Gjest snuppsi_24 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Er ei jente på som føler meg forferdelig for tiden. Har alltid vært litt "rund",så det har ikke plaget meg. Men etter en 4års periode med angst/depresjoner har vekta krøpet oppover...Nå orker jeg snart ikke gå ut engang,og syns det er så trist,JEG,som egentlig er så sosial.Syns ikke jeg spiser for mye ller for usunt men klarer ikke å bli kvitt kiloene. Har begynt å trene,det gjør godt men er til tider så slitsomt. Noen gode råd til meg? Vil ikke ha det sånn!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164521-f%C3%B8ler-meg-f%C3%A6l-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Kjære deg!For det første:du er like mye verdt som menneske uansett hva du veier!Prøv å ikke la vekta styre selvfølelsen din..Tenker du negativt om deg selv, vil du bare begynne å trøstespise.(Tro meg, jeg vet...) Prøv å heller fokuser på det positive. På elle dine gode sider(jo, jeg er sikker på du har mange om du tenker etter!), og ting du har oppnådd. Kjempeflott at du er begynt å trene!!!Da er du på rett vei. Kjør bare ikke for hardt i starten, da går du fort lei. Litt mosjon(f.eks. en gåtur) hver dag er bedre enn en hard økt i måneden.Så kan du øke på litt etter litt ettersom formen bedres. Det er ikke så lett å gi råd til deg i.o.m at jeg ikke kjenner deg, vet hva du veier, hva du spiser osv. Men går du til psykolog i forbindelse med depresjon, kan du kanskje ta opp vektproblemet ditt med han/henne? Andre alternativer for å få motivasjon og hjelp til å gå ned i vekt: -å melde deg på slankeprogram på nettet, som f.eks. Dagbladets "Litt lettere". -å melde deg på slankekurs, a la Grete Roede eller Fedon Lindberg (Vekt i balanse). Enkelte treningssentre tilbyr også slankeopplegg(f.eks. SATS) -Skaffe deg en "slankevenn",dvs. en du kjenner godt, som også vil ned i vekt. Så kan dere motivere hverandre. Dette var bare noen tips,vet at det å få en sunnere livsstil og en kropp man trives med ikke går på et blunk... Men med en god del jobbing, og positiv tenking er det mulig! lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164521-f%C3%B8ler-meg-f%C3%A6l-n%C3%A5/#findComment-1068490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.