Gå til innhold

Lang rant på engelsk - må bare få det ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en langvarig krangel med UPS - et internasjonalt pakkefirma nå - og endelig avgjørelse er at jeg må betale regningen min. Dette er en stor rant jeg skrev til UPS for å få min frustrasjon ut. Måtte bare spre ordet for jeg er sur og lei meg og føler meg SÅ utrolig urettferdig behandlet....

---

So, we're encouraged to tell our stories about UPS? By all means..

Right, so I recieved a pair of shoes from an American clothing company through UPS this summer. Unfortunately, the shoes were a wee bit too small, so I decided I'd return them. The enclosed form with the package suggested that I'd use the same carrier service that brought me these shoes - aka UPS. Fine.

I went to UPS office in Bergen, Norway, to return the shoes. The guy behind the desk there weren't entirely sure on how to return the packages, since he normally only handled outcoming packages, not the incoming ones, but in the end he found a form and helped me fill it. He then asked me to write down my VISA card number. Right. How much would it cost me, I asked? Does the value of the shoes matter I continued, telling him that the shoes cost me 350 NOK (54 USD). Naah, the value of the shoes wouldnt matter, and besides it would cost me somewhere between 200-300 NOK (31/47USD) he told me.

Well, fair enough I thought, I'd lose some money but shrug, it's my own fault ordering shoes without even trying them in advance. And I gave him my credit card number.

Some weeks later, I got a bill in my mail. It turned out that the card didn't work out, so they sent me a bill instead to be paid manually. The bill was on 1029 NOK - 160USD.

Stop a bit. I was told 200-300 NOK, and it turned out to be 1029 NOK?? Wow, what a huge leap.

Right, I called UPS, I contacted a lawyer. Naah, nothing helps - the guy who "helped" me claims to never have given me any price estimation at all. UPS main office claims that the guy on the office were nevertheless *not authorized to give out any price estimations anyways*. IF costumers wants to know how much stuff costs, they are not to ask the guy in front of them in the local UPS office, but rather take a *phonecall to the main UPS office* to get the price estimate. The lawyer told me, sorry, you should have gotten a *written proof* of the price estimate I was given. Unfortunately I didn't, cause...I was in an UPS office, trusting the guy who worked for UPS to give me the real, accurate estimate. How was I to know I was NOT to trust him at all?

End of the story? I have to pay, I lost what, about 1300 NOK (I got the money back for the shoes, but I still had to pay tax and the cost of returning the shoes). I have nothing to show for the money I lost. *IF* I had known from the start, been given either the REAL price estimate or told - sorry, I cant give you an estimate, but call UPS office - and from there been told how much it'd really cost, I would just have kept the stupid shoes and given them away. Afterall, it's better to lose 350 NOK than 1300 NOK.......!

Thank you for listening, and hope you'll print it as a warning to your private costumers having no clue -- **GET THE PRICE WRITTEN DOWN!!!!! DONT TRUST THE EMPLOYER AT THE LOCAL OFFICE!**

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert surt, men du har bare deg selv å takke.

Hvem i all verden kjøper sko over nettet? Jeg ville aldri kjøpt sko uten å prøve dem på. Klær kan alltids være litt store eller små, men sko må passe godt.

Videre burde du bare bestillt nye da du likevel måtte betalt nesten like mye for å sende dem tilbake som du kjøpte dem for (etter det du ble fortalt).

Og du må ALLTID får skriftlig bekreftelse på priser o.l. Det er kjipt at det er slik og UPS burde instruert de i skranken til å si at du måtte ringe hovedkontoret. Men ut fra at han ikke hadde peiling på hvordan man sendte en pakke tilbake så burde du skjønt at han ikke var rette mann å spørre om noe som helst.

Har du tatt dette til retten? Et godt argument for deg er at de ikke har oppfyllt sin opplysningsplikt. De burde skjønt at du ikke ville valgt å sende tilbake sko som koster 350 kr dersom dette ville koste deg 1029 kr. De burde opplyst om dette og frarådet deg å sende tilbake skoene.

Skrevet

Sikkert surt, men du har bare deg selv å takke.

Hvem i all verden kjøper sko over nettet? Jeg ville aldri kjøpt sko uten å prøve dem på. Klær kan alltids være litt store eller små, men sko må passe godt.

Videre burde du bare bestillt nye da du likevel måtte betalt nesten like mye for å sende dem tilbake som du kjøpte dem for (etter det du ble fortalt).

Og du må ALLTID får skriftlig bekreftelse på priser o.l. Det er kjipt at det er slik og UPS burde instruert de i skranken til å si at du måtte ringe hovedkontoret. Men ut fra at han ikke hadde peiling på hvordan man sendte en pakke tilbake så burde du skjønt at han ikke var rette mann å spørre om noe som helst.

Har du tatt dette til retten? Et godt argument for deg er at de ikke har oppfyllt sin opplysningsplikt. De burde skjønt at du ikke ville valgt å sende tilbake sko som koster 350 kr dersom dette ville koste deg 1029 kr. De burde opplyst om dette og frarådet deg å sende tilbake skoene.

Vet jeg bare har meg selv og takke, men som du sier - veldig surt - og i tillegg så føles det ikke som min feil og at jeg ble lurt opp i stry ettersom denne fyren nå nekter for at han har sagt noe som helst til meg ang. pris - og UPS tar så følgelig hans side.

Og ja, lett å være etterpåklok ang. å få ting skriftlig, men det tenkte jeg ikke på ettersom jeg ble gitt denne prisen av en fyr som jobber på kontoret deres og jeg tenker på det som å få oppgitt en pris i en butikk av en som er ansatt der....der og da så bare aksepterer du eller aksepterer du ikke prisen...og om den ikke er korrekt så tenker man jo at den korrekte prisen må jo ligge nær den du har fått oppgitt, ikke at den nesten er tre-firedoblet!

