pilde_m Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 hei, jeg er en aktiv håndball spiller som ELSKER havregrøt. kall meg rar, men det er noe av det beste jeg vet..men i de siste mnd har jeg gått opp 10 kg, og dette er ikke muskler, kroppen er blitt større og "dvaskere" ikke noe kult! har hørt at man kan legge på seg av å spise mye havre grøt.. er dette sant? bør jeg kutte ned/stoppe å spise dette for å kunne gå ned i vekt igjen!? håper noen kan gi noe logisk svar. klem fra en som lurer!! veldig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
msna Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tviler sterkt på at det skyldes havregrøten, hvis du ikke bruker like mye sukker som grøt. Du skriver ikke hvor gammel du er, men hvis du er ung kan det jo skyldes naturlige endringer i puberteten eller at du har begynt med p-piller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pilde_m Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Tviler sterkt på at det skyldes havregrøten, hvis du ikke bruker like mye sukker som grøt. Du skriver ikke hvor gammel du er, men hvis du er ung kan det jo skyldes naturlige endringer i puberteten eller at du har begynt med p-piller? hei. takk for svar. jeg er snart 20 år. og har gått på p-piller siden jeg var 16. men hadde en mnd opphold fordi typen flyttet til usa. nå har jeg begynt igjen fordi jeg syntes det var greit å ha kontroll over når mensen kom. kan jeg ha lagt på meg så mye bår jeg har gått på de før?? ikke bra! bruker ikke sukker på grøten, bruker fruktose. ikke like godt, men bedre for kroppen. siden jeg trener mye er jeg ofte sulten, kanskje jeg rett og slett skal begynne å spise litt mindre? er ikke lett dette her!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utopia1365380781 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hei. takk for svar. jeg er snart 20 år. og har gått på p-piller siden jeg var 16. men hadde en mnd opphold fordi typen flyttet til usa. nå har jeg begynt igjen fordi jeg syntes det var greit å ha kontroll over når mensen kom. kan jeg ha lagt på meg så mye bår jeg har gått på de før?? ikke bra! bruker ikke sukker på grøten, bruker fruktose. ikke like godt, men bedre for kroppen. siden jeg trener mye er jeg ofte sulten, kanskje jeg rett og slett skal begynne å spise litt mindre? er ikke lett dette her!! Heisann ! Ja, du kan faktisk legge på deg av havregrøt. MEN det kommer jo ann på mengden du spiser av dette. Du skriver jo at du er aktiv innen håndball. Det gjør jo at du får trening. Hva annet i løpet av dagen spiser du ? Havregryn inneholder jo for det meste karbohydrater. For mye karbohydrater i lengden vil føre til vektøkning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pilde_m Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Heisann ! Ja, du kan faktisk legge på deg av havregrøt. MEN det kommer jo ann på mengden du spiser av dette. Du skriver jo at du er aktiv innen håndball. Det gjør jo at du får trening. Hva annet i løpet av dagen spiser du ? Havregryn inneholder jo for det meste karbohydrater. For mye karbohydrater i lengden vil føre til vektøkning. jeg spiser go`morgen yoghurt, brødmat, ellers taco, pannekaker, fisk til middag. spiser egentlig det meste. av og til blir det chips og snop. sånn ihelgene. men jeg spiser hverken dipp, dressing og slik ting. men jeg er en kløpper til å små spise..må vel bare slutte med det tror jeg.. men har så UTROLIG dårlig selvkontroll...!!! noen tips der? kan si til meg selv.. NÅ holder det.. ogse spiser jeg mer selvom.. tusen takk for hjelpen!!ps.. hvor mye er for mye havre grøt?(pleier å spise ca.en skål) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille dui Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 jeg spiser go`morgen yoghurt, brødmat, ellers taco, pannekaker, fisk til middag. spiser egentlig det meste. av og til blir det chips og snop. sånn ihelgene. men jeg spiser hverken dipp, dressing og slik ting. men jeg er en kløpper til å små spise..må vel bare slutte med det tror jeg.. men har så UTROLIG dårlig selvkontroll...!!! noen tips der? kan si til meg selv.. NÅ holder det.. ogse spiser jeg mer selvom.. tusen takk for hjelpen!!ps.. hvor mye er for mye havre grøt?(pleier å spise ca.en skål) hei!! En skål havregrøt er nok ikke grunnen! havregrøt til frokost er veldig sunt og bra for kroppen!. se heller på snopet du spiser:) kutt ut det, så blir det nok bedre. men kan og hende at det er masse vann du har tatt opp pga ny start med p-piller, vann kan virke dvaskete. