Gå til innhold

Blå ringer under øynene


Gjest blå øye

Anbefalte innlegg

Gjest blå øye

Jeg har alltid blå ringer under øynene. Hva kommer dette av og hvordan kan jeg bli kvitt det?

Er det mangel på riktig søvn? Drikker jeg for lite vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan skyldes mye forskjellige, det viktigste er antagelig at man er arvelig disponert for det. Blåheten kan komme av at man har ekstra tynn hud i dette området og at blodårene derfor fremtrer tydeligere. Poser under øynene kan skyldes væskeansamlinger.

Det er lite å gjøre med dette, dog mener noen at visse kremer kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mest med tykkelsen på huden (og fargen på huden) under øynene, alle har blodårer som går her, og særlig når man blir blek og "dratt", synes disse godt gjennom huden. Men noen har tynn hud og lys hud hvor blodårene alltid vil vises igjennom.

Hvis du vet at du lever sunt og får nok søvn, er det enkleste en concealer (dekk-krem)i riktig farge (men det er greiest hvis du er dame, den må jevnes ut med litt sminke, og det kan fort bli litt feminint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli blå under øynene når jeg har sovet dårlig.

Det kan dekkes med brun krem, foundation. Det lønner seg å legge en gul krem under den brune. Den gule er en underlagskrem og er på størrelse med en øyenskygge. Med brunt oppå den gule dekkes det blå godt.

Det samme med kapillærer (røde) i kinnene, dekk med grønn underlagskrem her og foundation oppå.

Lærte disse tipsene på hudpleie demonstrasjon ifjor og er veldig godt fornøyd. Jeg gjør dette kun når jeg skal bort.

Ikke til hverdags når jeg kun er hjemme eller på tur...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...