Men sukk, har lært noe så grundig nå.

Retten, nei, ble frarådet dette av advokaten min (fri rettshjelp) - det blir ord mot ord og jeg risikerer bare å måtte betale saksomkostninger og drit og det har jeg ikke råd til, student med masse regninger :(

Skrev det egentlig for å få frustrasjon ut og for å advare mot UPS.....ikke nok med alt dette personlige rotet, de er trege med tilbakemeldinger, gir feil tilbakemeldinger (ringer istedetfor å gi skriftlig tilbakemelding når det står ettertrykkelig i brev og interne UPS skriv at jeg ønsker skriftlig tilbakemelding), i telefonsamtaler hintes det om at jeg gjør dette med vitende og vilje for å slippe å betale i det hele tatt (dvs at jeg var klar over den egentlige prisen - "du må da forstå at det var en latterlig lav pris du fikk oppgitt, vi har nok av folk som forsøker seg på det samme som deg"), ingen vet noensomhelst når en ringer dit (advokaten hadde samme inntrykk av uprofesjonalitet innad i UPS) og to-tre brev de påstår å ha sendt har iallefall aldri nådd min postkasse.

Skrevet

Vet jeg bare har meg selv og takke, men som du sier - veldig surt - og i tillegg så føles det ikke som min feil og at jeg ble lurt opp i stry ettersom denne fyren nå nekter for at han har sagt noe som helst til meg ang. pris - og UPS tar så følgelig hans side.

Og ja, lett å være etterpåklok ang. å få ting skriftlig, men det tenkte jeg ikke på ettersom jeg ble gitt denne prisen av en fyr som jobber på kontoret deres og jeg tenker på det som å få oppgitt en pris i en butikk av en som er ansatt der....der og da så bare aksepterer du eller aksepterer du ikke prisen...og om den ikke er korrekt så tenker man jo at den korrekte prisen må jo ligge nær den du har fått oppgitt, ikke at den nesten er tre-firedoblet!

Men sukk, har lært noe så grundig nå.

Retten, nei, ble frarådet dette av advokaten min (fri rettshjelp) - det blir ord mot ord og jeg risikerer bare å måtte betale saksomkostninger og drit og det har jeg ikke råd til, student med masse regninger :(

Skrev det egentlig for å få frustrasjon ut og for å advare mot UPS.....ikke nok med alt dette personlige rotet, de er trege med tilbakemeldinger, gir feil tilbakemeldinger (ringer istedetfor å gi skriftlig tilbakemelding når det står ettertrykkelig i brev og interne UPS skriv at jeg ønsker skriftlig tilbakemelding), i telefonsamtaler hintes det om at jeg gjør dette med vitende og vilje for å slippe å betale i det hele tatt (dvs at jeg var klar over den egentlige prisen - "du må da forstå at det var en latterlig lav pris du fikk oppgitt, vi har nok av folk som forsøker seg på det samme som deg"), ingen vet noensomhelst når en ringer dit (advokaten hadde samme inntrykk av uprofesjonalitet innad i UPS) og to-tre brev de påstår å ha sendt har iallefall aldri nådd min postkasse.

Det ang. tenke på det som i en butikk.. jeg emner...klart en skal få pris skriftlig om en ber om f.eks. bud til tjenester som håndverk, rørlegger, etc.... men å sende en pakke har da en fastsatt pris og der og da falt det meg bare ikke inn at jeg skulle spørre fyren om skriftlig bekreftelse på prisen, han sa jo dessuten cirka 200-300, om detikke hadde vært det så måtte det jo vært i nærheten av det tenkte jeg da.... syntes 200-300 hørtes dyrt nok ut, kunne rett og slett ikke i min villeste fantasi tro at å sende en liten pakke ville koste *så* mye som tusenlappen!

Skrevet

Det ang. tenke på det som i en butikk.. jeg emner...klart en skal få pris skriftlig om en ber om f.eks. bud til tjenester som håndverk, rørlegger, etc.... men å sende en pakke har da en fastsatt pris og der og da falt det meg bare ikke inn at jeg skulle spørre fyren om skriftlig bekreftelse på prisen, han sa jo dessuten cirka 200-300, om detikke hadde vært det så måtte det jo vært i nærheten av det tenkte jeg da.... syntes 200-300 hørtes dyrt nok ut, kunne rett og slett ikke i min villeste fantasi tro at å sende en liten pakke ville koste *så* mye som tusenlappen!

...TV2 hjelper deg ;)

Skrevet

...TV2 hjelper deg ;)

Er liksom bare ikke den typen som "stikker seg ut" på den måten... klart at i noen situasjoner virker det nødvendig og kanskje naturlig men... ikke helt vel med tanken på å gjøre sånt på tv :P

Skrevet

Er liksom bare ikke den typen som "stikker seg ut" på den måten... klart at i noen situasjoner virker det nødvendig og kanskje naturlig men... ikke helt vel med tanken på å gjøre sånt på tv :P

Skjønner deg godt, jeg. Jeg hadde heller ikke gjort det. Men å kontakte Forbrukerrådet er vel ikke så farlig? Verdt et forsøk?

http://forbrukerportalen.no/

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg. Jeg hadde heller ikke gjort det. Men å kontakte Forbrukerrådet er vel ikke så farlig? Verdt et forsøk?

http://forbrukerportalen.no/

Slike tjenester (pakkeservice/tjenester) lå utenfor deres ansvarsområde fikk jeg til svar da jeg sendte dem en email. Jaja. Ikke alltid greit å være den lille forbrukeren ovenfor et stort internasjonalt firma :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...