dooley Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 For 12 år siden bowlet jeg, og idet jeg slapp bowlingkula, kjentes det ut som jeg fikk en strekk i høyre skulder - i muskel på baksiden/helt ytterst på knokkel. Smertene kommer nå da jeg strekker armen rett fram, og bøyer den tilbake +flere bevegelser (f.eks ved smalt grep på stanga i benkpress). Røntgenbilde der tatt, og radiologens svar var:" Det er litt bruskhøyde reduksjon i høyre humeroclav. ledd." Fastlegen hadde ikke andre forslag enn muligens å prøve fysioterapi. Fysioterapi har ikke hjulpet særlig. Er det mulig med kirurgisk inngrep/andre forslag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 -dooley. Egentlig 2 sansynlige muligheter. Den første er at et feste som styrer en senen over leddhodet den gang røk. Når denne senen belastes glipper den til siden og det blir smerter. Den andre muligheten er en delvis avrivning av selve senen. Det oppstår da arrvev som i sin tur gjør plassforholdene trangere i og rundt leddet. Dette fører så til smerter. I første omgang få gjort en MR- rtg. us. og la en ortoped se både på skulderen din og bildene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.