Gå til innhold

Må man sulte for å gå ned i vekt?

Gjest vil bli slank

Anbefalte innlegg

Gjest vil bli slank

Jeg er en 24 år gammel gutt som har ganske normal vekt, med BMI på 24.

Jeg ønsker imidlertid å bli kvitt den lille "magen" min, og har derfor forsøkt å være bevisst på kostholdet mitt og jogge en del.

Jeg spiser relativt sunt, og spiser lite godteri og drikker kun sukkerfri brus. Jeg har også merket at jeg blir "fastere i fisken" av å trene.

Men likevel forsvinner ikke magen min. Selv om jeg spiser forholdsvis sunt, så må jeg jo ha mat. Må det nødvendigvis være slik at man må "sulte" seg litt for å gå ned i vekt? Vil kroppen alltid respondere med sult når man forsøker å redusere kroppsfettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kunsten å gå ned i vekt og å holde den

er å trene. Uten trening klarer man ikke å gå ned i vekt eller å holde vekten der man ønsker at den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil bli slank

er å trene. Uten trening klarer man ikke å gå ned i vekt eller å holde vekten der man ønsker at den skal være.

Det var ikke det jeg spurte etter.

Jeg er klar over det du sier, men spørsmålet mitt er om sultfølelse er som er naturlig når man forsøker å gå ned i vekt og noe man må undertrykke til en viss grad.

Jeg blir jo sulten av å trene, men kan jo ikke stappe i meg ubegrensede mengder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trainman

Jeg er klar over det du sier, men spørsmålet mitt er om sultfølelse er som er naturlig når man forsøker å gå ned i vekt og noe man må undertrykke til en viss grad.

Jeg blir jo sulten av å trene, men kan jo ikke stappe i meg ubegrensede mengder heller.

Du kan regne deg som slank med en BMI på 24.

Mitt svar til deg;

* Tren regelmessig, gjerne litt hver dag. Tror også det er viktig at du ikke trener for korte økter. Fettforbrenningen starter ikke skikkelig før ca 1/2 time. Prøv å trene med litt ekstra intensitet, daffing er sikkert bra for helsen, men for å få fart på forbreningen gjelder det å forbruke mest mulig. Opp med tempoet!

Et annet moment er at du bør har regelmessige måltid. Ujevne måltid gjør at lavt stoffskifte hemmer slankeprosessen.

Med ditt utgangspunkt er det ikke verre enn at du bør forbrenne litt mer enn du forbruker. Spis sunt mat, drikk godt med vann, og hold deg unna sukker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Sett deg inn i kosthold og trening. Spis hver 3 time. Spis langsomme karbohydrater (lav GI), KUN etter trening spiser du raske karbohydrater (høy GI)

Måltidene består av protein, karbo o g sunt fett (oljer, nøtter osv.)

Les om ALT dette på www.iform.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil bli slank

Sett deg inn i kosthold og trening. Spis hver 3 time. Spis langsomme karbohydrater (lav GI), KUN etter trening spiser du raske karbohydrater (høy GI)

Måltidene består av protein, karbo o g sunt fett (oljer, nøtter osv.)

Les om ALT dette på www.iform.no

Tror jeg er for glad i mat. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...