Gå til innhold

Når legen bare vil gi beroligende for alle mine problemer

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret over pillebruken
Skrevet

har oppfølging på DPS'en av en psykiater. Han er av den typen som mener at alle problemer jeg har kan løses med en pille. Jeg mener selv at noen problemer kan løses med medisiner mens andre må løses på andre måter. Jeg går nå på AD og noe rivotril. Han mener at jeg skal øke dosen på rivotrilen for at det skal hjelpe på min dødsangst. jeg vil helst ikke bruke mer beroligende 0,5 mg enn det jeg allerede går på uten at jeg absolutt må det. Skjønner ikke helt at å øke rivotrilen skal dempe denne type angst. Jeg vil helst prøve samtaleterapi før jeg går til det steget å øke dosen medisiner. Bør jeg følge rådet om å øke? er så redd for at jeg skal bli alfor avhengig av medisinene?

Videoannonse
Annonse
Gjest bekymret over pillebruken
Skrevet

Det var egentlig meningen å poste dette innlegget i psykiatriforumet men kanskje noen kan svare likevel?

Skrevet

Du bør bruke samtaleterapi kombinert med medisinering. Hvor mye medisiner du skal ha er vanskelig for meg å vite, men jeg ville tatt alvorlig opp med legen at du vil ha samtaler også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...