Gå til innhold

mave tarm / penis

Anbefalte innlegg

Har i 1 snau uke hatt disse plagene:

En del luft plager(bak), samt at jeg mangler nogelunde normal avføring jfr størrelse, og hyppighet. Har innimellom avføring som er normal jfr konsistens, men ikke størrelse, men det er temmelig vanlig nå at jeg bare slipper luft da jeg føler at jeg skal skikkelig på do.Lufta viser vell at det er passasje igjennom. Bør vellikke ha hard mave jfr disse psymtomer. Har av og til en følese av å evt fryse litt, være noe utilpass.__ Noe annet,:

Konstaterte for ca 4 år siden innvendig hemoride ytterst på endetarm. Plagers meg litt nå da jeg av og til bare får ut små kuler med avføring, jfr blod.med tanke på å presse hardere en normalt Hvordan bøte på denne hemoride?

Er det usunt å smøre inn penis hodet med alovera gele, viss jeg bruker det som glidemiddel for å få forhuden til å bevege seg kjappere opp og ned da jeg onanerer. Jeg onanerer mye.Viss jeg holder hardt rundt penisrot da utløsning er nær kan den da stoppes??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163884-mave-tarm-penis/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

beklager sent svar. Prøv å søk litt her i doktoronline på temaene hemorider, analsmerter og irritabel tarm. Mye har vært skrevet. Generelt sett så skal avføring som inneholder blod og slim undersøkes. De "formene" på avføringen du nevner kan være normalt på grunn av mye luft. Varselsignaler på noe galt er heller svart avføring, og som nevnt blod/slim. Mye luft og knipsmerter kan skyldes galt kosthold. Du kan prøve å redusere melk og mye hveteprodukter en periode, og gjerne bruke f.eks Vi-siblin fiber ( fåes på apotek ) iblandet Biola-melk morgen og kveld. Dette normaliserer avføringen. Hemorider kommer lettere ved hard avføring og mye "pressing" Ovenfornevnte råd vil trolig hjelpe. Du kan også prøve hemoride-salve, f.eks Sheriproct. Dersom plagene ikke forsvinner bør du kontakte lege. Synes ikke Aloe Vera høres ut som den ideelle glidekremen, men så mye dokumentasjon om dette finnes kanskje ikke. Ville heller prøvd den vanlige "GLID" kremen som fåes på apotek. Klemmer du hardt nok vil ikke sæden komme ut, men det er ikke bra. Smerter vil kunne forsinke utløsningen. Vil du ha detaljer om hvordan du kan forsinke/endre sæd-utløsning så kan du sende spørsmål til sexologen Gro Isaksen her i DOL.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163884-mave-tarm-penis/#findComment-1072729
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...