Gå til innhold

Musikk du er flau over å like

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Babette

5

• sigga

4

• IngenLurerDenneGutten

4

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447

Rune Rudberg: Ut mot havet.

Allslags Jesus-pop, bl.a. slik de sang i Knutby-menigheten.

ABBA.

Garth Broooks.

Secret Garden.

Richard Claydermann.

Gammeldansmusikk med trekkspill.

Hehe. Noen bedre?

Jeg ser ikke noen grunn til å være flau over Abba - men jeg sliter litt med å rettferdigjøre min gamle plate med Hootenany Singers som var bandet til Bjørn og Benny FØR Abba.

Jeg elsket Hootenany singes når jeg var liten, så det er gode minner...

Og så har jeg en svakhet for Olav Stedje...

IngenLurerDenneGutten

nei, egentlig ikke...(",)..

Husker godt Hank Williams platene til pappsen jeg. Bringer tilbake gode minner fra turer på fjellet/hytta ja,...sukk!!

HW hadde nok sin storhetstid før den tia. Jeg fikk platene av min stemor - og har dem enda.

Annonse

Liker en del country & western. Noe av det er jo veldig bra. Kan likegodt kalles popmusikk. Det glir over i hverandre.

Synes en del klassiske salmer er veldig fine. De spiller jeg ikke til vanlig da. hehe... Men synes de er pene og gode å høre på. '

Har forresten ikke country-CD'er heller, men liker det når jeg hører det på radio'n.

Så liker jeg han der Leonard Cohen. Det er visst ikke videre kult etter som jeg har forstått.

Cohen er meget inn i min omgangskrets :-)

Liker en del country & western. Noe av det er jo veldig bra. Kan likegodt kalles popmusikk. Det glir over i hverandre.

Synes en del klassiske salmer er veldig fine. De spiller jeg ikke til vanlig da. hehe... Men synes de er pene og gode å høre på. '

Har forresten ikke country-CD'er heller, men liker det når jeg hører det på radio'n.

Så liker jeg han der Leonard Cohen. Det er visst ikke videre kult etter som jeg har forstått.

* liker Leonard Cohen og er ikke flau over det *

Jeg ser ikke noen grunn til å være flau over Abba - men jeg sliter litt med å rettferdigjøre min gamle plate med Hootenany Singers som var bandet til Bjørn og Benny FØR Abba.

ABBA har endret status siden de kom. Jeg kan love deg at det ikke var mye "in" å like dem i studentmiljøet jeg vanket i i 70-åra. Nå har de nærmest gått inn i historien som klassikere, a la Beatles.

Gjest '!-o-!'

ABBA er dritflaut! Selv er jeg mektig stolt over aldri å ha likt dem.

Det jeg sjelden nevner at jeg liker er Johnny Logan. :-D

Annonse

Gjest '!-o-!'

Ante ikke at Cohen var "ut", jeg...

IngenLurerDenneGutten

"Og så har jeg en svakhet for Olav Stedje"

Kanskje du heter Ulla? (fra Ulsteinvik)

Ikke så mye selve musikken det er noe galt med, det er bare et tegn på at du begynner å bli skikkelig gammel! ;)

Nabojenta på 15 ville ha en blanda party-CD her en dag. Der sto alt fra Eminem, Diaz og 50cent til Cindy Lauper, Michael Jackson (Thriller) og Stevie Wonder (I just called to say I love you) på lista! Slå den...!

Så det å like forholdsvis gammal musikk behøver ikke betyr at man er så gammal... Selv om jeg tviler på at utvidet Bee Gees samling noensinne vil inngå i CD-hylla hennes... hehe

Leonard Cohen er vel ikke noe å være flau over?

Selv har jeg vært på Leonard Cohen-konsert i Spektrum for en del år tilbake! Det som var flaut da var at venninna mi faktisk syntes han var skikkelig kjekk. Han var nok en gang, tenkte jeg... Til mitt "forsvar" så er hun en del eldre enn meg da, men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...