Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå....??

Anbefalte innlegg

Gjest KVINNE_83

Hei igjen!

Jeg skrev for noen måneder et innlegg til degom ufrivillige rykkninger som jeg har rundt forbi i kroppen. Jeg tror selv at det har sammenheng med den kraftige hgjernerystelsen jeg hadde for godt 1 år siden. Da ble jeg kjørt til sykehus i hu og hast med kramper og bevistløshet.

Jeg ble takknemlig for svaret! Takk!

Nå er jeg imidlretid ganske frustrert og sint!

Etter svaret fra deg, mannet jeg meg opp til å gå til legen min. Jeg har legeskrekk, så det tok meg veldig mye for å komme til legekontoret. Jeg prøvde å fortelle om problemet mitt, om rykkningene som jeg har. Han satt med et glis rundt munnen, og konkluderte ,før jeg var ferdig med å fortelle, at "dette helt klart skyldest stress"!! (Jeg er overhode ikke stresset! Har det kjempe bra med meg selv, mange venner og en god familie.)Dessuten stemte ikke mine symptom med hans teorier!!

Jeg ble kjempe lei meg, og kunne kjenne tårene presse på! Legen trodde ikke på meg. Jeg mått diskutere meg frem til å bli henvist til MR, og han kom ikke til å ta videre kontakt med meg siden MR ikke ville vise noe, alikevel!!

Det som skremmer meg, er at siden sist jeg skrev til deg, har rykkningene blitt kraftigere og opptrer oftere. Jeg har også synsforstyrrelser i form av sorte felt og lynskjær rett før rykkningene. I tillegg har jeg fått kramper i fingrene og foten midt på nettene! Nå den siste uken har jeg også fått en rar følelse av at jeg er rett ved å besvime og at kroppen blir trykk sammen og dratt inn i et dragsug! Har selv observert at det opptrer i forbindelse med tv titting, når jeg er på forelesninger (jeg er student) hvor det blir brukt power point, og spesielt like etter søvn!

Det er flaut når jeg mister ting jeg har i hendene på grunn av rykkninger i handleddene!

Nå håper jeg at MR viser noe, slik at alle vil tro på meg. Jeg begynner å tenke på om det er vits å bry seg om rykkene

og synsforstyrrelsene, om det er bare jeg som er hypokonder.....!?! Nå i dag har jeg hatt kun 3 rykk.....

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre......Skal jeg gi meg?? Skal jeg gå videre??? Skal jeg slå meg til ro med at detteskyldes stress?? Bør jeg glemme hele greia?? Skal jeg "drite" i resultatet fra MR`en?

Jeg er 21 år, og lever sundt. Dette er ikke normalt! Såpass vet jeg!!!

Jeg trenger sårt hjelp. Er livredd hva dette er for noe.....! Er redd meg selv, faktisk! Tror du meg?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164777-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KVINNE_83

Du kan jo ikke stoppe nå hvis du er helt sikker på at de ikke er relatert til stress. Men vent til MR resultatet foreligger, du får ikke gjort noe mer før det uansett.

Jeg vet at jeg ikke er stresset! Har ikke hatt det så bra med meg selv som jeg har hatt det dette siste året!!

Men jeg begynner å lure, når legen slenger slike komentarer til meg! Kanskje jeg er stresset? Kanskje det er psyken som spiller meg et puss?? Hele motet ble tatt fra meg!

Jeg er livredd for å ikke bli trodd på!!!!!! Jeg har ingen interesse for å lyve på meg slike ting som dette!!!!

Skal det være nødvendig å bruke så mye energi på en lege?????

:(

Jeg vet at jeg ikke er stresset! Har ikke hatt det så bra med meg selv som jeg har hatt det dette siste året!!

Men jeg begynner å lure, når legen slenger slike komentarer til meg! Kanskje jeg er stresset? Kanskje det er psyken som spiller meg et puss?? Hele motet ble tatt fra meg!

Jeg er livredd for å ikke bli trodd på!!!!!! Jeg har ingen interesse for å lyve på meg slike ting som dette!!!!

Skal det være nødvendig å bruke så mye energi på en lege?????

:(

Det er jo slik helsevesenet fungerer. Du må stå på sjøl og ikke gi opp.

Men vent å se hva MR viser

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Selvfølgelig tror jeg deg. Vil foreslå at det blir gjort en EEG-måling; der man ser etter unormale elektriske impulser i hjernen. Underveis i denne undersøkelsen vil du bli kraftig stimulert med lysglimt, slik at en får sett om hjernen reagerer unormalt. Det kan være en form for epilepsi du har fått etter skaden. Med en såpass kraftig hjernerystelse bør du etter min mening ta et bilde, og MR er mest pålitelig. Høres ut som du og legen din kommuniserere dårlig, og at det kan bør vurderes om du bør skifte lege. Viktig at du blir beroliget. En grundig sjekk hos nevrolog bør også vurderes. Mange som går med uavklarte symptomer kan utvikle angst. Det du beskriver som "dragsug" kan rime med dette. Vanligvis får man da i tillegg hjertebank og får tendens til å hyperventilere slik at man blir svimmel. I ditt tilfelle må fysiskke undersøkelser gjøres først for å utelukke skader i hjernen. Siden kan det bli aktuelt å finne ut mer om det er en form for angst du har fått i tillegg.

Gjest KVINNE_83

Selvfølgelig tror jeg deg. Vil foreslå at det blir gjort en EEG-måling; der man ser etter unormale elektriske impulser i hjernen. Underveis i denne undersøkelsen vil du bli kraftig stimulert med lysglimt, slik at en får sett om hjernen reagerer unormalt. Det kan være en form for epilepsi du har fått etter skaden. Med en såpass kraftig hjernerystelse bør du etter min mening ta et bilde, og MR er mest pålitelig. Høres ut som du og legen din kommuniserere dårlig, og at det kan bør vurderes om du bør skifte lege. Viktig at du blir beroliget. En grundig sjekk hos nevrolog bør også vurderes. Mange som går med uavklarte symptomer kan utvikle angst. Det du beskriver som "dragsug" kan rime med dette. Vanligvis får man da i tillegg hjertebank og får tendens til å hyperventilere slik at man blir svimmel. I ditt tilfelle må fysiskke undersøkelser gjøres først for å utelukke skader i hjernen. Siden kan det bli aktuelt å finne ut mer om det er en form for angst du har fått i tillegg.

Takk for et godt svar...igjen! :))

Jeg har fått svar fra MR nå. De hadde funnet to "flekker"fremme i pannen??!!??

Hva betyr dette? Er det farlig?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...