BAX Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei Jer er en gutt 30 år. For en tid tilbake hadde jeg sex med en kvinne i utlandet. Etter denne hendelsen fikk jeg kløe og svie i urinrøret. Etter ca 2 mnd oppsøkte jeg lege som påviste uretritt, ved mikroskopi. Fikk da 1 g med Azitromax som engangs dose. Når kuren var ferdig følte jeg forsatt at jeg hadde samme plagene, kontaktet da legen igjen han kunne ikke finne noe betetennelse i urinrøret ved mikroskopi.Var på dette tidspunket rød og sår hud på penis.Fikk da en kur med 100mg doxylin morgen og kveld i 10 dg. Etter 12 dg var jeg hos legen igjen og var forsatt plaget med samme problemet. Tok da prøve fra urinrøret og fant ved mikroskopi at der var en liten betennelse Fikk da 1,5 g Azitromax med 500mg en dag deretter 250mg i 4 dg. Etter ca 14 dg hadde forsatt samme problemet, var hos legen og tok mikroskopi av betennelsen i urirøret som påviste mye betennte celler. Fikk da en 10 dg kur med ERY-MAX 500mg morgen og 500 mg kveld+500mg med Metronidazol morgen/kveld i 7 dg. Hver gang jeg har tatt antibotika kuren har de betennte cellen i urinrøret nesten gått bort, men kommer raskt tilbake etter kuren med antibotika er ferdig. Huden på penishodet er til tider rød og sår. Ser også på urinen at den har mye egghvite i seg. Har testet meg for klamydia alle ganger jeg har vært hos legen,disse er negative. Har også testet meg for syfilis/Hiv og mykoplasma(prøve ble sendt til Dannmark). Alle disse prøven er negative. Legen sier at dette ikke er noe kjønnsykdom, har fått tips om at det kan være batriell prostatitt jeg har problemer med? Hvordan blir bakriell prostatitt påviste?? er det ved sammme måte som uretritt og sammme symtoner. Kan legen skille mellom hvilken bakterie som er i urinrøret ved mikroskopi?? Kan det være at jeg har en kjønnsykdom, men er resistes ovenfor antibotika. Baktriell prostatitt kan den smitte ved seksuell kontakt? Hvordan behandles baktriell prostatitt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163899-kj%C3%B8nnsykdombaktriell-prostatitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Det var en leit historie du er kommet opp i som tydeligvis ikke responderer på de vanligste behandlinger. Det er to hovedspørsmål man må spørre. Hvor sitter infeksjonen? (det høres nokså opplagt at det er en infeksjon), og hva er det som forårsaker infeksjonen. Slik du forteller er det ikke usannsynlig at du er blitt smittet av den utenlandske kvinnen. Det er meget mulig at infeksjonen begynte som urethritt (betennelse i urinrøret) men at den utviklet seg videre. Hvorvidt den sitter nå i prostata eller andre steder har jeg ingen muligheter til å avgjøre uten en gruindig undersøkelse. Det at urinen er uklar (det er vel det du mener med å si at det er eggehvite i den) tyder på at det er blitt en urinveisinfeksjon. Den kan sitte i blæren, men muligens også i prostata. Man påviser prostatitt ved klinisk undersøkelse (kjenne på prostata med finger) og mikrobiologiske prøver på bakterier, evt. men røntgenologisk tilleggsundersøkelse. Symptomene er som regel ganske forskjellige ved urethritt og prostatitt. Det er meget begrenset hva mikroskopisk undersøkelse av urinen kan gi. For å avgjøre hvilke bakterier det er innvolvert og vhilke antibiotika som kan brukes bør man sende urinprøve til mikrobiologisk undersøkelse til et spesiallaboratorium. Bakteriell prostatitt forårsakes som regel av noen av de samme bakterier som andre urinveisinfeksjoner, og regnes ikke som noe kjønnsykdom. Det akn være vanskelig å behandle, krever ofte langvarig antibiotikakur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163899-kj%C3%B8nnsykdombaktriell-prostatitt/#findComment-1063362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
megsann Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det var en leit historie du er kommet opp i som tydeligvis ikke responderer på de vanligste behandlinger. Det er to hovedspørsmål man må spørre. Hvor sitter infeksjonen? (det høres nokså opplagt at det er en infeksjon), og hva er det som forårsaker infeksjonen. Slik du forteller er det ikke usannsynlig at du er blitt smittet av den utenlandske kvinnen. Det er meget mulig at infeksjonen begynte som urethritt (betennelse i urinrøret) men at den utviklet seg videre. Hvorvidt den sitter nå i prostata eller andre steder har jeg ingen muligheter til å avgjøre uten en gruindig undersøkelse. Det at urinen er uklar (det er vel det du mener med å si at det er eggehvite i den) tyder på at det er blitt en urinveisinfeksjon. Den kan sitte i blæren, men muligens også i prostata. Man påviser prostatitt ved klinisk undersøkelse (kjenne på prostata med finger) og mikrobiologiske prøver på bakterier, evt. men røntgenologisk tilleggsundersøkelse. Symptomene er som regel ganske forskjellige ved urethritt og prostatitt. Det er meget begrenset hva mikroskopisk undersøkelse av urinen kan gi. For å avgjøre hvilke bakterier det er innvolvert og vhilke antibiotika som kan brukes bør man sende urinprøve til mikrobiologisk undersøkelse til et spesiallaboratorium. Bakteriell prostatitt forårsakes som regel av noen av de samme bakterier som andre urinveisinfeksjoner, og regnes ikke som noe kjønnsykdom. Det akn være vanskelig å behandle, krever ofte langvarig antibiotikakur. Jeg har på en måte noe av det samme. Det svir i urinrøret, og er til tider ganske vondt. Jeg fikk det for vel ett år siden, da jeg fikk meg ny dame. Men det kom ikke med en gang. For meg er det litt slik at det gjør liksom vondt i festet til penis, men liksom oppover hele penisen, og det er ofte vondt å få ereksjon. Har utflod av noe hvitt guffe.. noen ganger likter det og andre ganger, ikke. Har vert 2 ganger hvor det i perioder har vert slik at jeg må på do hele tiden. Får også svie når jeg får utløsning. Lurer på om jeg er alergisk mot sperm. er det mulig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163899-kj%C3%B8nnsykdombaktriell-prostatitt/#findComment-1074113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.