Gå til innhold

Hoven ihalsen..sår pga bulimi(Christian anker)


Gjest Funlight

Anbefalte innlegg

Gjest Funlight

har spydd ca 5 ganger idag,har klort meg opp der ved mandlene og rundt pga av når jeg stikker fingrene ihalsen!

Halsen er generelt vond/hoven og sår akkurat som ved en forkjølelse..når jeg svelger å sånt!!

Tror jeg har rispet opp fler plasser?!

Er dette farlig????

TUSEN takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Har vært i dine sko

Jeg er ingen lege, men svarer litt likevell!

Når du setter fingeren i halsen, så er det som du sier fare for å rispe opp sår der inne! Disse sårene er utsatt for infeksjon, og jeg regner med at de kanskje er blitt betente siden du har fått vondt i halsen

En annen ting er at når en person er syk og har bullemi, så blir også imunforsvaret nedsatt...Slik at du lettere får virus sykdommer etc.

Du vil vel gjerne bli frisk for denne vonde halsen?????

Hmmm, vil du også bli frisk i fra bullemien?????

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funlight

Jeg er ingen lege, men svarer litt likevell!

Når du setter fingeren i halsen, så er det som du sier fare for å rispe opp sår der inne! Disse sårene er utsatt for infeksjon, og jeg regner med at de kanskje er blitt betente siden du har fått vondt i halsen

En annen ting er at når en person er syk og har bullemi, så blir også imunforsvaret nedsatt...Slik at du lettere får virus sykdommer etc.

Du vil vel gjerne bli frisk for denne vonde halsen?????

Hmmm, vil du også bli frisk i fra bullemien?????

Lykke til!

du spør om jeg vil bli frisk for bulimien..kan vell ikke svare ja på det...!har ikke lyst til å ha sår og hoven hals hver dag skjelving å sånt...men vil heler ikke bli feit!

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Funlight vedr vond hals.

Høres ut som du har påført deg selv slimhinneskade, enten direkte med fingrene, eller ved at spiserøret utvides når du spyr. Høres ikke farlig, men vondt ut. Oftest er det tennene som får lide av hyppig oppkast. Synes du bør skaffe deg behandling, og i mellomtiden være nøye med tannpuss og fluor-tilskudd.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmenmedisin og idrettsmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

du spør om jeg vil bli frisk for bulimien..kan vell ikke svare ja på det...!har ikke lyst til å ha sår og hoven hals hver dag skjelving å sånt...men vil heler ikke bli feit!

??

Kommentar: du blir ikke feit av å spise fornuftig sunn mat,så det skal du ikke bekymre deg for.Du bør heller ta sykdommen din,bulimi,allvorlig fordi denne vil kunne gjøre stor skade på helsen din.Mitt råd er at du søker hjelp for dette,og husk at dette er frivillig basert,slik at du ikke skal engste deg for å bli tvunget til noe.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

du spør om jeg vil bli frisk for bulimien..kan vell ikke svare ja på det...!har ikke lyst til å ha sår og hoven hals hver dag skjelving å sånt...men vil heler ikke bli feit!

??

Kommentar: du blir ikke feit av å spise fornuftig sunn mat,så det skal du ikke bekymre deg for.Du bør heller ta sykdommen din,bulimi,allvorlig fordi denne vil kunne gjøre stor skade på helsen din.Mitt råd er at du søker hjelp for dette,og husk at dette er frivillig basert,slik at du ikke skal engste deg for å bli tvunget til noe.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...