Gå til innhold

Kristne parti og politikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sør muslim? Det tviler jeg på.

Det vi ser er snarere den iboende sans for totalitære systemer og ideologier som så mange på venstresiden har vansker med å fri seg fra.

Dette er velkjent fra den tiden kommunisme var noe man kunne identifisere seg med. Nå er kommunismen avlyst, og nye ideologier overtar.

Islam praktiseres jo i dag nærmest 100% som en undertrykkende, patriarkalsk og voldelig ideologi, så den er sikkert et godt alternativ.

Hvordan så mange kan opphøye seg til forsvarere av noe slikt, går over min forstand.

Hvor er det jeg har forsvart noe totalitært system? Og hva er denne påståtte forbindelsen mellom meg og kommunisme?

Svar gjerne med konkrete eksempler.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• blitz1365380771

11

• Prozak

7

• favn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aner jeg antydning til angrep på kristendommen her, sør?

I så fall er det selvsagt greit.

Men hvordan kan det ha seg at angrep på islam med ett blir veldig rasistisk og "brunt"?

Du skriver: "Men hvordan kan det ha seg at angrep på islam med ett blir veldig rasistisk og "brunt"?"

Jeg informerer "stemmer frp" om hva som står i boken vedkommende tror på.

Det du bedriver er angrep på muslimer, enten de er tolerante eller fundamentalistiske.

Som du vet meget godt er den personen jeg har kjeftet mest på her på DOL faktisk en muslimsk kvinne, så din hypotese om at jeg er "slemmere" mer kristne enn muslimer er åpenbart vås.

Skrevet

Skal vedde på at Sør sikkert i bunn og grunn er muslim.

Det er igrunnen interessant at du ikke kan se forskjell på noen som forfekter Menneskerettighetene og en som forfekter islam.

Betyr det at du ikke ser forskjell mellom de to?

For øvrig, jeg er ateist og humanist.

Skrevet

OK. Barnehagenivå var å ta i litt hardt. Men ihverfall på ungdommskolen lærer barna at Jesus opphevet den gamle pakt (moseloven), og insatte den nye.

Kristendommen er bygd på kristus, altså Jesu lære.

Ikke engang det har du forstått.

Kom tilbake når du har gjort de leksene du glemte å gjøre for 20 år siden, så slipper du dumme deg ut mer.

Hvor stor andel av verdens praktiserende kristne tror du forfekter likestilling mellom homofile og heterofile?

Når får vi se en åpenlyst lesbisk pave?

Skrevet

Hvor stor andel av verdens praktiserende kristne tror du forfekter likestilling mellom homofile og heterofile?

Når får vi se en åpenlyst lesbisk pave?

Som vanlig skifter du tema hver gang du driter deg ut.

Skrevet

Som vanlig skifter du tema hver gang du driter deg ut.

Nei, jeg skifter ikke tema - temaet er fremdeles homofili, og hva kristendommen mener om det.

Den katolske kirke, som representerer ca 67% av verdens kristne befolkning (altså, flertallet) er meget entydig i hva den mener om homofili og likestilling mellom kjønnene.

Skrevet

Nei, jeg skifter ikke tema - temaet er fremdeles homofili, og hva kristendommen mener om det.

Den katolske kirke, som representerer ca 67% av verdens kristne befolkning (altså, flertallet) er meget entydig i hva den mener om homofili og likestilling mellom kjønnene.

De fleste greier skille mellom å tillate en homo Pave på den ene siden, og å steine folk på den andre.

Bare ikke du tydligvis.

Skrevet

De fleste greier skille mellom å tillate en homo Pave på den ene siden, og å steine folk på den andre.

Bare ikke du tydligvis.

Nå er det vel deg som er forvirret vedr. hva som står i bibelen. Bibelverset står fremdeles der, og er like lite "underkjent" som De 10 Bud er.

Eller mener du at De 10 Bud heller ikke er del av kristendommen?

Skrevet

Nå er det vel deg som er forvirret vedr. hva som står i bibelen. Bibelverset står fremdeles der, og er like lite "underkjent" som De 10 Bud er.

Eller mener du at De 10 Bud heller ikke er del av kristendommen?

Igjen. Kristendommen er i motsetning til jødedommen som navnet sier basert på kristus, eller jesu lære.

Hvis du hadde giddet lese om de tema som du inngir deg i debatt om, vil du se at Jesus sier at de 10 bud i motsetning til moseloven(som ikke har noe med moses å gjøre) fortsatt skal følges.

Gjør du deg dum? eller er du så ubegripelig uvitende?

Skrevet

Igjen. Kristendommen er i motsetning til jødedommen som navnet sier basert på kristus, eller jesu lære.

