke fyll magen raskt, da kommer det ut igjen.. Jeg har magesyredempende tabletter jeg tar (resept), det er det eneste som funker for meg hvis jeg er så dårlig...

Det meste jeg har spydd på en dag er 36 ganger... Ikke gøy! God bedring! ; )

Skrevet

Ta deg en ordentlig gåtur i det tempoet du orker.

Det kan være litt tungt underveis, men du vil føle deg bedre etterpå.

Gjest tjohooo
Skrevet

Sprit er bare å hive på sjøen, med mindre du har fått karsk inn med morsmelka. Så vet du det til neste gang!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...