Gjest Reddforøyetmitt. Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har fått beskjed om at jeg har gnagsår på øyet etter kontaktlinse bruk. Fikk vite at det forsvinner etter noen dager forutsatt at jeg ikke bruker kontaktlinser. Det var i følge optiker greit at jeg gikk med de noen timer, men ikke en hel dag. I dag gikk jeg med linser. Plutselig fikk jeg en kjempesmerte i øyet, akkurat som det landet et kjemperusk på det. Øyet ble rødt, og tårene rant. Da jeg flyttet noe på linsen, forsvant smerten. Men etter en stund kom den tilbake. Jeg har tatt ut linsene nå selvfølgelig. Med engang etter jeg tok de ut, så jeg en liten gjennomsiktig flik som lå på det svart i øyet. Den gikk ikke bort med øyedråper, men nå etter flere timer er det helt borte. Nå har jeg ikke vondt, men kjenner likevel at jeg på en måte har noe på øyet. Hva kan dette være? Det første som slo med var en overfladisk hornhinneskade..men det kommer jo ikke bare sånn helt plutselig av seg selv? Var jo ikke nær øyet mitt på noen måte da jeg fikk vondt.. Noen som har erfaring med dette som kan svare? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163892-hva-kan-dette-v%C3%A6re-ang%C3%B8ye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucretia Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Det du beskriver har jeg opplevd mange ganger selv. Men hva det er, vet jeg ikke. To-tre ganger har det utviklet seg til øyebetennelse, så du gjorde lurt i å ta ut linsene. Jeg får dette som regel bare i ett øye om gangen. Det svir og man vil bare holde øyet lukket, og presse hånda mot det. Det går nok over av seg selv. Etter ett døgn eller to så kjenner du ingenting lengre (med mindre det er øyebetennelse, da). Noen ganger er det over på bare noen få timer også. Men kunne jo vært lurt å høre med optiker hva det kan være. Det burde kanskje jeg også gjort for lenge siden... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163892-hva-kan-dette-v%C3%A6re-ang%C3%B8ye/#findComment-1062834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.