Gjest Superkrefter Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg lurer på en ting: Løfter man virkelig så mange kilo som man stiller inn apparatet på? For eksempel kan jeg løfte 140 kilo (ifølge apparatet) på et leggpress-apparat når jeg har 90 grader i utgangsstilling i hofte og knær. Synes selv det er fryktelig mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Neida, det er ingenting. Det var det jeg greide i starten. Og jeg er jente, og ikke særlig kraftig bygd heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hvor mye veier du? 70 kg? Disse kiloene bærer leggene dine hver dag. Bortover, oppover, nedover - i trapper. De fleste klarer til og med å løpe i en del minutter. 140 kilo er med andre ord ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superkrefter Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Neida, det er ingenting. Det var det jeg greide i starten. Og jeg er jente, og ikke særlig kraftig bygd heller. Jeg er jente og veier ca 63 kg. Men er det virkelig det reelle antall kilo man løfter, som står på treningsapparatene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Papp Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ved trening av legger spiller vektbelastning selvsagt en viss rolle, men betyr langt i fra alt. Teknisk utførelse er kanskje det viktigste. Med en god utførelse kan du i prinsippet trene leggene effektivt kun ved hjelp av en ribbevegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pimson Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det kommer vel an på om belastningen går over trinser, og eventuelt hvor mange... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg er jente og veier ca 63 kg. Men er det virkelig det reelle antall kilo man løfter, som står på treningsapparatene? Det kommer helt an på hvor mange og hvor lange kabler, hvor mange trinser etc. Ofte er virkningsgraden slik at det ikke stemmer med om man skulle lagt samme antall kilo i fanget og gjort øvelsen. Det er f.eks to lårstrekk aparater der jeg trener (trente), og der er vektene helt forskjellige - noe jeg merket da favorittaparatet var opptatt og jeg skulle bruke det andre i stedet. "............................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superkrefter Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det kommer helt an på hvor mange og hvor lange kabler, hvor mange trinser etc. Ofte er virkningsgraden slik at det ikke stemmer med om man skulle lagt samme antall kilo i fanget og gjort øvelsen. Det er f.eks to lårstrekk aparater der jeg trener (trente), og der er vektene helt forskjellige - noe jeg merket da favorittaparatet var opptatt og jeg skulle bruke det andre i stedet. "............................" Så det du sier er at det kommer helt an på biomekanikken? Det er jo forsåvidt logisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Så det du sier er at det kommer helt an på biomekanikken? Det er jo forsåvidt logisk. Rimelig logisk, ja. Kraft * arm o.s.v :-) "..........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.