Gå til innhold

Er dette god folkeskikk?


Gjest jokero

Anbefalte innlegg

Ang. tråden de narkomane i Oslo.

Hvorfor får enkelte lov til å håne og gjøre narr av personer som stiller et ærlig og oppriktig spørsmål på et helsenettsted.

Disse som mobber og driver ap med spørsmålsstilleren kjenner jo ikke til bakgrunnen til innskriverens spørsmål. Det kan jo være en person som sliter med angst e.l og som derfor gruer seg for og reise til en storby som Oslo.

Som webmaster burde du / dere ikke tillate ren mobbing og trakasering, det er ingen unnskyldning at det er stamgjestene på Dol som gjør det, det gjør egentlig saken bare verre.

Jeg mener å ha lest i Dols sitt reglement at man skal vise aktsomhet og respekt for andres synspunkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ugga Bugga

Jeg kjenner en blind gutt i 20-aarene. Han og moren var paa besoek hos en venninne av moren.

Venninnen spurte moren: Skal han ha kake?

Ja takk, han skal ha kake, svarte kameraten min.

Da lo venninnen, og hun forstod hvor dumt det hun hadde sagt var.

Poenget er altsaa: Noen ganger er humor et godt virkemiddel for aa innse sine egne fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrekk og gru som diskriminerer. Hun burde aldri ha skrevet det innlegget og hvis det skal slettes så synes jeg det skal slettes på dette grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrekk og gru som diskriminerer. Hun burde aldri ha skrevet det innlegget og hvis det skal slettes så synes jeg det skal slettes på dette grunnlaget.

Fordi man vil unngå brukte sprøyter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en blind gutt i 20-aarene. Han og moren var paa besoek hos en venninne av moren.

Venninnen spurte moren: Skal han ha kake?

Ja takk, han skal ha kake, svarte kameraten min.

Da lo venninnen, og hun forstod hvor dumt det hun hadde sagt var.

Poenget er altsaa: Noen ganger er humor et godt virkemiddel for aa innse sine egne fordommer.

Har du tenkt på at det kanskje skyldes angst og ikke fordommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Har du tenkt på at det kanskje skyldes angst og ikke fordommer?

Kanskje det.

Men i saa fall kan man jo aldri dra en fleip, for man vet aldri om noen KAN bli saaret av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det unngår man ingen steder, ikke engang på lændet :o)

Det er rimelig langt mellom sprøytespissene ute i naturen/på lekeplassen osv. på "lændet" :-)

Kom og se! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrekk og gru som diskriminerer. Hun burde aldri ha skrevet det innlegget og hvis det skal slettes så synes jeg det skal slettes på dette grunnlaget.

Kan det være ting du ikke kjenner til og som er grunnen til skrekk og gru sitt spm.?

Først plager du henne, etterpå vil du fjerne innleggene hennes fordi hun er redd for noe som du tydeligvis ikke er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda. Har aldri sett en brukt sprøytespiss i hele mitt liv jeg.

Jeg har ikke sett så mange jeg heller ute på gata. Kanskje 10 stk siden minstemann ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være ting du ikke kjenner til og som er grunnen til skrekk og gru sitt spm.?

Først plager du henne, etterpå vil du fjerne innleggene hennes fordi hun er redd for noe som du tydeligvis ikke er redd for.

Det er god folkeskikk å slå ned på diskriminering. I dette landet er det forbudt å diskriminere mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er god folkeskikk å slå ned på diskriminering. I dette landet er det forbudt å diskriminere mennesker.

Det er det også på dette forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Det kan jo være en person som sliter med angst e.l "

1) Man kan ikke anta at alle som skriver på DOL lider av "angst". Isåfall plikter vedkommende å gjøre oppmerksom på det.

2) Dette bør sees som en flott mulighet for "skrekk og gru" å kvitte seg med fordommer, og å lære litt om hans/hennes medmennesker.

3) Hva med narkomane som leser her og sliter med angst?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert. Mener du at de som har møtt narkomane ikke kan arbeide *skjønner ikke helt nå*

Jeg mener selvsagt at det er sunt for alle, også de med angst, å ha et arbeid å gå til. På samme måte som at det kan være lurt og oppsøke det man er redd for viss man har angst.

Hva var det du ikke skjønte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selvsagt at det er sunt for alle, også de med angst, å ha et arbeid å gå til. På samme måte som at det kan være lurt og oppsøke det man er redd for viss man har angst.

Hva var det du ikke skjønte?

Jeg er helt enig med deg i at det er sunt å jobbe men skjønte ikke helt hva det hadde med folkeskikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg i at det er sunt å jobbe men skjønte ikke helt hva det hadde med folkeskikk å gjøre.

Like lite som angstmestring har med folkeskikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...