Gå til innhold

Stiv nakke og hodepine...

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som har noen tips..

Jeg sliter til tider med stiv nakke og hodepine.. hodepinen føles nesten som en stikker ei nål på ett punkt.. samt at det føles som musklene i nakken alltid skal løfte skuldrene.. selv om jeg slapper av, får massasje på skuldrer og nakke, så kommer det tilbake igjen..

Hadde aldri slikt før, men det er siste årene som det har kommet..

Jeg kan ikke ta fri fra jobben, har alt for mye å gjøre til å være borte, og holder jeg meg hjemme så blir det så og si alltid spørsmål om "kan du se på en liten sak" når du føler deg bedre.. og dårlig samvittighet jeg har når jeg er borte fra jobb så gjør jeg selvsagt det..

Derfor lurer jeg på om det er noen tips til hvordan raskt løse opp i stive skuldre/nakke og løse opp hodepinen slik at jeg får jobbet videre uten plager.. Nå jobber jeg med plagene og blir fort gretten og sliten..

Ikke akkurat det jeg vil, derfor ønsker jeg tips til å løse opp..

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164294-stiv-nakke-og-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du røyker anbefaler jeg deg å slutte. Jeg plagdes med stiv nakke og kronisk hodepine i 10-12 år, nå er det fire måneder siden jeg sluttet å røyke og tre måneder siden jeg sist hadde hodepine og stiv nakke.

Godt tips, men røyker ikke, ikke drikker jeg særlig alkohol heller.. kun et glass vin en gang pr. 2-3 måneder eller noe..

Gjest alive&kicking

Du har nok en for stressende jobb tenker jeg. Det høres ut som om du er mannen min....ER du mannen min??? Han har akkurat samme plagene og har en stressende jobb. Ta deg et godt bad eller dra i svømmehallen. Gjør noe som får deg til å koble av. OG SLÅ AV MOBILTELEFONEN OG TREKK UT VANLIG TELEFONKONTAKTEN...

Du har nok en for stressende jobb tenker jeg. Det høres ut som om du er mannen min....ER du mannen min??? Han har akkurat samme plagene og har en stressende jobb. Ta deg et godt bad eller dra i svømmehallen. Gjør noe som får deg til å koble av. OG SLÅ AV MOBILTELEFONEN OG TREKK UT VANLIG TELEFONKONTAKTEN...

Hehe.. vel, er nok ikke mannen din.. men vi er vel flere som har stressende jobber...

Problemet er at det skjer noe hele tiden, slik at eneste gangen telefonen er slått av er når jeg legger meg..

Er nok litt stress inne i bildet ja, alltid noe som skjer, enten på jobb eller privat.

Men på grunn av litt få folk på jobben, og veldig mye å gjøre, og enda litt til oppgaver som venter, i tillegg bare må et par ting bli gjort.. så blir det nok litt stress nakke.. problemet er at det må gjøres, og derfor trenger jeg noe som løser opp dette slik at jeg kan jobbe videre uten plagene..

Litt vanskelig å svømme og jobbe samtidig.. hehe.. men tror jeg kunne fått til en svømmetur i løpet av neste uke en gang, kanskje prøve det.. :)

Takk for tipset..

Annonse

Har du testet synet ditt?

Dårlig syn kan gjøre at du spenner muskler og får hodepine og vondt i nakken. Vi fikk i alle fall beskjed om at datteren vår kunne oppleve det, om hun ikke begynte med briller. Hun er langsynt.

Lykke til!

Beste hilsen fra

Takk for svaret, men synet har jeg i grunn ikke tenkt på.. har alltid sett bra, både nært og fjernt..

Kanskje greit å få sjekket..

takker og bukker..

Takk for svaret, men synet har jeg i grunn ikke tenkt på.. har alltid sett bra, både nært og fjernt..

Kanskje greit å få sjekket..

takker og bukker..

Bare hyggelig :-)

En liten ting til - jobber du mye på bærbar pc? Skjermen du jobber på har mye å si. Min kjære satt med bærbar pc, time etter time - og fikk vondt i rygg og nakke.

Nå har han fått seg, stor, fin flatskjerm, og jammen ble ikke ryggen god igjen.

Bærbar pc kan være en killer for nakken... Og spenner du nakken, kommer hodepinen fort :-(

Lykke til!

Beste hilsen fra

Gjest alive&kicking

Hehe.. vel, er nok ikke mannen din.. men vi er vel flere som har stressende jobber...

Problemet er at det skjer noe hele tiden, slik at eneste gangen telefonen er slått av er når jeg legger meg..

Er nok litt stress inne i bildet ja, alltid noe som skjer, enten på jobb eller privat.

Men på grunn av litt få folk på jobben, og veldig mye å gjøre, og enda litt til oppgaver som venter, i tillegg bare må et par ting bli gjort.. så blir det nok litt stress nakke.. problemet er at det må gjøres, og derfor trenger jeg noe som løser opp dette slik at jeg kan jobbe videre uten plagene..

Litt vanskelig å svømme og jobbe samtidig.. hehe.. men tror jeg kunne fått til en svømmetur i løpet av neste uke en gang, kanskje prøve det.. :)

Takk for tipset..

Poenget var jo at du skulle koble ut jobben da....og en svømmetur da er ganske avkoblende. Funker bra for meg...selv om jeg er allergisk mot klor..he he.

Bare hyggelig :-)

En liten ting til - jobber du mye på bærbar pc? Skjermen du jobber på har mye å si. Min kjære satt med bærbar pc, time etter time - og fikk vondt i rygg og nakke.

Nå har han fått seg, stor, fin flatskjerm, og jammen ble ikke ryggen god igjen.

Bærbar pc kan være en killer for nakken... Og spenner du nakken, kommer hodepinen fort :-(

Lykke til!

Beste hilsen fra

Jobber stort sett bare på stasjonære med 17" skjermer.. prøver å variere arbeidet..

Prøver å slappe av i nakker og skuldre, men føles som om dem spenner seg hele tiden..

har nok litt mye arbeid på mine skuldrer...

Poenget var jo at du skulle koble ut jobben da....og en svømmetur da er ganske avkoblende. Funker bra for meg...selv om jeg er allergisk mot klor..he he.

Hehe.. japps, skal forsøke..

kunne godt tenkt meg å innført ekstra 6 timer i døgnet slik at jeg kunne slappet av og koblet ut litt mer.. ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...