Hvis du hadde giddet lese om de tema som du inngir deg i debatt om, vil du se at Jesus sier at de 10 bud i motsetning til moseloven(som ikke har noe med moses å gjøre) fortsatt skal følges.

Gjør du deg dum? eller er du så ubegripelig uvitende?

*ler*

Nå må du snart bestemme deg.

For øvrig kan man jo bare konstatere at din spesielle tolkning av kristendommen er i total konflikt med det store, store flertall av kristnes synspunkter om homofili.

Skrevet

*ler*

Nå må du snart bestemme deg.

For øvrig kan man jo bare konstatere at din spesielle tolkning av kristendommen er i total konflikt med det store, store flertall av kristnes synspunkter om homofili.

Du påstår altså at det store, store flertall av verdens kristne ønsker å steine homofile til døde?

Eller hva i huleste er det du sitter å rører med nå`?

Skrevet

Du påstår altså at det store, store flertall av verdens kristne ønsker å steine homofile til døde?

Eller hva i huleste er det du sitter å rører med nå`?

Nei, jeg påpeker at det store flertallet av kristne ikke er for full likestilling mellom heterofile og homofile. Årsaken til dette er pga diverse bibelvers, som bl.a. det om steining ved byporten.

*tegner og forklarer*

Skrevet

Nei, jeg påpeker at det store flertallet av kristne ikke er for full likestilling mellom heterofile og homofile. Årsaken til dette er pga diverse bibelvers, som bl.a. det om steining ved byporten.

*tegner og forklarer*

At mange kristne har et anstrengt forhold til seksualitet både homo og heterofilt er velkjent, og overhode ikke hva vi diskuterer.

Jeg påpeker dine uvitenhetsbaserte løgner om moselovens betyding for den kristne lære.

Skrevet

At mange kristne har et anstrengt forhold til seksualitet både homo og heterofilt er velkjent, og overhode ikke hva vi diskuterer.

Jeg påpeker dine uvitenhetsbaserte løgner om moselovens betyding for den kristne lære.

Hva du diskuterer er selvsagt ditt eget problem.

Jeg påpeker bare at "motstanden mot homofili" baserer seg på bibelen, og at dette gjelder for det store flertallet av praktiserende kristne.

At du igjen er uenig med virkeligheten er selvsagt ikke mitt problem.

Skrevet

Hva du diskuterer er selvsagt ditt eget problem.

Jeg påpeker bare at "motstanden mot homofili" baserer seg på bibelen, og at dette gjelder for det store flertallet av praktiserende kristne.

At du igjen er uenig med virkeligheten er selvsagt ikke mitt problem.

Helt i orden. Og hadde du nøyd deg med det hadde ingen protestert.

Når du derimot "krydrer" din argumentasjon med løgn om hva som inngår i den kriste lære er det all grunn til å reagere.

Skrevet

Nei, jeg gir meg ikke :-)

Hvis et religøst parti har muligheten til å stille til stortingsvalg, finnes det en mulighet for at det partiet kan få så stor oppslutning at det blir styrende. Man vil da få et religiøst styre, noe som ikke er forenelig med et "moderne" demokrati.

".........................."

Men den sjansen må man bare ta i et demokrati.

Vi har jo overlevd med KrF og KrF-statsministre mange ganger, så direkte pessimist er jeg ikke.

Skrevet

Helt i orden. Og hadde du nøyd deg med det hadde ingen protestert.

Når du derimot "krydrer" din argumentasjon med løgn om hva som inngår i den kriste lære er det all grunn til å reagere.

Det inngår åpenbart i den kristne lære, siden det er bibeln de har det ifra.

Skrevet

Det inngår åpenbart i den kristne lære, siden det er bibeln de har det ifra.

Som jeg tydelig har forklart hvorfor: NEI, det gjør ikke det.

Skrevet

Som jeg tydelig har forklart hvorfor: NEI, det gjør ikke det.

*hikste-ler*

Da foreslår jeg at du reiser til Roma og forklarer Paven og hele den katolske kirken at de ikke vet hva som står i Bibelen. Så kan du tar for deg de protestantiske meninhetene etterpå.

Din uvitenhet er skremmende. For selvsagt er det du som har rett, og alle de kristne som tar feil, ikke sant?

Skrevet

*hikste-ler*

Da foreslår jeg at du reiser til Roma og forklarer Paven og hele den katolske kirken at de ikke vet hva som står i Bibelen. Så kan du tar for deg de protestantiske meninhetene etterpå.

Din uvitenhet er skremmende. For selvsagt er det du som har rett, og alle de kristne som tar feil, ikke sant?

I motsetning til deg, så vet både paven og en gjennomsnitts norsk skoleelev at moseloven ikke gjelder eller noengang har hatt betydning for kristne i noe land til noen tid.

Med ditt lave kunnskapsnivå burde du hikstegråte, ikke le.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...