Gå til innhold

kan det være kreft??

Anbefalte innlegg

viveke1365380666

Jeg er en jente på 28 år som i den senere tid har blitt engstelig pga tilbakevendende smerter i magen. Jeg får sterke stikkende smerter nede i mageregionen (mot underlivet), stort sett på høyre side. Noen ganger kan det også føles som om det står ut mot ryggen. Jeg får noen ganger MYE slim i avføringen. Det kjennes ut som om "jeg har en kaktus" i tarmene!! Jeg har i den senere tid hatt problemer med å tisse. Jeg føler at jeg holder på å tisse meg ut, men jeg må på en måte ta ordentlig i og presse for å få til en liten stråle!!!. Dette er ikke hver dag, men jeg synes alle disse plagene kommer oftere...

Jeg har vært i grundig gynekologisk undersøkelse og det var ingenting å finne der.

Hjelp? Kan dette være kreft??

Jeg skal ta kontakt med legen, men ville høre hva du mener først.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165478-kan-det-v%C3%A6re-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blærekatarr

Ta med en urinprøve til lege (trenger ikke bestille time for det) / legevakt (hvis det er i helgen), så sjekker de om det er blærekatarr / urinveisinfeksjon.

Man skal ikke gå med ubehandlet urinveisinfeksjon, det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse.

Er urinen ok, bør du selvsagt bestille ny time til legen for å se hva det kan være. men for meg høres det mest ut som en infeksjon du trenger antibiotika for.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Disse plagene skal utredes, men det finnes mange tilstander som kan gi slike plager; kreft er lite sannsynlig. Urinveisinfeksjon kan gi de plagene du har med vannlating, en morgen-urin-prøve bør du levere raskest mulig, ikke vent til legetimen. Blod og/eller slim i avføringen KAN være tegn til kreft, men hos unge mennesker er ulike betennelses-sykdommer i tarmen vanligere; f.eks ulcerøs colitt eller morbus Crohn. Dette må utelukkes i ditt tilfelle. Behandlinger finnes. Du kan eventuelt lese litt her i DOL om disse temaene, så jan du diskutere litt med fastlegen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...