Gå til innhold

Er dette god folkeskikk?


Gjest jokero

Anbefalte innlegg

Du skriver: "Det kan jo være en person som sliter med angst e.l "

1) Man kan ikke anta at alle som skriver på DOL lider av "angst". Isåfall plikter vedkommende å gjøre oppmerksom på det.

2) Dette bør sees som en flott mulighet for "skrekk og gru" å kvitte seg med fordommer, og å lære litt om hans/hennes medmennesker.

3) Hva med narkomane som leser her og sliter med angst?

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke se at noen i tråden har fordømmende holdninger eller skrevet noe stygt om narkomane, og det er selvsagt bra og skulle bare mangle.

Alle mennesker bør kunne forlange respekt for seg og sin person. Jeg synes flere av debatantene i tråden tillegger skrekk og gru meninger og holdninger som h*n ikke har satt på trykk.

Det forekommer meg litt som heksejakt og borgervern.

Jeg synes kanskje flere skal lese innlegget h*n om igjen og konkret utheve de ordene som fremstår som diskriminerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moderator

Vi leser ikke gjennom alt som skrives i våre fora. Dersom man reagerer på noe som er skrevet, så må man i utgangspunktet gjøre oss oppmerksom på innlegget man reagerer på. Dette kan gjøres enten her på webmasterforumet med link til det innlegget saken gjelder, eller man kan sende oss en mail på adressen [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at noen i tråden har fordømmende holdninger eller skrevet noe stygt om narkomane, og det er selvsagt bra og skulle bare mangle.

Alle mennesker bør kunne forlange respekt for seg og sin person. Jeg synes flere av debatantene i tråden tillegger skrekk og gru meninger og holdninger som h*n ikke har satt på trykk.

Det forekommer meg litt som heksejakt og borgervern.

Jeg synes kanskje flere skal lese innlegget h*n om igjen og konkret utheve de ordene som fremstår som diskriminerende.

Du skriver: "Jeg synes kanskje flere skal lese innlegget h*n om igjen og konkret utheve de ordene som fremstår som diskriminerende."

Tja - til å begynne med beskrivelsen "skrekk og gru", samt hele holdningen i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser ikke gjennom alt som skrives i våre fora. Dersom man reagerer på noe som er skrevet, så må man i utgangspunktet gjøre oss oppmerksom på innlegget man reagerer på. Dette kan gjøres enten her på webmasterforumet med link til det innlegget saken gjelder, eller man kan sende oss en mail på adressen [email protected]

Det er det jeg har gjort gjennom dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Jeg synes kanskje flere skal lese innlegget h*n om igjen og konkret utheve de ordene som fremstår som diskriminerende."

Tja - til å begynne med beskrivelsen "skrekk og gru", samt hele holdningen i innlegget.

Skrekk og gru er en signatur, kan være enig i at den ikke er spesielt positiv, men det er mange andre signaturer her inne som heller ikke er spesielt positivt laddet.

Jeg leste nicket skrekk og gru som at personen var redd for og dra til Oslo, ikke som fordømmende overfor narkomane. Men så er jeg også generelt positivt innstilt til mennesker jeg ikke kjenner.

Jeg synes det blir noe vagt og si at det er den generelle holdningen i innlegget, kan du ikke peke på noe konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.

Det må gå an å få konkrete svar på konkrete spørsmål og ferdig med det.

Det finnes endel mennesker her inne som personlig har påtatt seg å løse alle verdens problemer, inkludert narkotikaproblemet.¨

Veien frem til målet er mest mulig utdriting, latterliggjøring og forhåning av alle dem som ikke har satt seg samme edle mål som dem selv, men som konsentrere seg om de litt mer nære ting. I dette tilfelle hvordan ens barn skal unngå å stikke seg på sprøyter ved besøk på utsatte steder.

"Skrekk og gru" er forhåpentligvis en av de faste her inne, som vet hvem som fortjener tas med en stor klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mitt bidrag her.

Jeg kan ikke skjønne hvordan noen mennesker skal ta og vri og vrenge på hvordan ting blir skrevet.Kanskje var det ikke formulert godt nok , men jeg synes at det var klart nok.En mor som er bekymret for sine barn og gruer seg litt til reisa.

Vi blir foret med mye vold osv. gjennom media og for noen år siden kunne det vært meg som hadde skrevet innlegget. Så lite bereist var jeg..og trodde alt var bare farlig...

Vi bør være opplysende, men på en GOD måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har gjort gjennom dette innlegget.

Du burde kanskje legge inn linken, ellers kan det bli uforholdsmessig mye å bla seg gjennom.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden folkeskikken forlot dette nettstedet. Vil man ha seriøse svar på seriøse spørsmål anbefales å finne et annet sted.

Vennlig hilsen tidligere deltaker på DOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden folkeskikken forlot dette nettstedet. Vil man ha seriøse svar på seriøse spørsmål anbefales å finne et annet sted.

Vennlig hilsen tidligere deltaker på DOL

I og med at du skriver her nå, så må du jo være litt mer enn en tidligere deltaker her... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...