bibo Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har nettopp vært i røntgen og MR med nakke- og ryggproblemene mine, og fikk følgende svar (opplest pr tlf fra legesekretær): Høydereduksjon i to skiver i nakken, i tillegg til at de øverste skivene var dehydrerte. En skive i ryggen var også dehydrert. Legen min er bortreist, og nå lurer jeg fælt på hva dette egentlig betyr? Har mye smerter og går fast på Celebra. Er i full jobb, men går på akkord med meg selv for tiden... Lurer også på om noe kan gjøres, og om det f.eks. hjelper med noe form for trening? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 -bibo. "dehydrerte" mellomhvirvelskiver betyr at de er flate og sansynligvis fører til dårligere bevedlighet. Det sies ikke noe om press mot nerverøtter osv. og det er et godt tegn. Hva som skal gjøres, er helt avhengig dine symptomer og klinikken. I de aller fleste tilfeller er behandling en styrt opptrening, som du selv er inne på. I første omgang bør dette settes igang av fysioterapeut. Men diskuter dette med legen din når han/hun er tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.