Gå til innhold

Kristne parti og politikk

Anbefalte innlegg

blitz1365380771
Skrevet

Nja - vi kan sikkert finne noe å være uenige om! :D

Med vennlig hilsen

Helt sikkert, men negerdiskusjonen har jeg meldt meg ut av!!!! :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• blitz1365380771

11

• Prozak

7

• favn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du skriver: "Hvor står det at homofile skal steines og tortureres? Det har aldri jeg lest noe sted."

Du er rett og slett skremmende uvitende!

Jeg skal finne noen sitater til deg, men du sjokkerer meg.

Med vennlig hilsen

Og det sier han som "vet" det meste om muslimer, men som ikke en gang visste hvem som var leder av Muslimsk råd i Norge (en av/den? de største muslimske organisasjoner i Norge)....

Ikke at det egentlig var så rart Sør, men måten du behandler andre på her når de ikke vet like mye som deg av ulike detaljer setter deg ikke i et spesielt gunstig lys - rent menneskelig.

Det var det med tolleranse Sør....som vi tidligere har diskutert.

Her viser du nok en gang hvilke mangler du har på nevnte.....

Skrevet

Og det sier han som "vet" det meste om muslimer, men som ikke en gang visste hvem som var leder av Muslimsk råd i Norge (en av/den? de største muslimske organisasjoner i Norge)....

Ikke at det egentlig var så rart Sør, men måten du behandler andre på her når de ikke vet like mye som deg av ulike detaljer setter deg ikke i et spesielt gunstig lys - rent menneskelig.

Det var det med tolleranse Sør....som vi tidligere har diskutert.

Her viser du nok en gang hvilke mangler du har på nevnte.....

Det heter Islamsk råd.

Skrevet

Nå har vel ikke FrP en kristen politikk på samme måte som KrF, vel?

Jeg mener ethvert religiøst politisk parti burde forbys. Muligens kunne de så eksistere, men de burde være fratatt muligheten til å stille til valg. At man har mulighet til å få et religiøst parti som leder landet er, etter min mening, et direkte brudd på grunnloven (selv om denne loven også sier at kristendommen skal være statsreligion).

"........................."

'Jeg mener ethvert religiøst politisk parti burde forbys. Muligens kunne de så eksistere, men de burde være fratatt muligheten til å stille til valg. At man har mulighet til å få et religiøst parti som leder landet er, etter min mening, et direkte brudd på grunnloven (selv om denne loven også sier at kristendommen skal være statsreligion).'

Forbys? Fratas muligheten for å stille til valg? Gi deg.

Skrevet

Det heter Islamsk råd.

Takk:-) Selv har jeg aldri hevdet at mine allmennkunskaper er uten feil og mangler, og er derfor forsiktig med å stemple andre som idioter eller kunnskapsløse - bare fordi de ikke vet alt om alle.

Å kommentere Sør når han kaster stein i glasshus er derimot morsomt....

Men det er du kanskje ikke enig i favn?

Skrevet

Å blande politikk og religion er aldri heldig.

Det viser vel det meste av historien oss.

Men samtidig har vi et demokrati der alle skal ha de samme rettigheter til å danne et politisk parti.

Og det er et særdeles viktig prinsipp for et demokrati.

Desverre betyr det at et religiøst parti som oppnår nok stemmer (og dermed makt), i stor grad kan justere lovgivningen iht den religiøse overbevisning de har.

Dette har Norge til en viss grad sikret seg mot at skal kunne skje, gjennom grunnloven.

For det skal et overbevisende stort flertall til i den lovgivende forsamling før en grunnlovsendring skal kunne gjøres gjeldende.

I teori er det mulig, men i praksis er det heldigvis mye som skal skje før vi når et slikt resultat.

Skrevet

Takk:-) Selv har jeg aldri hevdet at mine allmennkunskaper er uten feil og mangler, og er derfor forsiktig med å stemple andre som idioter eller kunnskapsløse - bare fordi de ikke vet alt om alle.

Å kommentere Sør når han kaster stein i glasshus er derimot morsomt....

Men det er du kanskje ikke enig i favn?

Du tror vel ikke for alvor at jeg brenner etter å snakke om andre brukere i dette forumet med deg (eller hvemsomhelst)?

Skrevet

Du skriver: "Hvor står det at homofile skal steines og tortureres? Det har aldri jeg lest noe sted."

Du er rett og slett skremmende uvitende!

Jeg skal finne noen sitater til deg, men du sjokkerer meg.

Med vennlig hilsen

Flott. Finn sitatene nå er du snill.

Skrevet

Du tror vel ikke for alvor at jeg brenner etter å snakke om andre brukere i dette forumet med deg (eller hvemsomhelst)?

Når det gjelder deg så tror jeg ikke ordet "alvor" er det første jeg tenker på nei:-)

Jeg regner jo selvfølgelig med at ditt første innlegg til meg her bare var ment som en hyggelig faktaopplysning, og intet annet?

Og det lå overhodet intet annet bak?

he-he.....

Skrevet

Når det gjelder deg så tror jeg ikke ordet "alvor" er det første jeg tenker på nei:-)

Jeg regner jo selvfølgelig med at ditt første innlegg til meg her bare var ment som en hyggelig faktaopplysning, og intet annet?

Og det lå overhodet intet annet bak?

he-he.....

Tro hva du vil. Det var en enkel faktaopplysning.

Skrevet

Flott. Finn sitatene nå er du snill.