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pilde_m Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 hei!! En skål havregrøt er nok ikke grunnen! havregrøt til frokost er veldig sunt og bra for kroppen!. se heller på snopet du spiser:) kutt ut det, så blir det nok bedre. men kan og hende at det er masse vann du har tatt opp pga ny start med p-piller, vann kan virke dvaskete. hei.. det aner jeg ikke.. hvordan kan jeg finne ut av det da eventult? er dette noe jeg kan gjøre noe med? har egentlig en del muskler pga all treningen, så skjønner ikke hvorfor kroppen er blitt så dvask. spes magen. kanskje det er mye vann i kroppen?? klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hei.. det aner jeg ikke.. hvordan kan jeg finne ut av det da eventult? er dette noe jeg kan gjøre noe med? har egentlig en del muskler pga all treningen, så skjønner ikke hvorfor kroppen er blitt så dvask. spes magen. kanskje det er mye vann i kroppen?? klem Du ble ikke gravid i den pillefrie perioden da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utopia1365380781 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 En skål havregrøt gjør nok ingen skade nei. Så da ligger nok ikke syndebukken der. Spis hver tredje time ca. Få i deg masse væske i løpet av dagen. Hvorfor du føler deg som du gjør ligger nok i matvanene dine vil jeg tro. Du skriver jo at du trener håndball og da trener du vel også styrke? Prøv å spis mest magert kjøtt, få i deg nok proteiner og kutt litt ned på karbohydratene. Taco, pannekaker osv er ikke mat du burde spise i tiden fremover i såfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pilde_m Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 En skål havregrøt gjør nok ingen skade nei. Så da ligger nok ikke syndebukken der. Spis hver tredje time ca. Få i deg masse væske i løpet av dagen. Hvorfor du føler deg som du gjør ligger nok i matvanene dine vil jeg tro. Du skriver jo at du trener håndball og da trener du vel også styrke? Prøv å spis mest magert kjøtt, få i deg nok proteiner og kutt litt ned på karbohydratene. Taco, pannekaker osv er ikke mat du burde spise i tiden fremover i såfall. hvílke mat er det som inneholder mye proteiner da?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hvílke mat er det som inneholder mye proteiner da?? Heisann! "Ramlet" inn her, og tenkte jeg kunne gi deg et svar i samme slengen:-) Gode proteinkilder er belgvekster(bønner,linser,kikerter),mager hvitost,kesam og cottage cheese,egg(hviten), rent kjøtt/kylling,fisk og tofu. Du trenger ikke unnvære taco og pannekaker heller for å gå ned i vekt. Bare bruk magert/rent kjøtt til tacoen,mye salat og moderate mengder tacoskjell/tortillas(1-2stk?).Unngå fet dressing. Da blir det et ganske magert måltid. I pannekakene kan du bytte ut noe av melet med grovt mel, og ikke bruke for mye stekefett. Da blir de sunnere og metter bedre. Smaken er ca. lik. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utopia1365380781 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Heisann! "Ramlet" inn her, og tenkte jeg kunne gi deg et svar i samme slengen:-) Gode proteinkilder er belgvekster(bønner,linser,kikerter),mager hvitost,kesam og cottage cheese,egg(hviten), rent kjøtt/kylling,fisk og tofu. Du trenger ikke unnvære taco og pannekaker heller for å gå ned i vekt. Bare bruk magert/rent kjøtt til tacoen,mye salat og moderate mengder tacoskjell/tortillas(1-2stk?).Unngå fet dressing. Da blir det et ganske magert måltid. I pannekakene kan du bytte ut noe av melet med grovt mel, og ikke bruke for mye stekefett. Da blir de sunnere og metter bedre. Smaken er ca. lik. Vennlig hilsen Hei igjen ! Jeg syntes du skal bruke litt på å lese til om kosthold. På det området der så mener jeg det absolutt er nødvendig med kunnskap for å kunne få skikkelig resultater og det på en bra og god måte for kroppen. Selv så trener jeg aktivt og derfor så spiser jeg også ganske bra. Jeg personlig ser ikke noe poeng i å unne meg saker og ting gjennom hele uken. Kosten min består av litt havregryn, egg, kyllingfilet, noe pasta, grønnsaker og proteindrikker. På den måten så får jeg gode resultater på treningen pluss at kroppen generelt har det mye bedre. Du skal helle ikke se bort i fra at du har dratt på deg endel vann :-) Dette er også enkelt og bli kvitt. Men som sagt. Les til deg kunnskap :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei igjen ! Jeg syntes du skal bruke litt på å lese til om kosthold. På det området der så mener jeg det absolutt er nødvendig med kunnskap for å kunne få skikkelig resultater og det på en bra og god måte for kroppen. Selv så trener jeg aktivt og derfor så spiser jeg også ganske bra. Jeg personlig ser ikke noe poeng i å unne meg saker og ting gjennom hele uken. Kosten min består av litt havregryn, egg, kyllingfilet, noe pasta, grønnsaker og proteindrikker. På den måten så får jeg gode resultater på treningen pluss at kroppen generelt har det mye bedre. Du skal helle ikke se bort i fra at du har dratt på deg endel vann :-) Dette er også enkelt og bli kvitt. Men som sagt. Les til deg kunnskap :-) Lykke til! Dette skulle vel være et svar til pilde_m går jeg ut ifra? Jeg HAR nemlig lest mye-og kan mye-om kosthold=) Og fortsetter med det-for det er så utrolig interessant!Viktig å lære seg hvordan maten fungerer i kroppen ja...Ellers er det lett for å gå på allslags "humbug"... og bli feid med av den ene motedietten etter den andre som blåser forbi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.