Gå til innhold

La al-qaida og islamistene få sitt helvete.

Anbefalte innlegg

Og derfor er det så skremmende når folk som deg (som burde vite bedre) viser tegn til å bruke terroristenes logikk og argumenter. Du er ikke "bedre" enn dem.

Synd, men sant.

For meg er det mindre viktig å være "bedre" enn dem enn det er å slå dem.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Grip

24

• Goliath

17

• Jeg er en annen

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Nettopp. Derfor har du redusert deg selv til terroristenes nivå, og har INGEN "kort på hånden" ovenfor moderatene. Du er jo ikke bedre selv.

Hva skal jeg med gode kort på hånden overfor moderatene, all den tid ekstremistene i så fall vinner?

Da er det mindre viktig å være "bedre" enn dem enn det er å slå dem.

Har du tapt, så har du tapt. Og da spiller det ingen rolle hvor gode intensjonene dine var.

Du er kanskje en av de sykkelistene eller myke trafikantene som står på retten din du?

Litt "dumt" å ligge på sykhuset eller i graven, og alt du kan vise til er "det var jeg som fulgte reglene".

For "tapte" gjorde du uansett......

Flertallet av de 100 000 drepte i Irak skal være nettopp kvinner og barn.

Flertallet!

Vet du hva "overlagt" betyr Sør?

Her kan du lære litt:

"tilsiktet, planlagt o- drap, t forskj fra *uaktsomt drap"

Spesielt kan jeg vel kanskje gjøre deg oppmerksom på "til forskjell fra uaktsomt drap".

Ikke minst er straffeutmålingen og alvoret i en handling sterkt knyttet til denne forskjellen.

Så i den grad du ønsker å definere tilfeldige sivile ofre i krigshandlinger for drap, så bør du merke deg forskjellen mellom "overlagt" og "uaktsomt"...eller hva?

De er nettopp tvillingreligioner. De har samme gud, samme skapelsesberetning, og samme profeter.

Forskjellen er at kristne mener Jesus er "guds sønn", mens muslimene mener han er en profet, og at Muhammed er en nyere profet.

Begge religioner kan tolkes både fundamentalistisk og humant.

Med vennlig hilsen

Ergo er det kulturene de ulike religionene etterleves i som blir utslagsgivende for resultatet.

Vet du hva "overlagt" betyr Sør?

Her kan du lære litt:

"tilsiktet, planlagt o- drap, t forskj fra *uaktsomt drap"

Spesielt kan jeg vel kanskje gjøre deg oppmerksom på "til forskjell fra uaktsomt drap".

Ikke minst er straffeutmålingen og alvoret i en handling sterkt knyttet til denne forskjellen.

Så i den grad du ønsker å definere tilfeldige sivile ofre i krigshandlinger for drap, så bør du merke deg forskjellen mellom "overlagt" og "uaktsomt"...eller hva?

Det er da akkurat like forutsigbart (og derfor overlagt) som hvis man sprenger en boligblokk.

Tror du at bombene som slippes i boligfelt skal "hoppe over" barn?

Annonse

Takk.

Det er det jeg har forsøkt å banke inn i hodet på Grip i mange måneder nå.

Det som da naturlig blir det videre spørsmålet er hvorfor de kulturer med hovedvekt på islamsk religion frembringer så mange terrorister og samtidig representerer så mange fundamentalistiske og/eller diktatoriske samfunn - i motsetning til dagens kulturer basert på f.eks kristendom?

Det er da akkurat like forutsigbart (og derfor overlagt) som hvis man sprenger en boligblokk.

Tror du at bombene som slippes i boligfelt skal "hoppe over" barn?

Så du mener alle sivile ofre i krig skal defineres som overlagt drap?

Javel.....det står du jo selvfølgelig fritt til å mene.

Men hadde dine meninger vært allment delt av andre, så hadde det jo fått "interessante" konsekvenser...he-he.

Det som da naturlig blir det videre spørsmålet er hvorfor de kulturer med hovedvekt på islamsk religion frembringer så mange terrorister og samtidig representerer så mange fundamentalistiske og/eller diktatoriske samfunn - i motsetning til dagens kulturer basert på f.eks kristendom?

Nei, det som isåfall er relevant er om man kan få overbevist det store flertallet i disse landene at Vesten har mer å tilby dem enn fundamentalistene.

Ved å drepe 100 000 sivile, så heller man spillet over mot fundamentalistene.

Så du mener alle sivile ofre i krig skal defineres som overlagt drap?

Javel.....det står du jo selvfølgelig fritt til å mene.

Men hadde dine meninger vært allment delt av andre, så hadde det jo fått "interessante" konsekvenser...he-he.

De er forutsigbare drap, og derfor "overlagte". USA visste utmerket godt at de ville skje. Da er det overlagt.

Akkurat som WTC er overlagt drap, selv om bin Laden hadde håpet på at WTC kun hadde militære mål.

Begge er like urealistisk.

Nei, det som isåfall er relevant er om man kan få overbevist det store flertallet i disse landene at Vesten har mer å tilby dem enn fundamentalistene.

Ved å drepe 100 000 sivile, så heller man spillet over mot fundamentalistene.

Hadde det vært mulig så ville det vært fint.

Men det er bare drømmer. Den virkelige verden inneholder så mange elementer av nød, sult, fattigdom og håpløshet (grunnet alt fra naturkatastrofer, skjev fordeling av godene, ulike behov, ulike religioner, ulike verdisyn, ulike makthaveres individuelle og egoistiske behov etc) at det alltid vil være årsaker og grobunn for religiøs fundamentalisme og terrorisme.

Din oppfatning av den virkelige verden og hvordan den fungerer er i beste fall naiv Sør.

Hva skal jeg med gode kort på hånden overfor moderatene, all den tid ekstremistene i så fall vinner?

Da er det mindre viktig å være "bedre" enn dem enn det er å slå dem.

Har du tapt, så har du tapt. Og da spiller det ingen rolle hvor gode intensjonene dine var.

Du er kanskje en av de sykkelistene eller myke trafikantene som står på retten din du?

Litt "dumt" å ligge på sykhuset eller i graven, og alt du kan vise til er "det var jeg som fulgte reglene".

For "tapte" gjorde du uansett......

Du skriver: "Hva skal jeg med gode kort på hånden overfor moderatene, all den tid ekstremistene i så fall vinner?"

Fordi terroristene taper hvis de ikke har støtte i lokalbefolkningen.

De er forutsigbare drap, og derfor "overlagte". USA visste utmerket godt at de ville skje. Da er det overlagt.

Akkurat som WTC er overlagt drap, selv om bin Laden hadde håpet på at WTC kun hadde militære mål.

Begge er like urealistisk.

Som sagt....

Annonse

Du skriver: "Hva skal jeg med gode kort på hånden overfor moderatene, all den tid ekstremistene i så fall vinner?"

Fordi terroristene taper hvis de ikke har støtte i lokalbefolkningen.

Den støtten vil de alltid kunne finne, fordi det "alltid" vil være nok nød og elendighet til stede i verden til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...