Gå til innhold

Word - enkel formattering??

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe:

Jeg skal ha "underline" under overskrifter, som skal fortsette ut linja (til margen).

Det får jeg til hvis jeg slår inn 4 bindesterker + enter. MEN den skal være en annen farge enn sort.

Hvilken kommando kan jeg bruke for å få til dette? Noe insert eller format-greier?

er det bare tabeller eller rammer man kan ha i annen farge?

Videoannonse
Annonse
Gjest javeldå
Skrevet

Skriv overskriften, trykk Format og velg Borders and shading. Her velges fanen Borders. Herifra finner du sikkert ut resten selv.

Skrevet

I word har du en formatteringslinje øverst. Blant annet en fet F, en kursivert K og en understreket U (hvis du har engelsk versjon er det vel en fet B, kursivert I og en understreket U). Disse kan brukes til formattering. Du kan også bruke ctrl+F, ctrl+K, ctrl+U (ctrl+B, ctrl+I og ctrl+U for engelsk).

Endre farge finnes også i denne formatteringslinjen. Finnes ikke linjen kan du høyreklikke i menylinjen øverst i programmet, eller gå inn på vis/verktøyslinjer/formattering.

Men hvis du kun skal ha linjen under teksten i en egen farge, må du sannsynligvis gjøre det på den måten du foreslår... Men det er neppe til å anbefale, for det ser rimelig amatørmessig ut.

Skrevet

I word har du en formatteringslinje øverst. Blant annet en fet F, en kursivert K og en understreket U (hvis du har engelsk versjon er det vel en fet B, kursivert I og en understreket U). Disse kan brukes til formattering. Du kan også bruke ctrl+F, ctrl+K, ctrl+U (ctrl+B, ctrl+I og ctrl+U for engelsk).

Endre farge finnes også i denne formatteringslinjen. Finnes ikke linjen kan du høyreklikke i menylinjen øverst i programmet, eller gå inn på vis/verktøyslinjer/formattering.

Men hvis du kun skal ha linjen under teksten i en egen farge, må du sannsynligvis gjøre det på den måten du foreslår... Men det er neppe til å anbefale, for det ser rimelig amatørmessig ut.

"Men hvis du kun skal ha linjen under teksten i en egen farge, ... er neppe til å anbefale, for det ser rimelig amatørmessig ut."

Nei, det ser ikke amatørmessig ut å ha den linja lysgrå!

ANYONE?

Skrevet

Skriv overskriften, trykk Format og velg Borders and shading. Her velges fanen Borders. Herifra finner du sikkert ut resten selv.

tusen takk, men det skjer ingeting selv om jeg velger linjetykkelse, farge osv.

markerer du overskriften først? (Hjelper ikk eher!)-- eller gjør noe annet etter å ha stilt inn borders..?

Gjest javeldå
Skrevet

tusen takk, men det skjer ingeting selv om jeg velger linjetykkelse, farge osv.

markerer du overskriften først? (Hjelper ikk eher!)-- eller gjør noe annet etter å ha stilt inn borders..?

Jeg markerer ingenting - markøren kan stå under hvilken som helst bokstav i overskriften. Når du er i "Border" må du passe på at under det Preview diagrammet til høyre i boksen, står "Apply to paragraph" (ikke text). Jeg prøvde selv, skrev et ord og hele ordet + resten av linjen ut til h. mark fikk strek. Hele linjen samme farge da, ikke én farge under ordet og en annen resten. Det går ikke an. Skulle tatt et lite net-meeting her, så skulle jeg vist deg ;-)

Skrevet

Jeg markerer ingenting - markøren kan stå under hvilken som helst bokstav i overskriften. Når du er i "Border" må du passe på at under det Preview diagrammet til høyre i boksen, står "Apply to paragraph" (ikke text). Jeg prøvde selv, skrev et ord og hele ordet + resten av linjen ut til h. mark fikk strek. Hele linjen samme farge da, ikke én farge under ordet og en annen resten. Det går ikke an. Skulle tatt et lite net-meeting her, så skulle jeg vist deg ;-)

takkk igjen - men: nei! Jeg skjønner godt hva du skriver, og hva du mener. Men det funker ikke på min word. [Win xp home ed. + word (2000?)]

Forresten står markøren min _vertikalt_, ikke horisontalt under, men _mellom_ bokstaver.

Misunnelig på den linja di!

Derimot står det (i samme vindu) "horizontal line" - da får jeg en fin grå linje, men den er altfor langt under/nedenfor teksten.

*River meg i håret og slår av dum pc inntil videre...*

Gjest åneidu
Skrevet

Trykk enter fire ganger med tre sekunders opphold mellom hver gang, mens du sier underline, jubajuba, underline, jubajuba. Avslutt med å taste ctrl+alt+#=o)8 ,så er du i mål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...