Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

har d siste hatt kløe å svie på "hodet" på penis.hodet er rødt å ser skrappete ut.jeg skal ta en test å sjekke ut dette her,men hva kan d være?d tar vel sannsynlig 14 dager før jeg får svar på denne testen,derfor ønsker jeg et foreløpig svar fra deg.

Et annet problem jeg har er noe vorte/føflekk ting som jeg har fått rundt penis område.dette har kommet d siste året.dette har jeg plener om å fjerne da d sjenerer meg...

Jeg lurer på om du kan svare meg på hva disse tingene kan være. på forhånd takk

mvh GUZ

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163458-kj%C3%B8nnsykdomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Kløe og svie på penishodet, ledsaget av rød fargeforandring tyder ganske klart på infeksjon. Det kan være diverse bakterier, men mest sannsynlig er det en sopp som heter Candida. Dette er det hyppigste infeksjonsagens, både for kvinner og menn. Det kan overføres ved sex, men mest sannsynlig er det overført fra deg selv, disse gjærsoppene forekommer normalt i tarmen. For å være på den sikre siden er det sannsynligvis riktig å ta en prøve til mikrobiologisk undersøkelse. Det tar ikke all verdens tid å få svar på en slik prøve. Tar kanskje 3-4 dager fra prøvetaking til svaret er kommet til legen din. Når det gjlder din føflekk eller vorte er det vanskeligere å gjette. Beskkrivelsen din er ikke ppresis nok til at jeg kan si noe bestemt. Det kan være virusinfeksjon, det kan være forandringer i de små årene, eller noe annet. Det bør undersøkes av en lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163458-kj%C3%B8nnsykdomer/#findComment-1059401
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...