Gå til innhold

Ned noen kilo...?

morojenta

Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg er ei jente på 19 år som vil ta av meg noen kg, jeg trener ca 4 ganger i uken,step,styrke og areobic.. Hva er best å spise i forhold til trening, jeg mner før og etter,har dette noe innvirkning på å ta av seg noen kilo..? CLA virker dette egentlig, eller er det bare en bløff? Jeg prøver å spise normalt til daglig, men som alle kjenner til, blir det noen ganger litt mer en gang i blant.. Har du/dere noen gode forslag til å ikke "overspise" slik, dette hender som regel i helgene, og da blir jeg nesten litt nedfor, pga at jeg hadde vært så flink uka før.. Håper på ett svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det viktigste er å fylle på med karbohydrat og protein etter trening for å hindre muskelnedbrytning. Du bør spise innen 1 time etter trening. Til forskjell fra resten av dagen, kan du nå velge raske karbohydrater, som et par loffskiver med syltetøy,1 banan eller noen søte kjeks. Sammen med dette bør du innta noe protein i form av f.eks. (lett-)yoghurt, cottage cheese eller proteinpulver.

Det kan hende du går fortere ned i vekt om du unngår å spise etter treningen, men da vil du miste mye muskelmasse og få en lavere forbrenningpå sikt(og dermed er det lettere å fyke opp i vekt igjen).

CLA-kapsler=bortkastede penger.

Den beste metoden for å unngå overspising, er å spise seg passelig mett på sunn mat med mye fiber. Og unne seg litt godt innimellom:) Nekter man seg alt som frister, er det lettere å "sprekke" skikkelig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utopia1365380781

Hei Morojenta !

Hvis du skal ned noen kg er det viktig at du spiser mindre kcal i løpet av dagen enn du forbrenner.

Spis mindre karbohydrater og mer proteiner. Moderat med sunt fett.

Kjøtt inneholder proteiner. Magert kjøtt foretrekkes. Ta gjerne en proteinshake i løpet av dagen. Karbohydrater som du bl.a finner i ris,pasta og poteter kan du kutte ned på.

Det er viktig at du spiser 5-6 små måltider ganger i løpet av dagen og får i deg masse væske.

Og dette om at du "overspiser", og da gjerne i helgene. Ikke slutt med det. En spisedag i uka, f.eks lørdag er bare bra for deg, og hjelper til å holde forbrenninga i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...