Gå til innhold

Slanking og trening


Gjest uforstående

Anbefalte innlegg

Gjest uforstående

Har lest på forum for idrettsmedisin der folk stadig spør om hvilken trening som egner seg best ved slanking, og da gies hele tiden samme svar fra JG Opheim: trening og aktivitet fører ikke til slanking - men jeg trodde jo at det var det som måtte til?? Det spørres om hvilken trening som må til - det må da være trening som medfører høyt kaloriforbruk?? Eller har jeg misforstått dette helt? Hva er beste veien til slanking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest harefrøken

Hei.

Nå er jeg riktig nok hverken lege eller en spesialist på forskjellig typer trenig, men jeg er overvektig og har funnet ut hva som "funker" for meg.

Første bud er å spise sunt, unngå mat som det er mye fett og kalorier i. Da mener jeg til daglig. Du legger ikke på deg av og ta et kakestykke når du en sjelden gang er i et selskap.

Det er hva du gjør hver dag som teller.

Klare du tilleg å trimme litt så vil resultatene komme. Det jeg har lært når det gjelder hva slag trimm som er "best" for slanking, så gjelder det og få opp pulsen, men den skal heller ikke bli for høy. Du skal kunne puste gjennom nesen. Da forbrenner du mest kalorier.

+ at forbrenningen ikke starter ordentlig før etter ca 20 min, så det lønner seg og holde på litt når du først har begynt.

Jeg bruker spinning og turgåing som trimm, og vekta går gjevnt og trutt nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til uforstående vedr slanking og trening.

Selvfølgelig vil man gå ned i vekt om kostholdet holdes konstant, og man øker aktiviteten/treningen. Best effekt er såkalt fettforbrenningstrening; der man bør bruke store muskelgrupper ( eks. løping, sykling, svømming ) minst 40 min sammenhengende, og ha en puls på ca. 140-160/min.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmenmedisin og idrettsmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Hei.

Nå er jeg riktig nok hverken lege eller en spesialist på forskjellig typer trenig, men jeg er overvektig og har funnet ut hva som "funker" for meg.

Første bud er å spise sunt, unngå mat som det er mye fett og kalorier i. Da mener jeg til daglig. Du legger ikke på deg av og ta et kakestykke når du en sjelden gang er i et selskap.

Det er hva du gjør hver dag som teller.

Klare du tilleg å trimme litt så vil resultatene komme. Det jeg har lært når det gjelder hva slag trimm som er "best" for slanking, så gjelder det og få opp pulsen, men den skal heller ikke bli for høy. Du skal kunne puste gjennom nesen. Da forbrenner du mest kalorier.

+ at forbrenningen ikke starter ordentlig før etter ca 20 min, så det lønner seg og holde på litt når du først har begynt.

Jeg bruker spinning og turgåing som trimm, og vekta går gjevnt og trutt nedover.

Vedlegg: dette var gode råd fra en "som hverken er lege eller spesialist på forskjellige typer trening".

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Hei.

Nå er jeg riktig nok hverken lege eller en spesialist på forskjellig typer trenig, men jeg er overvektig og har funnet ut hva som "funker" for meg.

Første bud er å spise sunt, unngå mat som det er mye fett og kalorier i. Da mener jeg til daglig. Du legger ikke på deg av og ta et kakestykke når du en sjelden gang er i et selskap.

Det er hva du gjør hver dag som teller.

Klare du tilleg å trimme litt så vil resultatene komme. Det jeg har lært når det gjelder hva slag trimm som er "best" for slanking, så gjelder det og få opp pulsen, men den skal heller ikke bli for høy. Du skal kunne puste gjennom nesen. Da forbrenner du mest kalorier.

+ at forbrenningen ikke starter ordentlig før etter ca 20 min, så det lønner seg og holde på litt når du først har begynt.

Jeg bruker spinning og turgåing som trimm, og vekta går gjevnt og trutt nedover.

Vedlegg: dette var gode råd fra en "som hverken er lege eller spesialist på forskjellige typer trening".

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...