susehuet Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg er en jente på 16 år. Jeg trener hver dag utenom onsdager. Jeg trener håndball med to lag, to dager i uken: (ca tre, tre og en halv time) har gym resten av dagene: (to timer) og kamper i helgene. Jeg trener en del, og spiser ikke så veldig mye jeg ikke burde. Jeg er 167 høy og veier 70-75kg. Jeg har ikke rikket meg fra den vekten siden jeg var yngre (13-14). Problemet mitt er at jeg ikke kan følge noen "dietter", for jeg spiser ikke grønnsaker!! Jeg har heller aldri prøvd noen dietter av noen slag, men det er pga at jeg må spise gr.saker i de fleste.. Noen råd mot hva jeg kan gjør for å gå ned i vekt? Vær så snill? =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jkjkjkjlll Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hva med å begynne og spise noen grønnsaker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hva med å begynne og spise noen grønnsaker? hadde det vært så enkelt hadde hun vel gjort det, jeg spiser heller ikke grønnsaker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hadde det vært så enkelt hadde hun vel gjort det, jeg spiser heller ikke grønnsaker Hvorfor ikke? Man bør jo prøve å finne noen grønnsaker man liker. Det er mye viktige næringsstoffer, vitaminer mm som man bør få i seg gjennom grønnsaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hvorfor ikke? Man bør jo prøve å finne noen grønnsaker man liker. Det er mye viktige næringsstoffer, vitaminer mm som man bør få i seg gjennom grønnsaker. jeg er helt enig at man burde spise grønnsaker, men helt fra jeg var liten har jeg synes grønnsaker har vært vondt, jeg kan faktisk begynne å brekke meg hvis jeg spiser grønnsaker. Det eneste jeg liker er gulrøtter (helst råe), salat er også helt greit, men spiser det kun hvis jeg er borte, og popteter er også helt greit, men må være saus på. Tar vitaminer i tablettform, det er hvertfal bedre enn ingenting:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jeg er helt enig at man burde spise grønnsaker, men helt fra jeg var liten har jeg synes grønnsaker har vært vondt, jeg kan faktisk begynne å brekke meg hvis jeg spiser grønnsaker. Det eneste jeg liker er gulrøtter (helst råe), salat er også helt greit, men spiser det kun hvis jeg er borte, og popteter er også helt greit, men må være saus på. Tar vitaminer i tablettform, det er hvertfal bedre enn ingenting:) Det er klart at du må ta vitamintilskudd når du spiser lite eller ingenting av grønnsaker. Men jeg stusser over det, når du sier du liker salat og rå gulrøtter, og allikevel ikke spiser det (hjemme)? Det er mange som ikke er særlig glad i kokte grønnsaker, men som liker fx salat, eller gulrøtter, eller i alle fall noe grønt. Da er det jo bare å velge det man faktisk liker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det er klart at du må ta vitamintilskudd når du spiser lite eller ingenting av grønnsaker. Men jeg stusser over det, når du sier du liker salat og rå gulrøtter, og allikevel ikke spiser det (hjemme)? Det er mange som ikke er særlig glad i kokte grønnsaker, men som liker fx salat, eller gulrøtter, eller i alle fall noe grønt. Da er det jo bare å velge det man faktisk liker. Jeg sa at salat er helt greit, men jeg gidder ikke lage eller spise noe jeg ikke synes noe særlig om. Råe gulrøtter derimot spiser en del av, hvis jeg vil ha noe å knaske på, men det er det eneste. Det er forresten ikke jeg som har skrevet hovedinnlegget så jeg anser ikke mitt fraværende grønnsak-spising som noe problem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 " for jeg spiser ikke grønnsaker!!" Da får du bare lære deg det. Jeg tviler sterkt på om det i det hele tatt er mulig å ha et sundt kosthold uten grønsaker. Hvordan kan du så kategorisk ikke spise grønsaker, forresten? Det er da utrolig mye forskjellige grønsaker å velge mellom, og flere av de likner ikke på hverandre hverken i smak, konsistens eller utseende. "........................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg sa at salat er helt greit, men jeg gidder ikke lage eller spise noe jeg ikke synes noe særlig om. Råe gulrøtter derimot spiser en del av, hvis jeg vil ha noe å knaske på, men det er det eneste. Det er forresten ikke jeg som har skrevet hovedinnlegget så jeg anser ikke mitt fraværende grønnsak-spising som noe problem Nå virker du jo litt defensiv her, da - uten at det er noe poeng. Ingen angriper deg for noen ting. Men du skjønner vel at de fleste synes det er litt rart med voksne (regner jeg med, da) mennesker som nekter å spise noe som helst av grønnsaker? Vitaminpiller er vel og bra, men langt fra en fullgod erstatning for grøntfor. "............................