Gå til innhold

Treningsapparatene på sentrene

Gjest Superkrefter

Anbefalte innlegg

Gjest Superkrefter

Jeg lurer på en ting:

Løfter man virkelig så mange kilo som man stiller inn apparatet på? For eksempel kan jeg løfte 140 kilo (ifølge apparatet) på et leggpress-apparat når jeg har 90 grader i utgangsstilling i hofte og knær. Synes selv det er fryktelig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye veier du? 70 kg?

Disse kiloene bærer leggene dine hver dag. Bortover, oppover, nedover - i trapper.

De fleste klarer til og med å løpe i en del minutter.

140 kilo er med andre ord ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superkrefter

Neida, det er ingenting.

Det var det jeg greide i starten. Og jeg er jente, og ikke særlig kraftig bygd heller.

Jeg er jente og veier ca 63 kg. Men er det virkelig det reelle antall kilo man løfter, som står på treningsapparatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved trening av legger spiller vektbelastning selvsagt en viss rolle, men betyr langt i fra alt. Teknisk utførelse er kanskje det viktigste. Med en god utførelse kan du i prinsippet trene leggene effektivt kun ved hjelp av en ribbevegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jente og veier ca 63 kg. Men er det virkelig det reelle antall kilo man løfter, som står på treningsapparatene?

Det kommer helt an på hvor mange og hvor lange kabler, hvor mange trinser etc. Ofte er virkningsgraden slik at det ikke stemmer med om man skulle lagt samme antall kilo i fanget og gjort øvelsen. Det er f.eks to lårstrekk aparater der jeg trener (trente), og der er vektene helt forskjellige - noe jeg merket da favorittaparatet var opptatt og jeg skulle bruke det andre i stedet.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superkrefter

Det kommer helt an på hvor mange og hvor lange kabler, hvor mange trinser etc. Ofte er virkningsgraden slik at det ikke stemmer med om man skulle lagt samme antall kilo i fanget og gjort øvelsen. Det er f.eks to lårstrekk aparater der jeg trener (trente), og der er vektene helt forskjellige - noe jeg merket da favorittaparatet var opptatt og jeg skulle bruke det andre i stedet.

"............................"

Så det du sier er at det kommer helt an på biomekanikken? Det er jo forsåvidt logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at det kommer helt an på biomekanikken? Det er jo forsåvidt logisk.

Rimelig logisk, ja. Kraft * arm o.s.v :-)

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...