elisef Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg er ei jente på 19 år som har hatt vondt i knærne siden i sommer(!). Er meget godt klar over at jeg skulle komt meg til lege for lenge siden, men da jeg har flyttet til ny by har jeg ikke fått ordnet fastlege- Jeg driver aktivt med friidrett og i sommer løp jeg nok litt for mye på asfalt. Begynt da å få smerter på forsiden og over og på yttersidene av begge knærne. Dette er bare blitt værre. Kan noen være så snill å si meg hva dette kan være? Hva bør jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drizzle Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Det kan være patellafemoralt smertesyndrom (PFSS) og oppstår av mange grunner. Dersom du får vondt av å gå nedover trapper, sitte på huk og sitte stille med bøy i knærne er det sannsynlig at du kan ha PFSS. Men andre ting kan også være årsaken. Dersom du har PFSS vil du sannsynligvis få henvisning til fysio der du får treningsveiledning og styrketrening. Men fiks fastlege og bruk denne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larek Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det kan være patellafemoralt smertesyndrom (PFSS) og oppstår av mange grunner. Dersom du får vondt av å gå nedover trapper, sitte på huk og sitte stille med bøy i knærne er det sannsynlig at du kan ha PFSS. Men andre ting kan også være årsaken. Dersom du har PFSS vil du sannsynligvis få henvisning til fysio der du får treningsveiledning og styrketrening. Men fiks fastlege og bruk denne! Dette virker som typisk slitasje, noe "drizzle" forteller. Jeg er 20 år eldre enn deg og fikk dette etter mye løping på hardt underlag. Jeg fikk MR scanning og de kunne forteller at det var slitasje (artrose). Jeg sluttet å løpe så ofte som jeg gjorde og begynte å sykle istedet og drive med balanse trening noe pfysioterapeut også anbefalte som feks "Core" trening på SATS og ellers balanse på brett for meg sjøl. Jeg begynte også å ta Møllers dobbel hvor ingrediensene som omega 3 etc gjør at det visst skal smøre leddene mer. Jeg har ikke kjent smertene på lenge siden dette og regner med at balanse trening eller generelt variert trening og omega 3 ikke er skadelig for deg. Som 19 åring er det tragisk at du allerede nå har belastnings skader som kan tyde på ensidig trening. Jeg vet det gjør veldig vondt, men det er håp!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.