Om homofili:

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø: det hviler blodskyld på dem. [3. Mos. 20:13]

Hint: Les tråden

Skrevet

Om homofili:

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø: det hviler blodskyld på dem. [3. Mos. 20:13]

Hint: Les tråden

Du har hørt om den gamle og den nye pakt i bibelen?

Skrevet

'Jeg mener ethvert religiøst politisk parti burde forbys. Muligens kunne de så eksistere, men de burde være fratatt muligheten til å stille til valg. At man har mulighet til å få et religiøst parti som leder landet er, etter min mening, et direkte brudd på grunnloven (selv om denne loven også sier at kristendommen skal være statsreligion).'

Forbys? Fratas muligheten for å stille til valg? Gi deg.

Nei, jeg gir meg ikke :-)

Hvis et religøst parti har muligheten til å stille til stortingsvalg, finnes det en mulighet for at det partiet kan få så stor oppslutning at det blir styrende. Man vil da få et religiøst styre, noe som ikke er forenelig med et "moderne" demokrati.

".........................."

Skrevet

Du har hørt om den gamle og den nye pakt i bibelen?

Ja,det brukes jo ofte som en bortforklaring, uten at noen har fjernet verken mosebøkene eller De 10 Bud fra kristendommen.

Skrevet

Ja,det brukes jo ofte som en bortforklaring, uten at noen har fjernet verken mosebøkene eller De 10 Bud fra kristendommen.

Tosk. Diskuter et område hvor du ihverfall har peiling over barnehagenivå.

Skrevet

Tosk. Diskuter et område hvor du ihverfall har peiling over barnehagenivå.

Og der gikk luften ut av deg.

Skrevet

Om homofili:

============

Lokking med fremmede guder:

Det kan hende at du hører noen si om en av de byene Herren din Gud gir deg å bo i, at ugudelige menn har trådt fram i folket og lokket innbyggerne med slike ord: "La oss gå bort og dyrke andre guder" - guder som dere ikke kjenner. Da skal du undersøke saken nøye, granske den og spørre deg for. Og viser det seg virkelig å være sant at noe så avskyelig har funnet sted hos deg, skal du hogge ned innbyggerne i denne byen med sverd. Både byen og alt som er i den, skal du slå med bann. Selv buskapen skal du hogge ned med sverd. Alt byttet som er tatt, skal du samle midt på torget. Så skal du brenne opp byen og hele byttet som et heloffer til Herren din Gud. Den skal ligge som en ruinhaug for alle tider og ikke bygges opp igjen. Ikke et grann av det som er bannlyst, må bli hengende ved din hånd. Så vil Herren oppgi sin brennende vrede og være barmhjertig mot deg. [5. Mos. 13:12-17]

============

Konvertere til en annen religion:

Finnes det iblant dere, i en av byene Herren din Gud gir deg, en mann eller kvinne som gjør det som er ondt i Herren din Guds øyne, og bryter hans pakt, en som i strid med det jeg har påbudt, går bort og dyrker andre guder, bøyer seg og tilber dem eller solen eller månen eller hele himmelens hær, og dette blir meldt deg, så du får høre om det, da skal du undersøke saken nøye. Viser det seg at noe så avskyelig virkelig er gjort i Israel, skal den som har gjort ugjerningen, enten det er mann eller kvinne, føres ut til byporten og steines i hjel. [5. Mos.

17:2-5]

========

Og fra Jesus:

Men disse mine fiender som ikke ville at jeg skulle være konge over dem, før dem hit og hogg dem ned for mine øyne!

Jesus i en lignelse med seg selv som kongen (Luk. 19:27)

====

Og her er hva som skjer hvis du ikke adlyder den kristne guden:

Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

[Hos. 14:1]

====

Kan du stå inne for dette?

Med vennlig hilsen

Aner jeg antydning til angrep på kristendommen her, sør?

I så fall er det selvsagt greit.

Men hvordan kan det ha seg at angrep på islam med ett blir veldig rasistisk og "brunt"?

Gjest ikke muslim
Skrevet

Aner jeg antydning til angrep på kristendommen her, sør?

I så fall er det selvsagt greit.

Men hvordan kan det ha seg at angrep på islam med ett blir veldig rasistisk og "brunt"?

Skal vedde på at Sør sikkert i bunn og grunn er muslim.

Skrevet

Og der gikk luften ut av deg.

OK. Barnehagenivå var å ta i litt hardt. Men ihverfall på ungdommskolen lærer barna at Jesus opphevet den gamle pakt (moseloven), og insatte den nye.

Kristendommen er bygd på kristus, altså Jesu lære.

Ikke engang det har du forstått.

Kom tilbake når du har gjort de leksene du glemte å gjøre for 20 år siden, så slipper du dumme deg ut mer.

Skrevet

Skal vedde på at Sør sikkert i bunn og grunn er muslim.

Sør muslim? Det tviler jeg på.

Det vi ser er snarere den iboende sans for totalitære systemer og ideologier som så mange på venstresiden har vansker med å fri seg fra.

Dette er velkjent fra den tiden kommunisme var noe man kunne identifisere seg med. Nå er kommunismen avlyst, og nye ideologier overtar.

Islam praktiseres jo i dag nærmest 100% som en undertrykkende, patriarkalsk og voldelig ideologi, så den er sikkert et godt alternativ.

Hvordan så mange kan opphøye seg til forsvarere av noe slikt, går over min forstand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...