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Nå virker du jo litt defensiv her, da - uten at det er noe poeng. Ingen angriper deg for noen ting. Men du skjønner vel at de fleste synes det er litt rart med voksne (regner jeg med, da) mennesker som nekter å spise noe som helst av grønnsaker? Vitaminpiller er vel og bra, men langt fra en fullgod erstatning for grøntfor. "............................." Jeg var ikke defensiv, men det var ikke jeg som skrev hovedinnlegget, så rett eller kritikken eller hjelpen deres til dem. Jeg synes det blir usakelig å legge seg opp i det at jeg ikke spiser grønnsaker, fordi jeg rett og slett anser ikke det som et stort problem. Forøvrig "nekter" jeg ikke å spise grønnsaker, jeg synes bare ikke det smaker så veldig godt, desverre - skulle gjerne forandret på det, og jeg har absolutt prøvd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Papp Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg var ikke defensiv, men det var ikke jeg som skrev hovedinnlegget, så rett eller kritikken eller hjelpen deres til dem. Jeg synes det blir usakelig å legge seg opp i det at jeg ikke spiser grønnsaker, fordi jeg rett og slett anser ikke det som et stort problem. Forøvrig "nekter" jeg ikke å spise grønnsaker, jeg synes bare ikke det smaker så veldig godt, desverre - skulle gjerne forandret på det, og jeg har absolutt prøvd. Men du vet vel at du må spise grønnsaker, ellers får du ikke vitaminer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Men du vet vel at du må spise grønnsaker, ellers får du ikke vitaminer. Jo jeg får i meg det jeg trenger. Tar også vitamintilskudd. Har også nevnt at jeg spiser en del gulrøtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Papp Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jo jeg får i meg det jeg trenger. Tar også vitamintilskudd. Har også nevnt at jeg spiser en del gulrøtter. Slapp av, jeg bare kødda. Mas, mas, ikke sant? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terningkast6 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 jeg er helt enig at man burde spise grønnsaker, men helt fra jeg var liten har jeg synes grønnsaker har vært vondt, jeg kan faktisk begynne å brekke meg hvis jeg spiser grønnsaker. Det eneste jeg liker er gulrøtter (helst råe), salat er også helt greit, men spiser det kun hvis jeg er borte, og popteter er også helt greit, men må være saus på. Tar vitaminer i tablettform, det er hvertfal bedre enn ingenting:) Jeg tror noe av årsaken til at 11-åringer i dag har tegn på tette blodårer ligger her. Du liker grønnsaker men spiser det bare borte. Barn og ungdom i dag spiser bare det som er aller best, normal og vanlig mat blir for kjedelig. Jeg tror vi må lære barna våre at vi også må spise det som ikke smaker like godt som pizza og pannekaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Slapp av, jeg bare kødda. Mas, mas, ikke sant? :-) å det var godt å høre:-) ja det ble mye mas på meg her. Spiser det jeg vil jeg hehe, og jeg er frisk som en fisk, aldri syk (bank i bordet) of har masse energi!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg tror noe av årsaken til at 11-åringer i dag har tegn på tette blodårer ligger her. Du liker grønnsaker men spiser det bare borte. Barn og ungdom i dag spiser bare det som er aller best, normal og vanlig mat blir for kjedelig. Jeg tror vi må lære barna våre at vi også må spise det som ikke smaker like godt som pizza og pannekaker. ja vel, hvor vil du hen med det egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terningkast6 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 ja vel, hvor vil du hen med det egentlig? Ingen steder, jeg er på et diskusjonsforum hvor jeg regner med at man kan komme med sine synsinger og betraktninger. Jeg hørte i radioen forleden at barn nede i 11-års alderen har begynt å utvikle hjerte/kar-lidelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Ingen steder, jeg er på et diskusjonsforum hvor jeg regner med at man kan komme med sine synsinger og betraktninger. Jeg hørte i radioen forleden at barn nede i 11-års alderen har begynt å utvikle hjerte/kar-lidelser. Jeg klarer ikke helt å la vær å kommentere dette. Det kan sikkert være flere årsaker til at barn i 11 års alderen utvikler slike sykdommer. Personlig er jeg veldig frisk, jeg er seriøst aldri forskjølet eller syk, selv om hele familien eller kjæresten har influensa får ikke jeg det. I tillegg har jeg mer energi enn noen andre jeg kjenner. Jeg er også slank så man trenger ikke spise bare grønnsaker for å holde seg slank. Jeg har vært hos legen og sjekket for mangler på forskjellige ting i kroppen og alt er normalt. Jeg ville aldri kritisert foreldrene mine for at jeg ikke spiser grønnsaker, jeg synes ikke det smaker godt og orker ikke true i meg noe som jeg ikke liker (bortsett fra gulrøtter). Jeg vet jeg er veldig kresen, også på annen mat fordi for meg har konsistensen på maten en del å si (spiser ikke majones, dressing og slike ting). Litt sykt ja, men vi har da alle våre svakeheter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.